|
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRODUKT
ZYMONIK K. - W ZARZĄDZANIU INNOWACYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 66.00 Twoja cena 62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Odpowiedzialność za produkt w zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem
W prezentowanej publikacji autor przedstawia związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy
działaniami producentów ukierunkowanymi na bezpieczeństwo ludzi i środowiska, a
rozwiązaniami organizacyjno-prawnymi chroniącymi konsumentów jako słabszą stronę
rynku.
Problematyka ta nabiera bowiem coraz większego znaczenia. Jednym z istotnych zjawisk
gospodarczych, jakie decydują o obliczu współczesnego obrotu towarowo-pieniężnego,
jest bowiem szybki postęp naukowo-techniczny w wielu dziedzinach wytwórczości.
Produkty są nacechowane coraz większym stopniem złożoności, a ich wytwarzanie
wymaga większej wiedzy, również menedżerskiej.
Zarządzanie przedsiębiorstwem zwrócone ku innowacjom nie zawsze jednak nadąża za
tym postępem. Może się więc zdarzyć, że oferowany przez przedsiębiorstwo produkt
trzeba będzie wycofać z rynku i z użytkowania, a także zapłacić odszkodowanie. Zatem
przedsiębiorstwo czerpiące korzyści ze sprzedaży swoich produktów musi być
przygotowane na różnego rodzaju ryzyka. Dlatego też warto, aby przedsiębiorstwa
wytwórcze zwróciły uwagę na nowe rozwiązania, które z jednej strony mogą
przyczynić się do zapewnienia większego bezpieczeństwa konsumentom i środowisku, z
drugiej zaś – wpłynąć na zmniejszenie ryzyk związanych z odpowiedzialności za
swoje produkty.
Wstęp
Część 1. Odpowiedzialność za produkt w przedsiębiorstwie
1. Pojęcia podstawowe
1.1. Wprowadzenie
1.2. Przedsiębiorca
1.3. Klient/konsument
1.4. Produkt, produkt niebezpieczny, produkt bezpieczny
1.4.1. Produkt
1.4.2. Produkt niebezpieczny
1.4.3. Produkt bezpieczny
1.5. Szkoda, odszkodowanie
1.6. Podsumowanie
2. Kształtowanie odpowiedzialności za produkt
2.1. Wprowadzenie
2.2. Geneza odpowiedzialności za produkt
2.3. Podejście do bezpieczeństwa ludzi i środowiska
2.3.1. Potrzeba ujednolicenia wymogów i standardów
2.3.2. Obszar regulowany i nieregulowany
2.4. Ujęcie zgodności produktu z wymaganiami
2.4.1. Rozwiązania w obszarze regulowanym
2.4.2. Rozwiązania w obszarze nieregulowanym
2.5. Podsumowanie
3. Ochrona konsumenta wyznacznikiem wytwarzania produktu
3.1. Wprowadzenie
3.2. Prawa konsumenta
3.2.1. Prawo do rzetelnej informacji
3.2.2. Prawo do ochrony zdrowia i bezpieczeństwa
3.2.3. Prawo do wyboru
3.2.4. Prawo do wysłuchania głosu konsumenta
3.2.5. Prawo do pozytywnego załatwienia uzasadnionych reklamacji
3.2.6. Prawo do edukacji
3.2.7. Prawo do życia w zdrowym środowisku
3.2.8. Prawo do zaspokojenia podstawowych potrzeb
3.3. Regulacje chroniące prawa konsumenta
3.3.1. Rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa
3.3.2. Reklamacje
3.4. Podsumowanie
Część 2. Innowacje w przedsiębiorstwie w kontekście odpowiedzialności
za produkt
4. Innowacje - istota, rozwiązania
4.1. Wprowadzenie
4.2. Istota innowacji
4.2.1. Pojęcie innowacji
4.2.2. Źródła innowacji
4.2.3. Rodzaje innowacji
4.2.4. Bariery innowacji
4.3. Rozwiązania innowacyjne w obszarach sprzedaży i zakupów
4.3.1. Niezgodność towaru z umową i rękojmia
4.3.2. Sprzedaż i zakupy on-line
4.4. Odpowiedzialność za produkt i innowacje w standardach jakości
4.4.1. Geneza standardów jakości jako innowacji organizacyjnych
4.4.2. Rozwiązania ukierowane na ład organizacyjny
4.4.3. Rozwiązania dotyczące doskonalenia
4.4.4. Rozwiązania ukierunkowane na spójność, kompatybilność i zwiększenie
zadowolenia klienta/konsumenta
4.4.5. Rozwiązania ukierunkowane na integrację systemów zarządzania
4.3.6. Wymagania normy ISO 9001, a kwestia odpowiedzialności za produkt
4.5. Podsumowanie
5. Gwarancja jako szczególny obszar działań innowacyjnych przedsiębiorstwa
związany z odpowiedzialnością za produkt
5.1. Wprowadzenie
5.2. Gwarancja jakości
5.3. Wybrane obszary innowacji w zakresie gwarancji jakości
5.3.1. Gwarancja przedłużona
5.3.2. Gwarancja rozszerzona
5.3.3. Gwarancja door-too-door
5.3.4. Gwarancja dożywotnia
5.3.5. Gwarancja nadzwyczajna
5.4. Podsumowanie
6. Kierunki rozwoju odpowiedzialności za produkt w przedsiębiorstwie
uwzględniające innowacje
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
284 strony, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|