|
PATOLOGIA CYFROWEGO DZIECIŃSTWA I MŁODOŚCI
KOZAK ST. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 66.00 Twoja cena 62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Patologia cyfrowego dzieciństwa i młodości
Przyczyny, skutki, zapobieganie w rodzinach i w szkołach
Problematyka książki dotyczy funkcjonowania rodziny w Polsce w XXI wieku pod
wpływem technologii cyfrowej (np. Internet, komunikatory, smartfony).
Oprócz bezspornych korzyści dotyczących komunikowania się w cyberprzestrzeni
dzieci i młodzieży występują jednak, i to często, bardzo poważne zagrożenia dla ich
aktualnego oraz przyszłego rozwoju psychicznego i społecznego (np. więzi
koleżeńskie), a także rozwoju moralnego (zachowania nieetyczne) . Internet jest bowiem
również narzędziem bardzo niebezpiecznym, narzędziem np. przemocy psychicznej
Autor ukazuje przyczyny, skutki oraz informacje, jak zapobiegać tej patologii w
rodzinach i w szkołach.
Wstęp
Rozdział 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym
1.1. Definicje i funkcje rodziny
1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę
1.3. Eurosieroctwo - patologiczne skutki dla członków rodziny - rodziców i dzieci
1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie w XXI wieku
1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia) dotyczące rodziny
Rozdział 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach
2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i
młodzieży
2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i
Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce
2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu
2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i
bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego
Rozdział 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w
cyberprzestrzeni
3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie - od pokusy do
hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie
3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni - patologiczne formy komunikowania w opinii
studentów
3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości
dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni
3.4. Fonoholizm - uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje
i niebezpieczeństwa
3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja nieletnich - niemoralne i przestępcze
komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych
3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie - JA realne - JA wirtualne
Rozdział 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni
4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym
4.2. "Samotność razem" dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni
4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu
leków
4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się dzieci i
młodzieży
Rozdział 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci
i młodzież z uzależnień?
5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem
technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni?
5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość internetowa?
5.3. "Cyfrowa głupota" - ekshibicjonizm psychiczny i fizyczny w
cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży
5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych - detoks indywidualny i w ośrodkach
zamkniętych
Zakończenie i wnioski
Spis rysunków i tabel
Bibliografia
302 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|