|
MILITARNE DZIEDZICTWO A WSPÓŁCZESNE APLIKACJE STRATEGII
JARMOSZKO ST. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 43.50 Twoja cena 41,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Militarne dziedzictwo a współczesne aplikacje strategii
Książka jest próbą przedstawienia kondycji strategii na tle węzłowych
punktów jej historii.
To analityczne studium istoty zjawiska i obecnej fazy jego rozwoju. Strategia
uniwersalizuje się. Bez względu na sferę aplikacji stanowi przemyślaną i
zorientowaną na sukces kompozycję celów, zamiarów, działań, sił, środków i
zasobów w kontekście czasu i przestrzeni. Stała się narzędziem wcielania w życie
wielkich idei, wizji i pragnień. To sprawia, że w różnych działaniach naukowych
zajmuje należne miejsce jako swoista odmiana prakseologii działania. Staje się coraz
bardziej docenianym dobrem wspólnym.
U źródeł podjęcia wysiłku nad danym opracowaniem leżała także chęć
niwelowania barier, budowania mostów między bliźniaczymi, ale znacznie izolowanymi od
siebie domenami tej samej dyscypliny prakseologicznej - między klasycznym (militarnym)
pojmowaniem strategii a nowymi jej aplikacjami w przeróżnych obszarach ludzkiej
aktywności.
Książka ma jednocześnie charakter przeglądowy, ukazuje ogólny zarys
ścieżki rozwojowej strategii - od prapoczątków po czasy współczesne.
Wstęp
ROZDZIAŁ I
KONTEKSTY SEMANTYCZNE I ROZWOJOWE
1.1. Pochodzenie słowa "strategia" i jego pierwotny sens
1.2. Paradygmaty rozwoju strategii - rys historyczny
1.2.1. Wielcy teoretycy
1.2.2. Wielcy praktycy
1.2.3. Podsumowanie rozwoju strategii klasycznej
1.3. Suplement: strategia wojskowa, obronna i bezpieczeństwa.
ROZDZIAŁ II
WSPÓŁCZESNA EKSPANSJA SŁOWA "STRATEGIA‘
2.1. Strategia w różnych przestrzeniach życia ludzi
2.1.1. Zarządzanie organizacją
2.1.2. Marketing klasyczny (biznesowy)
2.1.3. Działalność państwa
2.1.4. Marketing polityczny i działania polityczne
2.1.5. Teoria gier
2.1.6. Edukacja
2.1.7. Komunikacja społeczna i zarządzanie wiedzą
2.1.8. Psychologia
2.1.9. Biologia
2.1.10. Medycyna
2.1.11. Socjologia
2.1.12. Antropologia
2.2. Próba syntezy
ROZDZIAŁ III
KU NOWEJ, UNIWERSALNEJ STRATEGII
3.1. Współczesne niemilitarne sensy strategii
3.2. Prakseologiczna istota strategii
3.3. Kryteria strategicznego poziomu działań / rzeczy
3.4. Ogólne typologie strategii
3.5. Morfologia strategii i jej podstawowe konteksty
3.6. Technologie kreowania strategii
Zakończenie
Summary
Bibliografia
281 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|