|
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA FINANSOWEGO
ŁUKASIEWICZ-KAMIŃSKA A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 60.50 Twoja cena 57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego
Prezentowana publikacja jest rekonstrukcją jednego z przedsięwzięć na poziomie
narodowym, a mianowicie społecznej odpowiedzialności kas oszczędnościowo-kredytowych
SKOK.
Kasy są szczególną instytucją na rynku usług finansowych w kontekście
społecznej odpowiedzialności, ponieważ ich działalność wykracza poza zwykłe
przeprowadzanie transakcji, przyjmowanie depozytów, pożyczki dla członków itp.
Przyczynianie się do rozwoju ekonomicznego regionu, działania na rzecz lokalnej
społeczności, współpraca, wolontariat, sponsorowanie lokalnych przedsięwzięć i
działania charytatywne są wpisane w tradycyjne idee spółdzielczości i jednocześnie
konstytuują nowoczesną koncepcję CSR.
Praca jest zatem realizacją postulatu odczytywania CSR z praktyki działania firm.
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw finansowych
1.1.Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jako koncepcja teoretyczna i strategia
zarządzania firmą
1.2.Instrumenty CSR
1.3.Przedsiębiorstwa finansowe - kategorie
1.4.Przedsiębiorstwa finansowe jako instytucje zaufania publicznego
1.5.Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie finansowym
1.6.Próba urzeczywistniania standardów społecznej odpowiedzialności instytucji
finansowej na przykładzie Responsible Lending Index
1.7.Raporty społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych na przykładzie HBOS
Report i Raportu Odpowiedzialności Społecznej unii kredytowej Vancity
1.8.Etyka w reklamach produktów finansowych
ROZDZIAŁ 2. Misja i organizacja spółdzielczych kas
oszczędnościowo-kredytowych na świecie
2.1.Historia i teraźniejszość unii kredytowych (związków kredytowych) na świecie
2.2.Miejsce unii kredytowych w systemie finansowym
2.3.Międzynarodowe Zasady Działania Spółdzielni Kredytowych (International Credit
Union Operating Principles)
2.4.Inicjatywy społeczne w praktyce funkcjonowania unii kredytowych na przykładzie
Kanady
2.5.Jak unie kredytowe poradziły sobie w kryzysie finansowym?
ROZDZIAŁ 3. Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe w Polsce - historia i
teraźniejszość
3.1.Pomoc i samopomoc finansowa w Polsce do XX wieku
3.2.Powstanie współczesnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych
3.2.1.Etapy rozwoju systemu SKOK
3.2.2.SKOK-i obecnie - dane statystyczne
3.2.3.Przykładowe usługi SKOK-ów
3.2.4.Członkowie SKOK-ów - charakterystyka bazy członków
3.2.5.Miejsce polskich SKOK-ów w światowym systemie unii kredytowych
3.2.6.Miejsce SKOK-ów w ustawodawstwie Unii Europejskiej
3.3.Model SKOK
3.3.1.Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe
3.4.2.Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa (Kasa Krajowa, KSKOK)
3.5.Funkcje spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych
3.5.1.Funkcje wobec interesariuszy
3.5.2.Funkcje na rynku usług finansowych
3.5.3.Funkcje makroekonomiczne spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych
3.6.Kontrowersje wokół systemu SKOK
ROZDZIAŁ 4. Instrumenty stosowane przez firmy systemu SKOK do realizacji CSR w
praktyce
4.1.Kodeks Dobrych Praktyk i Zasad Działania SKOK
4.1.1.Struktura i treść Kodeksu Dobrych Praktyk i Zasad Działania SKOK
4.1.2.Kodeks w opinii pracowników
4.2.Pierwszy w Polsce fundusz etyczny SKOK SFIO Etyczny 1
4.3.Systemy zarządzania jakością - ISO
4.4.Działania na rzecz konsumentów
4.4.1.Edukacja finansowa
4.4.2.Spółdzielczy Arbitraż Konsumencki
4.4.3.Sąd Polubowny
4.4.4.Współpraca z Biurem Informacji Kredytowej BIK oraz Biurami Informacji Gospodarczej
4.5.Firmy systemu SKOK w otoczeniu lokalnym
4.5.1.Pomoc społeczna
4.5.2.Ochrona zdrowia
4.5.3.Edukacja i oświata
4.5.4.Kultura i sztuka
4.5.5.Sport
4.5.6.Ochrona środowiska
4.5.7.Badania naukowe
4.5.8.Inne działania
4.6.Działania na rzecz pracowników
4.7.Kryteria doboru działań CSR przez firmy systemu SKOK
4.8.Komunikowanie dokonań w zakresie CSR
4.9.Komunikowanie CSR przez fi rmy systemu SKOK na stronach internetowych
ROZDZIAŁ 5. Społeczna odpowiedzialność SKOK-ów w opinii interesariuszy -
metoda i wyniki badań empirycznych
5.1.Pytania badawcze i schemat badań
5.2.Konstrukcja narzędzia
5.3.Charakterystyka badanych grup i przebiegu badania
5.4.Wyniki badań
5.4.1.Znajomość koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
5.4.2.Standardy CSR postulowane przez ogół badanych interesariuszy
5.4.3.Standardy CSR postulowane przez wyodrębnione grupy interesariuszy
5.4.4.Realizacja standardów CSR w opinii ogółu badanych interesariuszy
5.4.5.Realizacja standardów CSR w opinii wyodrębnionych grup interesariuszy
5.4.6.Luka między postulowanymi i realizowanymi standardami CSR w opinii ogółu badanych
interesariuszy
5.4.7.Luka między postulowanymi i realizowanymi standardami CSR w opinii wyodrębnionych
grup interesariuszy
5.4.8.Luka między postulowanymi i realizowanymi standardami CSR w wyróżnionych sferach
działania SKOK-ów
5.4.9.Determinanty postrzegania społecznej odpowiedzialności SKOK-ów
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
292 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|