ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZA FASADĄ SPOŁECZNOŚCI ELEMENTY ZARZĄDZANIA NOWYMI MEDIAMI


KREFT J.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 53.40 Twoja cena  50,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Za fasadą społeczności

Elementy zarządzania nowymi mediami


Google, Facebook, Twitter, Instagram, Huffington Post i wiele innych. Za nowomedialną „społecznościową fasadą” równości, partnerstwa, wspólnot i zbiorowej inteligencji, w aureoli kreatywności i doświadczeń korporacje medialne zarządzają największą sieciową fabryką świata.

Internauci są w niej wydajni i twórczy, sami się uczą i sami kupują narzędzia pracy: smartfony, komputery, aplikacje... Sami współtworzą media: poprawiają gry komputerowe, nagrywają pliki muzyczne, piszą artykuły, maile, rekomendacje. Dzielą się nimi, wzajemnie zachęcają i inspirują. Są ich już w sieciowym „nowym wspaniałym świecie” miliardy – jeszcze nigdy tak wielu nie pracowało tak nieświadomie i z takim entuzjazmem dla tak niewielu. Zwykle za darmo.

Zarządzanie ich aktywnością jest dziś największym wyzwaniem organizacji medialnych. Tych nowych, dominujących korporacji nowomedialnych, i tych starych, które w poszukiwaniu efektywnych modeli biznesowych są skazane na aktywność piratów i firm „jadących na gapę”. W środowisku „płynnej rzeczywistości” i „zawieszenia prawa” wydawcy prasowi i nadawcy telewizyjni dostarczają to, co nadal w mediach najcenniejsze, czyli unikatowe produkty: informacje, filmy, gry itp.

W Web 2.0 internauci bawią się, informują, uczą, ale też tworzą rynkowe wartości, których owoców pozbawiają się świadomie i nieświadomie. Web 2.0 towarzyszy Kultura 2.0, ale i Praca 2.0 prosumentów i prekariuszy.


Jan Kreft, dr hab., pracownik Uniwersytetu Jagiellońskiego (Katedra Zarządzania i Ekonomiki Mediów). Wieloletni dziennikarz ekonomiczny, korespondent zagraniczny. Zarządzający spółkami medialnymi, dyrektor Grupy Yellow, przewodniczący rady nadzorczej Radia Gdańsk SA, były dyrektor marketingu w Polskapresse. Doradca w największych polskich firmach.
Autor ponad tysiąca artykułów w polskich i zagranicznych mediach oraz książek poświęconych zarządzaniu mediami: Ewolucja transmedialnych korporacji transnarodowych i Gazety ogólnopolskie. Strategie marketingowe.


Wstęp        7

1.     Wartości w mediach        17
1.1.     Specyfika wartości w mediach        
1.2.     Asymetria celów rynkowych i społecznych        

2.     Ewolucja medialnego środowiska        35
2.1.    Dynamika Web 2.0       
2.2.    Mit powszechnego współtworzenia treści medialnych i uczestnictwa        
2.3.    Hybryda rynku i aktywności pozarynkowej        
2.4.    Media „pełne darów”        
2.5.    Sprzeczności Web 2.0 – między rynkową i społeczną logiką        

3.     Współtworzenie w mediach        59
3.1.    Współtwórca – od klienta i konsumenta po użytkownika  i produsera       
3.1.1.    Profesjonaliści i mit amatora        
3.2.    Kreatywność „dyskursywnie przesłodzona”        
3.3.    Użytkownicy i komodyfikacja mediów        
3.3.1.    Asymetria intencji – strategia don’t worry, be happy        
3.3.2.    Nadzór i personalizacja        
3.3.3.    „Mit darmowych obiadów” w społecznościowych mediach   – Google i Facebook       

4.   Zawłaszczanie wartości – retoryka społeczności         103
4.1.    Zawłaszczanie wartości i monetyzacja społeczności        
4.2.    Fundament fasady: retoryka społeczności i przesunięcia władzy        
4.3.    Retoryka społeczności i koncepcja transferu zaufania        

5.    Współtworzenie wartości a strategia przedsiębiorstw medialnych        129
5.1.    Komodyzacja w mediach i zarządzanie doświadczeniem        
5.2.    Konstelacja wartości       
5.3.    Zarządzanie retoryką społeczności        
5.4.    Dominacja tradycyjnych modeli biznesowych i luka stabilności        
5.5.    „Jazda na gapę”       

Zakończenie        159

Bibliografia        163

Spis rycin i tabel        183


183 strony, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022