Mobile dla menedżerów
czyli jak tworzyć dobre produkty mobilne
Wyjątkowa książka, ponieważ napisał ją praktyk-menedżer, zarządzający
zespołami opracowującymi aplikacje mobilne dla biznesu.
Autor kieruje ją do trzech grup czytelników:
- menedżerów średniego szczebla spoza branży mobile, którzy dostali zadanie
zrobienia przez ich firmę pierwszego kroku w świecie mobile;
- osób związanych ze start-upami, którzy poddani są podwójnej presji – ze strony
rynku oraz inwestorów, aby mądrze zbudować swój produkt mobilny;
- pracowników, którzy zdobywają doświadczenie w branży mobilnej.
Z książki skorzystają także studenci, przygotowujący się do wejścia na rynek
pracy z koniecznym przygotowaniem technicznym i biznesowym.
Marcin Zaremba - współtwórca magazynu o biznesie technologicznym
„Proseed”, były head of business w agencji Lovemobile (grupa o2) i szef produktów
mobilnych o2, wykładowca na kierunkach związanych z biznesem internetowym m.in na
Uczelni Łazarskiego i Akademii Leona Koźmińskiego), szkoleniowiec IAB. Współtwórca i
wykładowca AppAcademy.pl.
Wstęp
Rozdział 1. Rynek i mobile
Krajobraz
Zmiana społeczna
Zawsze włączony, zawsze blisko
Prywatność
Zmiana rynkowa
Jak duży jest rynek mobilny?
Siły kształtujące rozwój mobile‘a
Rozdział 2. Menedżer i mobile
Wizja, wiedza i władza
Kto nie powinien robić produktów mobilnych
Jaki powinien być menedżer produktów mobilnych
Rozdział 3. Firma i mobile
Rola i rozwój działu mobilnego w organizacji
Struktura i komplementarność zespołu
Mobile w startupach
Mobile w małych i średnich firmach
Mobile w agencjach reklamowych
Mobile w korporacjach
Mobile w grupach mediowych
Rozdział 4. Strategia mobilna
Cztery typy taktyk mobilnych
Wyciąganie wniosków z dostępnych danych
Jakość kontra ilość
Modele biznesowe
Analiza konkurencji
Punkty odniesienia i metryki
Rozdział 5. Zespół i organizacja produktu mobilnego
Proces i organizacja
Cykl życia i komunikacja
Metodyki pracy
User stories, backlog i sprinty
Spójność i ciągłość procesu powstawania aplikacji
Modele współpracy z dostawcą
Wymagania biznesowe
Budżet i rodzaje kontraktów
Rozdział 6. Produkt mobilny
Przenoszenie usługimiędzy różnymi kanałami
Referencyjne modele telefonów
Aplikacje natywne, HTML5 i hybrydowe
Etapy powstawania produktu
Zarys
Userflow
Makiety Lo-Fi
Makiety Hi-Fi
Interaktywne makiety
Prototyp
API
Wersja testowa
Wersja 1.0
Rozdział 7. Marketing aplikacji mobilnych
Marketing i mobile
Kanały zdobywania użytkowników
Konwersja
Koszt pozyskania i wartość
użytkownika
Zakończenie
Podziękowania
Słownik pojęć
204 strony, Format: 14.0x21.5cm, oprawa miękka