|
ZARZĄDZANIE PRZEZ ZAANGAŻOWANIE
ŻUREK A. - JAK BEZINWESTYCYJNIE POPRAWIĆ WYNIKI FIRMY wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 36.90 Twoja cena 35,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie przez zaangażowanie Jak bezinwestycyjnie poprawić wyniki firmy
Zarządzanie zaangażowaniem pracowników to takie słowo klucz, które co jakiś czas
jak bumerang powraca w każdej organizacji. Szczególnie w okresie prosperity sposoby na
zwiększenie zaangażowania pracowników wzbudzają zainteresowanie zarządu, niepokój
menedżerów i panikę działu HR. Przeprowadza się analizy, zwołuje zebrania kadry
zarządzającej, zatrudnia zewnętrzną firmę, która ma „podnieść morale i
zwiększyć motywację”, organizuje kilka szkoleń i... cisza. Przychodzi kryzys, obroty
spadają, temat umiera śmiercią naturalną. Aż do momentu, kiedy znów ktoś zauważa,
że pracownicy są ważni.
Czy zatem zaangażowanie pracowników w lepsze, wydajniejsze wykonywanie powierzonych
zadań to tylko mrzonka? Czy należy na nie machnąć ręką i robić swoje? Oczywiście,
że nie! Prawda jest taka, że potencjał do zwiększenia entuzjazmu pracowników bez
jakichkolwiek nakładów finansowych w większości firm jest potężny! Ludzie
przeważnie chcą lepiej pracować. Problem leży gdzie indziej. Jest nim brak
odpowiedniego podejścia wśród menedżerów. A przecież podstawowym zadaniem menedżera
jest umiejętność motywowania podwładnych. Tylko dzięki temu firma będzie w stanie
rozwijać się, a nawet przetrwać większość rynkowych kryzysów i wyjść z nich
zwycięsko.
Artur Żurek jest doradcą, interim managerem i coachem
specjalizującym się w zarządzaniu zmianą oraz w zagadnieniach związanych z kulturą
korporacyjną i zaangażowaniem pracowników. Doradza zarządom firm w Polsce i Rosji, na
Ukrainie i Bliskim Wschodzie. Zanim rozpoczął własną praktykę (TMC Artur Żurek),
przez ponad 25 lat zdobywał doświadczenie zawodowe na stanowiskach zarządczych w
bankach (Bank BPH SA, BRE Bank SA), firmach IT i telekomunikacyjnej oraz na wysokich
stanowiskach w firmach doradczych (KPMG, Boston Consulting Group, Spencer Stuart). Z
wykształcenia jest psychologiem i ekonomistą. Zaangażowaniem pracowników zajmował
się zarówno z pozycji szefa zasobów ludzkich, jak i konsultanta.
O autorze (5)
Wprowadzenie (7)
1. Zaangażowanie pracowników - czyli czym zaangażowanie różni się od
zadowolenia (13)
2. Typy pracowników - czyli jak zachowują się pracownicy i czy rzeczywiście
wpływają na wyniki firmy (21)
3. Pomiar poziomu zaangażowania - czyli mierzyć, nie mierzyć. Czym różni się
ranking od diagnozy, a monitorowanie od zarządzania? (35)
4. Rola menedżera - czyli kto odpowiada za poziom zaangażowania pracowników
(47)
5. Oddziaływanie na zaangażowanie - czyli jak działać proaktywnie,
długoterminowo i nie wpaść w pułapkę kosztownych działań reaktywnych (65)
6. Ciężkie czasy - czyli jak wykorzystać sytuacje niepewności i zagrożenia do
zbudowania zaangażowanego zespołu (87)
7. Kilka przykładów z ciężkich czasów (105)
8. Kultura korporacyjna - czyli co różni wartości korporacyjne od rzeczywistego
zachowania pracowników (121)
9. Zacznijmy od siebie - czyli jak podnosząc zaangażowanie pracowników, nie
zapomnieć o sobie. Jak wpływać na swoje zaangażowanie, nie czekając na innych? (135)
10. Uwagi końcowe - czyli liczy się percepcja i skuteczność, a nie fakty i
intencja (145)
Zakończenie - czyli co dalej z zaangażowaniem pracowników (155)
Załącznik. Podsumowanie (161)
176 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|