|
PRACA Z MŁODZIEŻĄ NIEWIDOMĄ I SŁABOWIDZĄCĄ
ŻABIŃSKA A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 44.00 Twoja cena 41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą
Metoda pracy sekwencjami na lekcjach plastyki
Publikacja jest efektem pracy na zajęciach plastycznych z osobami niewidomymi i
słabowidzącymi z dodatkowymi dysfunkcjami.
Autorka omawia między innymi środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane
na lekcjach plastyki; poprzez sekwencje przedstawia czytelnikowi zadania, jakie stawia
się przed uczniem w sposób możliwy przez niego do zaakceptowania i wykonania.
Podział na sekwencje daje dziecku możliwość zrozumienia wielu aspektów
otaczającego świata, poczynając od tych najbliższych dziecku, po bardziej
skomplikowane, a kończąc na najważniejszym, czyli budowaniu i podnoszeniu poczucia
własnej wartości dziecka jako autora, motywowaniu do dalszych czynności – do
poszerzania wiedzy osobie, świecie, relacjach i następstwach zachodzących w przyrodzie.
Publikacja realizuje wszystkie podstawowe cele przewidziane w indywidualnych
programach edukacyjnych, jednocześnie stawia przed nauczycielem wysokie wymagania: bardzo
dobrej znajomości możliwości psychofizycznych ucznia, ale również ze strony
dydaktycznej – precyzyjnego przygotowania listy sekwencji, dostosowania do
poszczególnych sekwencji technik plastycznych i pomocy dydaktycznych, uwzględnienia
podczas realizacji prac plastycznych korelacji międzyprzedmiotowej, ale przede wszystkim
sprawienia, by uczeń odczuwał swoje sprawstwo na zajęciach.
Część ostatnia – scenariusze przykładowych zajęć zawierają wskazówki, w jaki
sposób praktycznie stosować metodę podczas pracy z dziećmi niewidomymi i
słabowidzącymi.
Wstęp
Rozdział 1.Opis metody pracy sekwencjami
Rozdział 2.Środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane w pracy
sekwencjami
Rozdział 3.Techniki plastyczne i materiały
3.1.Papier
3.2.Masy plastyczne
3.3.Materiały piszące, rysujące i malujące
3.4.Sznurki, włóczki
Rozdział 4.Wybrane scenariusze zajęć prowadzonych metodą sekwencji
4.1.Autoorientacja
Jestem człowiekiem (twarz, postać i ciało ludzkie)
4.2.Płeć
(Rozróżnianie płci człowieka za pomocą charakterystycznych cech i rysów twarzy oraz
za pomocą różnic w wyglądzie i stroju człowieka)
4.3.Higiena osobista
Zastosowanie prostych symboli; odwzorowywanie rzeczywistych przedmiotów służących do
higieny
4.4.Jedzenie i zdrowe produkty spożywcze; prawidłowe zachowanie przy stole
Zdrowe owoce i warzywa; nakrywanie do stołu
4.5.Pory roku
Strój człowieka w zależności od pory roku
4.6.Ja i przyroda
Następstwa zachodzące w przyrodzie w zależności od pór roku; rozwój zwierząt i
wzrost roślin
4.7.Ja i rodzina
Święta obchodzone w moim domu; funkcje społeczne człowieka i jego rozwój od
niemowlęctwa do starości
4.8.Ja i rzeczy, które lubię
Zadawać pytania; jeść; robić i oglądać
Bibliografia
Załącznik. Barwne fotografie wykorzystanych w tekście prac plastycznych
204 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|