Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Książka jest efektem teoretycznych badań wartości behawioralnych stratyfikacji
ekonomicznej przedsiębiorstw, która jest obserwowana na rynku w postaci różnorodnych i
zindywidualizowanych zachowań rynkowych poszczególnych podmiotów.
Ze względu na swoją specyfikę, zjawisko stratyfikowania się przedsiębiorstw
niewątpliwie wymaga interdyscyplinarnego podejścia. Takie swoiste uwarstwienie
przestrzeni społeczno-gospodarczej przejawiające się grupowaniem podmiotów
gospodarczych w wyodrębnionych warstwach wymusza wszechstronny ogląd – zarówno jego
przyczyny, jak i skutki ujawniają się jednocześnie w wielu sferach.
W ramach badań, podjęto wysiłek opracowania i przedstawienia uniwersalnej
metodologii badania stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, opartej na
strukturalizmie antropologicznym i rozważaniach natury behawioralnej – zaproponowano
metodologię strukturalizmu behawioralnego pozwalającą na odkrywanie elementów
stanowiących strukturalne uwarunkowania procesów społeczno-gospodarczych wraz ze
wzajemnymi powiązaniami pomiędzy nimi.
Wprowadzenie 7
Rozdział 1. Stratyfikacja przedsiębiorstw jako przedmiot badań ekonomicznych
.11
1.1. Ontologia stratyfikacji społeczno-gospodarczej .11
1.2. Stratyfikacja przedsiębiorstw jako zjawisko ekonomiczne 23
1.3. Podejścia poznawcze w badaniach stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 37
Rozdział 2. Strukturalizm behawioralny jako metodologia poznawcza
stratyfikacji przedsiębiorstw 46
2.1. Strukturalizm jako multimetodologia 46
2.2. Wartości poznawcze strukturalizmu behawioralnego .54
2.3. Strukturalizm behawioralny jako metodologia poznania zróżnicowania przedsiębiorstw
.60
Rozdział 3. Behawioralne uwarunkowania stratyfikacji ekonomicznej
przedsiębiorstw 72
3.1. Strukturalistyczne poznanie behawioralnych uwarunkowań stratyfikacji ekonomicznej
przedsiębiorstw 72
3.2. Identyfikacja behawioralnych uwarunkowań stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
87
3.3. Rola czynników behawioralnych w stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 103
Rozdział 4. Rynek jako czasoprzestrzeń identyfikacji behawioralnych wartości
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw .107
4.1. Typologia rynku i jej ekonomiczne konsekwencje .107
4.2. Rynek jako obiektywna czasoprzestrzeń stratyfikowania się przedsiębiorstw 125
4.3. Stratyfikacja ekonomiczna przedsiębiorstw w strukturach czasoprzestrzennych rynku
134
Rozdział 5. Osobowość jako ontyczna cecha behawioralnych wartości
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw .139
5.1. Genetyczne cechy behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
139
5.2. Złożoność osobowościowa przedsiębiorstw 147
5.3. Osobowość przedsiębiorstw jako strukturalny czynnik ich ekonomicznej stratyfikacji
.165
Rozdział 6. Osobliwe zachowania rynkowe jako emanacja behawioralnych wartości
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 170
6.1. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw jako identyfikatory wartości behawioralnych170
6.2. Osobliwe zachowania przedsiębiorstw w czasoprzestrzennym zróżnicowaniu rynku 180
6.3. Wpływ behawioralnych wartości na generowanie osobliwych zachowań rynkowych
przedsiębiorstw 190
Podsumowanie i wnioski .198
Bibliografia 201
212 stron, oprawa miękka