ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MILITARNE DZIEDZICTWO A WSPÓŁCZESNE APLIKACJE STRATEGII


JARMOSZKO ST.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 43.50 Twoja cena  41,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Militarne dziedzictwo a współczesne aplikacje strategii


Książka jest próbą przedstawienia kondycji strategii na tle węzłowych punktów jej historii.

To analityczne studium istoty zjawiska i obecnej fazy jego rozwoju. Strategia uniwersalizuje się. Bez względu na sferę aplikacji stanowi przemyślaną i zorientowaną na sukces kompozycję celów, zamiarów, działań, sił, środków i zasobów w kontekście czasu i przestrzeni. Stała się narzędziem wcielania w życie wielkich idei, wizji i pragnień. To sprawia, że w różnych działaniach naukowych zajmuje należne miejsce jako swoista odmiana prakseologii działania. Staje się coraz bardziej docenianym dobrem wspólnym.

U źródeł podjęcia wysiłku nad danym opracowaniem leżała także chęć niwelowania barier, budowania mostów między bliźniaczymi, ale znacznie izolowanymi od siebie domenami tej samej dyscypliny prakseologicznej - między klasycznym (militarnym) pojmowaniem strategii a nowymi jej aplikacjami w przeróżnych obszarach ludzkiej aktywności.

Książka ma jednocześnie charakter przeglądowy, ukazuje ogólny zarys ścieżki rozwojowej strategii - od prapoczątków po czasy współczesne.


Wstęp

ROZDZIAŁ I
KONTEKSTY SEMANTYCZNE I ROZWOJOWE
1.1. Pochodzenie słowa "strategia" i jego pierwotny sens
1.2. Paradygmaty rozwoju strategii - rys historyczny
1.2.1. Wielcy teoretycy
1.2.2. Wielcy praktycy
1.2.3. Podsumowanie rozwoju strategii klasycznej
1.3. Suplement: strategia wojskowa, obronna i bezpieczeństwa.

ROZDZIAŁ II
WSPÓŁCZESNA EKSPANSJA SŁOWA "STRATEGIA‘
2.1. Strategia w różnych przestrzeniach życia ludzi
2.1.1. Zarządzanie organizacją
2.1.2. Marketing klasyczny (biznesowy)
2.1.3. Działalność państwa
2.1.4. Marketing polityczny i działania polityczne
2.1.5. Teoria gier
2.1.6. Edukacja
2.1.7. Komunikacja społeczna i zarządzanie wiedzą
2.1.8. Psychologia
2.1.9. Biologia
2.1.10. Medycyna
2.1.11. Socjologia
2.1.12. Antropologia
2.2. Próba syntezy

ROZDZIAŁ III
KU NOWEJ, UNIWERSALNEJ STRATEGII
3.1. Współczesne niemilitarne sensy strategii
3.2. Prakseologiczna istota strategii
3.3. Kryteria strategicznego poziomu działań / rzeczy
3.4. Ogólne typologie strategii
3.5. Morfologia strategii i jej podstawowe konteksty
3.6. Technologie kreowania strategii

Zakończenie

Summary

Bibliografia


281 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022