ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORGANIZACJA PRACY SŁUŻBY PIĘTER


HALAMA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 32.90 Twoja cena  31,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Organizacja pracy służby pięter

Technik hotelarstwa


Podręcznik został przygotowany dla uczniów technikum hotelarskiego do 1. części kwalifikacji T.12 – Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych.

Wiedza zawarta w publikacji pozwala poznać zasady działalności oraz organizację pracy służby pięter. Typy jednostek mieszkalnych, ich funkcje oraz co ważne, zasady dostosowania tych jednostek do potrzeb o różnych rodzajach niepełnosprawności. Autor szczególną uwagę zwrócił na część praktyczną, czyli na technikę pracy housekeepingu, jej organizację oraz na jakże istotne znaczenie współpracy między poszczególnymi działami hotelu odpowiedzialnymi za utrzymanie obiektu w czystości. W podręczniku zawarte są treści dotyczące bezpieczeństwa i higienicznych zasad pracy oraz ekologii w hotelarstwie.

Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników do kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa.


Wstęp

Rozdział 1. Zakres działalności i organizacja pracy służby pięter
1.1. Struktura organizacyjna służby pięter
1.2. Środowisko pracy oraz predyspozycje do wykonywania zawodu pokojowej
1.3. Zakres obowiązków pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach służby pięter
1.4. Ogólne zasady obowiązujące pracowników służby pięter
1.5. Systemy pracy służby pięter
1.6. Dokumentacja stosowana w działalności służby pięter
1.7. Przepisy prawa pracy obowiązujące w hotelarstwie
1.7.1. Regulamin pracy
1.7.2. Odpowiedzialność materialna pracowników za szkodę wyrządzoną pracodawcy
1.7.3. Odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi
1.7.4. Czas pracy w hotelarstwie
1.8. Współpraca służby pięter z innymi działami
1.9. Postępowanie z mieniem pozostawionym przez gości
Ćwiczenia sprawdzające

Rozdział 2. Typy, funkcje i wyposażenie jednostek mieszkalnych
2.1. Rodzaje i wyposażenie jednostek mieszkalnych
2.2. Aranżacja wnętrz jednostek mieszkalnych
2.3. Rodzaje i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych
2.4. Obowiązkowe wyposażenie jednostki mieszkalnej i węzła higieniczno-sanitarnego hotelu, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi

Rozdział 3. Przystosowanie jednostki mieszkalnej do potrzeb osób z niepełnosprawnością
3.1. Podział osób z niepełnosprawnością i ogólne wymagania stawiane hotelom obsługującym te osoby
3.2. Przystosowanie pokoju do potrzeb osób z niepełnosprawnością
3.3. Przystosowanie węzła higieniczno-sanitarnego dla osób z niepełnosprawnością
Ćwiczenia sprawdzające

Rozdział 4. Technika pracy służby pięter
4.1. Podstawowe warunki sanitarne, jakie powinien zapewnić obiekt hotelarski
4.2. Rodzaje sprzątania występujące w obiektach hotelarskich
4.3. Procedury sprzątania jednostek mieszkalnych
4.3.1. Procedura sprzątania pokoju i łazienki po zwolnieniu go przez gościa
4.3.2. Procedura sprzątania pokoju i łazienki przy dłuższym pobycie gościa
4.4. Utrzymanie w czystości pomieszczeń ogólnodostępnych znajdujących się w zakładzie hotelarskim
4.5. Przygotowywanie jednostki mieszkalnej dla VIP-a
4.6. Kontrola czystości jednostek mieszkalnych
4.7. Techniki czyszczenia różnych powierzchni i elementów wyposażenia jednostki mieszkalnej
4.8. Wyposażenie pokojowej oraz sprzęt stosowany podczas pracy
4.8.1. Sprzęt porządkowy ręczny i zmechanizowany oraz środki czystości
Ćwiczenia sprawdzające

Rozdział 5. Działalność pralni hotelowej
5.1. Podstawowa działalność pralni hotelowej
5.2. Zakres obowiązków pracowników zatrudnionych w pralni hotelowej
5.3. Pranie odzieży gości
5.4. Oznakowania na metkach ubrań
5.5. Urządzenia stosowane w pralniach hotelowych
5.6. Rodzaje środków piorących

Rozdział 6. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy podczas prac porządkowych
6.1. Najważniejsze pojęcia związane z BHP i prawem pracy
6.2. Obowiązki pracodawcy w zakresie BHP
6.3. Prawa i obowiązki pracowników
6.4. Odzież ochronna
6.5. Przepisy BHP dotyczące prac związanych z przygotowaniem jednostki mieszkalnej do sprzedaży
6.5.1. Zasady BHP podczas prac porządkowych
6.5.2. Zasady BHP podczas mycia okien
6.5.3. Zasady BHP podczas używania urządzeń mechanicznych
6.5.4. Dopuszczalne normy dźwigania i przenoszenia ciężkich przedmiotów
6.6. BHP podczas prac w pralni hotelowej
Ćwiczenia sprawdzające

Rozdział 7. Przepisy przeciwpożarowe oraz ewakuacja gości w czasie pożaru
7.1. Czynności zabronione i obowiązki w zakresie ochrony przeciwpożarowej
7.2. Rozmieszczenie oraz zastosowanie sprzętu gaśniczego
7.3. Postępowanie na wypadek pożaru i ewakuacja gości oraz mienia hotelu
Ćwiczenia sprawdzające

Rozdział 8. Działalność proekologiczna zakładu hotelarskiego
Ćwiczenia sprawdzające

Bibliografia


132 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022