Procedura zlecania zadań publicznych jednostek samorządu terytorialnego
organizacjom pozarządowym z wzorcową dokumentacją i przykładem oferty (z suplementem
elektronicznym)
Wzorcowa dokumentacja, szczegółowy instruktaż
postępowania oraz gotowy przykład oferty zadania publicznego zgodnie z nowymi zasadami
ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz nowego rozporządzenia
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i
ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z
wykonania tego zadania.
Procedura krok po kroku i z przykładami wyjaśnia m.in.:
- jak przeprowadzić otwarty konkurs (etap przygotowawczy, weryfikacja ofert
i wybór oferenta, realizacja zadania publicznego – w tym sprawozdanie)
- jak przygotować właściwą dokumentację,
- jak przeprowadzić tryb małych zleceń (małych dotacji),
- jak zrealizować zadanie publiczne w ramach inicjatywy lokalnej i innych formach
współpracy,
- jakie są obowiązki organów jednostki samorządu terytorialnego przy zlecaniu
zadań publicznych,
- działania kontrolno-nadzorcze.
Wzorcowa dokumentacja obejmuje:
- Uchwała organu wykonawczego w sprawie ogłoszenia konkursu ofert
- Ogłoszenie otwartego konkursu ofert
- Zarządzenie wójta, burmistrza, prezydenta w sprawie ogłoszenia konkursu
- Wzór oferty na realizację zadania publicznego
- Ramowy wzór umowy
- Uchwała w sprawie powołania komisji konkursowej
- Wybór realizatorów zadania publicznego
- Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego
- Uchwała w sprawie konsultowania aktów prawa miejscowego
- Uchwała w sprawie przyjęcia programu współpracy
- Uchwała w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji programu współpracy
Całość uzupełnia gotowy przykład oferty zadania publicznego.
Integralną częścią pozycji jest suplement elektroniczny (dokumentacja w
formacie MS Word), dający możliwość bezpośredniej pracy na wzorach, uzupełnienia o
dane, zapis, wydruk, itp.
Spis treści:
Wstęp
1.Podstawowe zasady zlecania zadań publicznych
1.1.Zakres zadań publicznych
1.2.Podmioty uprawnione do uczestnictwie w otwartym konkursie ofert
1.3.Formy prowadzenia działalności pożytku publicznego uprawniające do realizacji
zadań publicznych
2.Otwarty konkurs ofert jako podstawowa forma zlecania zadań publicznych
2.1.Etap przygotowawczy
2.2.Weryfikacja ofert i wybór wykonawcy zadania publicznego
2.3.Realizacja zadania publicznego i kontrola jego wykonania
3.Zasady zlecania zadań publicznych z wykorzystaniem innych procedur
3.1.Tryb małych zleceń
3.2.Inicjatywa lokalna
3.3.Pozostałe formy współpracy
4.Obowiązki organów jednostki samorządu terytorialnego przy zlecaniu zadań
publicznych
4.1.Zakres i cele programu współpracy z organizacjami pozarządowymi
4.2.Zasady finansowania zadań publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego
Zakończenie
Przykład dokumentacji związanej z przeprowadzeniem otwartego konkursu ofert
Literatura
Wykaz aktów prawnych
Spis schematów
Spis wzorów
148 stron, B5, oprawa miękka