ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZAMKNIĘCIE KSIĄG NA KONIEC 2011 ROKU W SEKTORZE BUDŻETOWYM


ZYSNARSKA A. / I SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADACH BUDŻETOWYCH

wydawnictwo: ODDK , rok wydania 2012, wydanie V

cena netto: 209.44 Twoja cena  198,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zamknięcie ksiąg na koniec 2011 roku w sektorze budżetowym i samorządowych zakładach budżetowych


Ceniony poradnik dla księgowych budżetu – zawiera wiele praktycznych informacji ułatwiających zaplanowanie oraz wykonanie prac związanych z prawidłowym sporządzeniem sprawozdania finansowego za 2011 rok – po raz pierwszy według zmienionych zasad.


W pierwszej części autorka szczegółowo omawia proces przygotowania ksiąg do zamknięcia roku, przygotowanie danych do bilansu, ze szczególny uwzględnieniem zasad przeprowadzania inwentaryzacji oraz rozliczania różnic inwentaryzacyjnych

Druga część publikacji koncentruje się na zasadach sporządzania poszczególnych części sprawozdania finansowego:

  • bilansu oraz bilansu z wykonania budżetu;
  • skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego;
  • rachunku zysków i strat;
  • zestawienia zmian w funduszu jednostki;
  • sprawozdań łącznych na koniec roku.


Charakteryzując poszczególne elementy sprawozdania autorka dodatkowo omawia problem przekwalifikowania danych wykazanych w sprawozdaniu za 2010 roku według obowiązków sprawozdawczych na koniec 2011 roku, przedstawia zasady wyceny aktywów i pasywów, a także prezentuje schematy ewidencyjne związane z ustaleniem wyniku finansowego na koniec roku.

Książka opracowana w oparciu o przepisy:

  • rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 128, poz. 861);
  • rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 208, poz. 1375);
  • ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.).

Wstęp

Część pierwsza Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku

1. Procedura sporządzenia bilansu
2. Inwentaryzacja składników aktywów i pasywów
3. Zakres zadań i obowiązków uczestników inwentaryzacji
4. Sposoby przeprowadzenia inwentaryzacji
5. Różnice inwentaryzacyjne – ich wycena, rozliczanie i ewidencja księgowa

Część druga Sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego

1. Ogólna charakterystyka sprawozdań finansowych i zasad ich sporządzania
2. Wycena bilansowa aktywów i pasywów według ustawy o rachunkowości i innych szczególnych przepisów
3. Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego
4. Zastosowanie zasady ciągłości w bilansie jednostki na koniec 2011 r
5. Bilans z wykonania budżetu
6. Przekwalifikowanie danych w bilansie z wykonania budżetu na koniec 2010 r. według obowiązków sprawozdawczych na koniec 2011 r
7. Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego
8. Rachunek zysków i strat jednostki
9. Przekwalifikowanie pozycji rachunku zysków i strat za 2010 r
10. Zestawienie zmian w funduszu
11. Przekwalifikowanie danych w zestawieniu zmian w funduszu na koniec 2010 r
12. Sprawozdania łączne na koniec 2011 r
13. Dotacje i nadwyżka środków obrotowych w sprawozdaniu łącznym na koniec 2011 r

Bibliografia


188 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022