ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.00 41,80   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RELACJE DZIECKA Z WADĄ SŁUCHU W SZKOLE


JEGIER A. KOSOWSKA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 44.00 Twoja cena  41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole


Dzieci niepełnosprawne są obecne w wielu klasach szkolnych. Mimo trudności związanych z niepełnosprawnością ich potrzeby są właściwe dla wieku rozwojowego. Tak samo jak ich koledzy chcą poznawać świat, czując miłość i wsparcie bliskich oraz życzliwość nauczycieli i rówieśników.

Zawarte w książce treści skłaniają do refleksji i są inspiracją do poszukiwań najlepszych możliwości stworzenia dzieciom zwadą słuchu dobrych warunków edukacji.

Polecana jest wszystkim osobom zainteresowanym wzmacnianiem środowiska szkolnego oraz wspomaganiem funkcjonowania w szkole dzieci niepełnosprawnych.

W rozdziale pierwszym zamieszczono informacje dotyczące niepełnosprawności, jaką jest wada słuchu. Przedstawiono ujęcia terminologiczne osoby z wadą słuchu, klasyfikacje wad słuchu, audiologiczne środki wspomagania słyszenia oraz sposoby porozumiewania się osób z uszkodzeniem słuchu. Ponadto scharakteryzowano rozwój psychospołeczny dziecka sprawnego oraz dziecka z uszkodzonym narządem słuchu.

W rozdziale drugim przedstawiono definicyjne ujęcia integracji, a także podstawy prawne dotyczące uczęszczania dzieci z wadą słuchu do szkół integracyjnych. Rozdział ten zawiera także treści opisujące warunki integracji dziecka z wadą słuchu w środowisku szkolnym, ukazując je od strony nauczyciela, szkoły oraz dziecka z uszkodzonym słuchem.

W rozdziale trzecim scharakteryzowano ogólne zagadnienia relacji społecznych zachodzących w rodzinie oraz w klasie szkolnej, a także potrzeby dziecka, które są zaspakajane przez oba te środowiska w celu jego optymalnego rozwoju. Ponadto rozdział ten traktuje o znaczeniu klasy szkolnej w integracji, a także o roli nauczyciela w kształtowaniu relacji społecznych wśród uczniów.

Rozdział czwarty przedstawia ocenę relacji zachodzących w klasie pomiędzy uczniami z wadą słuchu i ich rówieśnikami, dokonaną zarówno przez nauczycieli wiodących, jak i wspomagających w klasie integracyjnej.

Rozdział piąty zaś opisuje relacje pomiędzy uczniami w świetle wyników badań socjometrycznych klas integracyjnych. Badania z zastosowaniem techniki socjometrycznej J.L. Moreno „Test wyboru” i techniki „Zgadnij kto?” pozwoliły na sprawdzenie rzeczywistych stosunków panujących w klasach integracyjnych ze szczególnym uwzględnieniem miejsca dziecka z wadą słuchu w klasie. W rozdziale szóstym zamieszczono wskazówki do udoskonalania, monitorowania i ewaluacji pracy nauczyciela w klasie, w której uczniami są zarówno dzieci sprawne, jak i dzieci z trudnościami rozwojowymi.


Wstęp

Rozdział 1.Specyfika rozwoju dzieci w kontekście dziecka z wadą słuchu
W kręgu wad słuchu
Magdalena Kosowska
Charakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka zdrowego
Agnieszka Gąstoł
Specyfika rozwoju psychospołecznego dziecka z wadą słuchu
Magdalena Kosowska

Rozdział 2.Edukacja dziecka z wadą słuchu
Podstawy prawne edukacji dziecka z wadą słuchu
Aneta Jegier, Magdalena Kosowska
Integracja w teorii
Aneta Jegier, Magdalena Kosowska
Warunki sprzyjające integracji dziecka z wadą słuchu
Aneta Jegier, Magdalena Kosowska

Rozdział 3.Relacje społeczne dziecka z wadą słuchu w klasie integracyjnej w świetle literatury
Charakterystyka relacji społecznych
Aneta Jegier, Magdalena Kosowska
Relacje społeczne wśród sprawnych i niepełnosprawnych rówieśników w klasie
Aneta Jegier, Magdalena Kosowska
Rola nauczyciela w budowaniu relacji społecznych
Aneta Jegier, Magdalena Kosowska

Rozdział 4.Pozycja społeczna dziecka z wadą słuchu widziana oczami ich nauczycieli
Aneta Jegier, Magdalena Kosowska

Rozdział 5.Pozycja społeczna dziecka z wadą słuchu w świetle badań socjometrycznych klas integracyjnych
Aneta Jegier, Magdalena Kosowska

Rozdział 6.Implikacje pedagogiczne
Aneta Jegier

Zakończenie
Bibliografia


160 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022