ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POMIĘDZY OTWARTOŚCIĄ I ZAMKNIĘCIEM


STRUMSKA-CYLWIK L.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 27.60 Twoja cena  26,22 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pomiędzy otwartością i zamknięciem


Prezentowana książka stanowi świetne interdyscyplinarne studium na temat otwartości w kształceniu nauczycieli.

Podjęty temat dotyczy kształcenia pedagogów, ale można go z powodzeniem odnieść do kształcenia w ogóle.

Praca składa się z dwóch części: pierwsza część – teoretyczno-przeglądowa – wprowadza w zagadnienie otwartości/zamknięcia, ilustruje różnorodne perspektywy jego pojmowania. Zadaniem drugiej części, będącej prezentacją własnej próby eksperymentalnej Autorki, jest wskazanie na procesualność owej próby (przechodzenie respondentów od myślenia i pojmowania kategorii otwartości w sposób schematyczny do myślenia wielokontekstowego).

W pracy można zauważyć silną inspirację myśleniem filozoficznym oraz psychologicznym. Obecne jest także sięganie do kontekstów literackich czy socjologicznych.

Adresatami książki oprócz nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych oraz psychologicznych, mogą być Czytelnicy, których w szczególny sposób interesuje złożone zagadnienie otwartości/zamknięcia w: wyrażanych emocjach, kształceniu, ogólnej kondycji człowieka, wzajemnych relacjach, myśleniu i działaniu, komunikacji międzyludzkiej, komunikacji werbalnej i niewerbalnej.


Część I Teoretyczny wymiar o twartości. Pytanie o problem otwartości w wybranych perspektywach badawczych

ROZDZIAŁ 1
ROZUMIENIE I INTERPRETACJA OTWARTOŚCI W RÓŻNYCH PERSPEKTYWACH BADAWCZYCH W ŚWIETLE WYBRANEJ LITERATURY PRZEDMIOTU
1.1. Potoczne rozumienie i interpretacja otwartości
1.2. Otwartość w perspektywie psychologicznej
1.3. Filozoficzny wymiar otwartości
1.4. Socjologiczne konteksty otwartości
1.5. Otwartość w obszarze literatury pięknej

ROZDZIAŁ 2
PEDAGOGICZNY WYMIAR OTWARTOŚCI. REFLEKSJA NAD KSZTAŁCENIEM PEDAGOGÓW W SYTUACJI PRZECHODZENIA OD "ZAMKNIĘCIA" KU "OTWARTOŚCI"
2.1. Problem otwartości i zamknięcia w kontekście kształcenia pedagogów
2.2. Humanistyczne inspiracje zagadnieniem otwartości
2.3. Wyzwania edukacyjne w dobie kryzysu kulturowego
2.4. Obszary krytyki edukacji w kontekście kryzysu współczesnej pedagogiki naukowej
2.5. Problem "otwartego" kształcenia pedagogów w perspektywie ponowoczesnego świata
2.6. Próba porównania kondycji edukacji w świecie nowoczesnym i ponowoczesnym

ROZDZIAŁ 3
PROBLEM OTWARTOŚCI W PERSPEKTYWIE PSYCHOLOGICZNEJ RAZ JESZCZE.  PYTANIE O POZYTYWNE I NEGATYWNE SKUTKI OTWARTOŚCI
3.1. Przejawy otwartości/zamknięcia oraz konsekwencje z nich wynikające w świetle literatury przedmiotu
3.2. Otwartość a zagadnienie samokontroli emocji oraz radzenia sobie z nimi
3.3. Ryzyko płynące z samootwartości. Negatywne aspekty odsłaniania siebie
3.4. Psychospołeczne korelaty "wysokiej" i "niskiej" otwartości. Pytanie o optymalne poziomy otwartości i zamknięcia
3.5. Otwartość a inne umiejętności społeczne, ich miejsce oraz związek z teorią i praktyką pedagogiczną
3.6. Otwartość jako aktualny proces "tu i teraz". Znaczenie "racjonalnej" komunikacji w procesie optymalizowania otwartości
3.7. Otwartość jako sprzężenie zwrotne. Znaczenie komunikacji interakcyjnej oraz transakcyjnej w komunikacji
3.8. Ogólne wskazania do zaistnienia otwartości. Kroki ku racjonalnemu odsłanianiu siebie
3.9. Pełna ekspresja komunikatów i komunikaty Ja wobec problemu otwartości

ROZDZIAŁ 4
OTWARTOŚĆ A ŚWIADOMOŚĆ I SAMOŚWIADOMOŚĆ
4.1. Pytanie o otwartość w kontekście świadomości i samoświadomości człowieka
4.2. Pytanie o świadomość i samoświadomość w podejściu fenomenologicznym .
4.3. Interakcjonizm symboliczny oraz hermeneutyka wobec problemu świadomości i otwartości

część II Przedstawienie propozycji własnej próby eksperymentalnej w procesie kształcenia pedagogów

ROZDZIAŁ 5
PERSPEKTYWA OPTYMALIZOWANIA OTWARTOŚCI W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW
5.1. Koncepcja eksperymentowania Jeana Francoisa Lyotarda jako uzasadnienie dla własnej próby eksperymentalnej
5.2. Kategoria jako podstawa dynamicznego poznawania rzeczywistości oraz dochodzenia do wiedzy o sobie i innych w kontekście podjętej próby
5.3. Prezentacja projektu pracy badawczej. Propozycje przeprowadzenia własnej próby eksperymentalnej
5.4. Przedstawienie wzorca interpretacyjnego zastosowanego we własnej próbie dydaktycznej
5.5. Prezentacja wyników przeprowadzonej próby eksperymentalnej
5.5.1. "Definicja otwartości". Podstawowy wymiar otwartości w świetle uzyskanych wyników badań
5.5.2. Reinterpretacja The Johari Window Model jako reprezentatywny przykład zmiany myślenia o otwartości w kontekście uzyskanych wyników
5.5.3. Eksperymentowanie ironią i paradoksem w świetle wyników badań
5.5.4. Podsumowanie badań oraz ocena podjętej próby eksperymentalnej w świetle końcowych wyników
Zakończenie

BIBLIOGRAFIA
ANEKS


384 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- EMOCJE UJAWNIONE
EKMAN P.

- RADOŚĆ NAUCZ SIĘ WYZWALAĆ ENERGIĘ STŁUMIONYCH UCZUĆ
LOWEN A.

- PRZYJEMNOŚĆ KREATYWNE PODEJŚCIE DO ŻYCIA
LOWEN A.

- WYRAŻAĆ SIĘ ZROZUMIALE
SHUTZ VON THUN F.

- RELACJE INTERPERSONALNE PROCES POROZUMIEWANIA SIĘ
ADLER R.B. ROSENFELD L.B. PROCTOR R.F.

- NATURA EMOCJI PODSTWOWE ZAGADNIENIA
EKMAN P. DAVIDSON R.J.

- PSYCHOLOGIA POZYTYWNA
TRZEBIŃSKA E.

- DEPRESJA I CIAŁO
LOWEN A.

- PARADOKS WYBORU DLACZEGO WIĘCEJ OZNACZA MNIEJ?
SCHWARZ B.

- KOMUNIKACJA MIĘDZY LUDŹMI
MORREALE S.P. SPITZBERG B.H J. BARGE K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022