|
ELEMENTY LOGISTYCZNE OBSŁUGI KLIENTA W SIECIACH DYSTRYBUCYJNYCH
KRAMARZ M. - POMIAR OCENA STRATEGIE wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 49.50 Twoja cena 47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji
Pomiar, ocena, strategie
Treści zawarte w książce mają pomóc w badaniach nad skutecznością
przedsiębiorstw kooperujących w sieciach i łańcuchach dostaw.
Zasadniczy nacisk położony jest na kooperację w sieciach dystrybucji, dlatego też
miernik oceny skuteczności odniesiono do poziomu logistycznej obsługi klienta.
Książka posiada atuty podręcznika akademickiego. Wskazuje bowiem podstawowe
definicje oraz proponuje metodykę prowadzenia badań w ocenie skuteczności.
Jednocześnie publikacja wsparta została weryfikacją zamieszczonej metodyki,
prezentując badania przeprowadzone w wybranych sieciach dystrybucji.
Struktura książki umożliwia stopniowe zapoznanie się z problematyką oceny
skuteczności, będącą konsekwencją wzrostu relacji sieciowych.
Wskazano sposoby definiowania sieci dostaw, proponując ujednolicanie terminologii:
sieci dostaw, sieci logistyczne, sieciowe łańcuchy dostaw.
Omówiono także teoretyczne modele biznesowe organizacji kooperujących w sieciach,
poświęcając uwagę zarówno strategiom konkurencyjnym, jak i zasobom niezbędnym do
realizacji zadań logistycznych. Ujmując sieci dostaw z perspektywy rozbudowanych relacji
sieciowych w obszarze dystrybucji, przedstawiono determinanty marketingowe i logistyczne
kanałów dystrybucji. Zgłębiono kwestię badań rynku, oceny poziomu zadowolenia
klienta oraz wyznaczania standardów obsługi.
Skupiając się na problemach logistycznych, uwagę poświęcono doskonaleniu
procesów dostarczania wyrobów do klientów finalnych. Omówiono również metodykę
segmentacji rynku.
Książka uzupełniona została o kwestionariusze pomiaru parametrów logistycznej
obsługi klienta oraz studia przypadku wskazujące sposoby wnioskowania na podstawie
danych zgromadzonych w oparciu o proponowane kwestionariusze.
Przedmowa
Rozdział 1. Kooperacja w sieciach i łańcuchach dostaw
1.1. Sieć i łańcuch dostaw
1.1.1. Organizacja sieciowa i sieć biznesu
1.1.2. Rodzaje sieci
1.1.3. Sieci dostaw
1.1.4. Łańcuch dostaw i sieciowy łańcuch dostaw
1.2. Modele przedsiębiorstw w sieci
1.3. Dystrybucja w sieciach i łańcuchach dostaw
1.4. Determinanty marketingowe i logistyczne organizacji kanałów dystrybucji
1.5. Klient, konsument, odbiorca w sieciach i łańcuchach dostaw
Rozdział 2. Logistyczna obsługa klienta
2.1. Ocena podmiotów w sieci dystrybucji
2.2. Obsługa klienta
2.2.1. Fazy obsługi klienta
2.2.2. Luki w obsłudze klienta
2.2.3. Elementy logistyczne obsługi klienta
2.3. Niezawodność
2.4. Elastyczność
2.5. Komunikacja i wygoda
Rozdział 3. Analiza cyklu realizacji zamówienia
3.1. Etapy cyklu realizacji zamówienia
3.1.1. Atrybuty procesu
3.1.2. Proces i cykl realizacji zamówienia
3.1.3. Przebieg realizacji zamówienia
3.1.4. Realizacja zamówienia w systemie pull i push
3.1.5. Czas realizacji zamówienia
3.2. Mapa procesu jako narzędzie identyfikacji działań
3.2.1. Modele i diagramy procesu
3.2.2. Mapy procesu i mapowanie procesów
3.2.3. Procedura tworzenia map procesu
3.2.4. Diagram rybiej ości
3.2.5. Mapy relacji oraz sieci przepływu
3.3. Czas realizacji zamówienia jako miernik sprawności
Rozdział 4. Ocena logistycznej obsługi klienta
4.1. Badania rynku i badania marketingowe
4.2. Metodyka badań ankietowych
4.2.1. Metody gromadzenia danych w badaniach ankietowych
4.2.2. Próba badawcza
4.2.3. Kwestionariusz ankietowy
4.3. Mierniki logistycznej obsługi klienta
4.4. Indeks satysfakcji klienta
Rozdział 5. Pozycjonowanie strategii obsługi klientów
5.1. Segmentacja ryku
5.1.1. Segmentacja a priori
5.1.2. Segmentacja na podstawie analizy skupień
5.1.3. Metody przeprowadzania segmentacji
5.1.4. Pozycjonowanie klientów
5.1.5. Macierze pozycjonowania klienta
5.2. Wyznaczanie standardów obsługi
5.3. Strategie logistycznej obsługi klienta
5.4. Strategia efektywnej obsługi klienta
5.5. Strategie przedsiębiorstw flagowych sieci dystrybucji
5.5.1. Strategie adaptacyjne
5.5.2. Strategie ukierunkowana na wzmacnianie odporności łańcucha dostaw
5.5.3. Macierz strategii przedsiębiorstwa flagowego w sieciowym łańcuchu dostaw
5.6. Zarządzanie relacjami z klientem - system komunikacji i wspomaganie informatyczne
relacji
Załącznik 1. Badanie poziomu logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie
produkcyjnym
Załącznik 2. Wyznaczanie standardów obsługi dla przedsiębiorstwa flagowego w sieci
dostaw wyrobów hutniczych
Załącznik 3. Diagnoza procesu realizacji zamówienia w branży elektrycznej
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
216 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|