|
MAŁA KSIĘGA PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO
LEDGARD H.F. wydawnictwo: WNT , rok wydania 1998, wydanie I cena netto: 25.50 Twoja cena 24,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mała księga programowania obiektowego
Na podstawie książki napisanej z Michaelem Marcottym
Autor w prosty i przystępny sposób wprowadza pojęcia związane z programowaniem
obiektowym.
Rozpoczyna od podstawowych zasad programowania, stopniowo przechodząc do omówienia
istoty programowania obiektowego. Wyjaśnia m.in. takie pojęcia, jak: typ, typ pierwotny
i złożony, konwersja typu, typy jako abstrakcje, pakiety i moduły, ukrycie informacji,
obiekt, klasa, metoda, dziedziczenie, polimorfizm.
Każde nowe pojęcie zilustrowano przykładami, a do każdego rozdziału są
dołączone ćwiczenia i literatura uzupełniająca.
Na końcu zamieszczono słowniczek omawianych terminów.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków informatycznych, dla osób
uczęszczających do informatycznych szkół policealnych, dla słuchaczy informatycznych
studiów podyplomowych, a także dla ambitnych uczniów szkół średnich.
Rozdział 1. Wprowadzenie
Rozdział 2. Typy
2.1. Minijęzyk Typ
2.2. Znaczenie typu
2.3. Typy podstawowe
2.4. Typy złożone
2.5. Sprawdzanie zgodności typów
Lektura uzupełniająca
Ćwiczenia
Rozdział 3. Definicje nowych typów
3.1. Minijęzyk Typdef
3.2. Definicje typów
3.3. Operatory definiowane przez użytkownika
3.4. Uwaga o języku Pascal
Lektura uzupełniająca
Ćwiczenia
Rozdział 4. Pakiety i moduły
4.1. Minijęzyk Moduły
4.2. Pakiety i moduły
4.3. Enkapsulacja i abstrakcja
4.4. Ukrywanie informacji
4.5. Oddzielna kompilacja
4.6. Języki Modula-2 oraz Ada
Lektura uzupełniająca
Ćwiczenia
Rozdział 5. Obiekty i abstrakcyjne typy danych
5.1. Minijezyk Obiekty
5.2. Obiekty pełne
5.3. Abstrakcyjne typy danych
5.4. Język Turbo Pascal
Lektura uzupełniająca
Ćwiczenia
Rozdział 6. Klasy
6.1. Minijezyk Klasy
6.2. Więcej o obiektach
6.3. Języki Smalltalk i Eiffel
Lektura uzupełniająca
Ćwiczenia
Rozdział 7. Dziedziczenie
7.1. Minijezyk Dziedziczenie
7.2. Dziedziczenie
7.3. Poliformizm
7.4. Języki C++ / oraz Ada 95
Lektura uzupełniająca
Ćwiczenia
Rozdział 8. Programowanie obiektowe
8.1. Co to jest „obiekt"?
8.2. Różnorodność obiektów
8.3. Zastrzeżenia co do programowania obiektowego
8.4. Program Błyskawica
Dodatek A. Ćwiczenia ogólne
Dodatek B. Kod źródłowy dla programu Błyskawica w języku C++
Dodatek C. Słowniczek
Literatura
Skorowidz
160 stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|