|
ZA FASADĄ SPOŁECZNOŚCI ELEMENTY ZARZĄDZANIA NOWYMI MEDIAMI
KREFT J. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 53.40 Twoja cena 50,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Za fasadą społeczności
Elementy zarządzania nowymi mediami
Google, Facebook, Twitter, Instagram, Huffington Post i wiele innych. Za nowomedialną
„społecznościową fasadą” równości, partnerstwa, wspólnot i zbiorowej
inteligencji, w aureoli kreatywności i doświadczeń korporacje medialne zarządzają
największą sieciową fabryką świata.
Internauci są w niej wydajni i twórczy, sami się uczą i sami kupują narzędzia pracy:
smartfony, komputery, aplikacje... Sami współtworzą media: poprawiają gry komputerowe,
nagrywają pliki muzyczne, piszą artykuły, maile, rekomendacje. Dzielą się nimi,
wzajemnie zachęcają i inspirują. Są ich już w sieciowym „nowym wspaniałym
świecie” miliardy – jeszcze nigdy tak wielu nie pracowało tak nieświadomie i z
takim entuzjazmem dla tak niewielu. Zwykle za darmo.
Zarządzanie ich aktywnością jest dziś największym wyzwaniem organizacji
medialnych. Tych nowych, dominujących korporacji nowomedialnych, i tych starych, które w
poszukiwaniu efektywnych modeli biznesowych są skazane na aktywność piratów i firm
„jadących na gapę”. W środowisku „płynnej rzeczywistości” i „zawieszenia
prawa” wydawcy prasowi i nadawcy telewizyjni dostarczają to, co nadal w mediach
najcenniejsze, czyli unikatowe produkty: informacje, filmy, gry itp.
W Web 2.0 internauci bawią się, informują, uczą, ale też tworzą rynkowe wartości,
których owoców pozbawiają się świadomie i nieświadomie. Web 2.0 towarzyszy Kultura
2.0, ale i Praca 2.0 prosumentów i prekariuszy.
Jan Kreft , dr hab., pracownik Uniwersytetu Jagiellońskiego (Katedra
Zarządzania i Ekonomiki Mediów). Wieloletni dziennikarz ekonomiczny, korespondent
zagraniczny. Zarządzający spółkami medialnymi, dyrektor Grupy Yellow, przewodniczący
rady nadzorczej Radia Gdańsk SA, były dyrektor marketingu w Polskapresse. Doradca w
największych polskich firmach.
Autor ponad tysiąca artykułów w polskich i zagranicznych mediach oraz książek
poświęconych zarządzaniu mediami: Ewolucja transmedialnych korporacji transnarodowych i
Gazety ogólnopolskie. Strategie marketingowe.
Wstęp 7
1. Wartości w mediach
17
1.1. Specyfika wartości w mediach
1.2. Asymetria celów rynkowych i społecznych
2. Ewolucja medialnego środowiska
35
2.1. Dynamika Web 2.0
2.2. Mit powszechnego współtworzenia treści medialnych i uczestnictwa
2.3. Hybryda rynku i aktywności pozarynkowej
2.4. Media „pełne darów”
2.5. Sprzeczności Web 2.0 – między rynkową i społeczną logiką
3. Współtworzenie w mediach
59
3.1. Współtwórca – od klienta i konsumenta po użytkownika i
produsera
3.1.1. Profesjonaliści i mit amatora
3.2. Kreatywność „dyskursywnie przesłodzona”
3.3. Użytkownicy i komodyfikacja mediów
3.3.1. Asymetria intencji – strategia don’t worry, be happy
3.3.2. Nadzór i personalizacja
3.3.3. „Mit darmowych obiadów” w społecznościowych mediach
– Google i Facebook
4. Zawłaszczanie wartości – retoryka społeczności
103
4.1. Zawłaszczanie wartości i monetyzacja społeczności
4.2. Fundament fasady: retoryka społeczności i przesunięcia władzy
4.3. Retoryka społeczności i koncepcja transferu zaufania
5. Współtworzenie wartości a strategia przedsiębiorstw
medialnych 129
5.1. Komodyzacja w mediach i zarządzanie doświadczeniem
5.2. Konstelacja wartości
5.3. Zarządzanie retoryką społeczności
5.4. Dominacja tradycyjnych modeli biznesowych i luka stabilności
5.5. „Jazda na gapę”
Zakończenie 159
Bibliografia 163
Spis rycin i tabel 183
183 strony, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|