ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE I INFORMATYKA


KISIELNICKI J.

wydawnictwo: PLACET , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 75.10 Twoja cena  71,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie i informatyka


W książce uzasadniam hipotezę o stałym procesie integracji poszczególnych elementów zarządzania i informatyki.

Właśnie we współczesnych systemach zarządzania, nasyconych informatyką, realizuje się podstawowa definicja Mihajla D. Mesarowica, że system to zbiór elementów i relacji zachodzących między nimi. Logika prezentacji jest następująca.

Całość materiału podzielono na pięć, wzajemnie się przenikających, części tematycznych. Można to też przedstawić graficznie w postaci pięciu okręgów, których rdzeniem jest część pierwsza, poświęcona problematyce zarządzania wspieranego informatyką, w tym zagadnieniom informacji i wiedzy w szerokim kontekście. Właśnie te dwa elementy są podstawą współczesnego zarządzania, które spowodowały rewolucyjne zmiany w metodach tworzenia wartości organizacji i tworzenia kapitału intelektualnego.


Wstęp

Część I: Zarządzanie wspierane informatyką

Rozdział 1. Technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT) w zarządzaniu

Rozdział 2. Zarządzanie informacją i wiedzą
2.1. O informacji i wiedzy w zarządzaniu organizacją
2.2. Informacje dla zarządzania (informacja zarządcza)
2.3. Wiedza i jej rola w zarządzaniu
2.4. Kapitał intelektualny i jego tworzenie

Rozdział 3. Infrastruktura zarządzania
3.1. Informatyczna Infrastruktura Zarządzania (IIZ) jako element Systemu Informacyjnego Zarządzania (SIZ)
3.2. Informatyka w zarządzaniu i jej powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
3.3. System zarządzania - system informacyjny - system informatyczny

Rozdział 4. System informacyjny organizacji
4.1. Budowa i zadania systemu informacyjnego zarządzania
4.2. System informacyjny dla zarządzania wiedzą - czyli jak wykorzystać posiadany kapitał intelektualny, jak absorbować i generować wiedzę w systemie informacyjnym
4.3. Jakość systemu informacyjnego - audyt systemu
4.4. Generacje systemów informacyjnych zarządzania

Część II Zastosowania

Rozdział 5. Zasoby informacyjne
5.1. O zasobach informacyjnych
5.2. Baza danych oraz baza baz czyli hurtownia danych
5.3. Baza modeli i procedur
5.4. Baza wiedzy
5.5. Baza tekstowa
5.6. Baza multimedialna

Rozdział 6. Zarządzanie zasobami informacyjnymi
6.1. Systemy komunikacji z zasobami informacyjnymi
6.2. Ochrona zasobów informacyjnych

Rozdział 7. Charakterystyka podstawowych systemów informacyjnych wspierających procesy zarządzania
7.1. Wspomaganie zarządzania - wybór systemu informacyjnego
7.2. Systemy transakcyjne czyli systemy informacyjne I generacji
7.3. Systemy wyszukiwania informacji i informowania kierownictwa - systemy informacyjne II generacji
7.4. Systemy doradcze, czyli systemy informacyjne III generacji
7.5. Zintegrowane systemy informacyjne

Część III E-zarządzanie

Rozdział 8. E-zarządzanie - pojęcie i elementy
8.1. E-zarządzanie - pojęcia, modele, zadania
8.2. E-zarządzanie w elektronicznej gospodarce
8.3. Sieć komputerowa jako infrastruktura e-zarządzania

Rozdział 9. Wirtualizacja i jej elementy
9.1. Wirtualizacja i wirtualne organizacje
9.2. Technologie wirtualne - TW
9.3. Efekty i bariery zastosowania wirtualizacji

Rozdział 10. O niektórych zastosowaniach procedur e-zarządzania w gospodarce
10.1. E-administracja (E-Government)
10.2. Handel elektroniczny
10.3. Bankowość elektroniczna
10.4. E-logistyka
10.5. E-nauczanie

Część IV Zarządzanie projektami

Rozdział 11. Projekt
11.1. Podejście projektowe w zarządzaniu
11.2. Organizacja procesu projektowania - systemy komunikacji stosowane w zespołach projektowych

Rozdział 12. Analiza organizacji
12.1. Miejsce analizy w cyklu życia systemu
12.2. Procedura i modele analizy - podstawy
12.3. Identyfikacja użytkowników i stawianych przez nich celów
12.4.Wybrane modele analizy organizacji

Rozdział 13. Projektowanie systemu informacyjnego zarządzania
13.1. O rozwiązaniach metodycznych
13.2. Metodyki projektowania systemów informacyjnych
13.3. Jakość projektu i procedur realizujących
13.4. Doskonalenie projektu (kaizen, reengineering i X-engineering)
13.5. Strategia realizacji projektu

Rozdział 14. Wdrażanie systemów informacyjnych
14.1. Miejsce wdrażania w cyklu życia systemu
14.2. Procedura wdrażania
14.3. Zarządzanie procesem wdrażania
14.4. Czynniki wpływające na efektywność wdrażania systemu

Część V. Społeczny, ekonomiczny i prawny kontekst zastosowań ICT

Rozdział 15. Społeczny kontekst zastosowań ICT
15.1. Społeczeństwo informacyjne
15.2. Kontekst etyczny i społeczna odpowiedzialność
15.3. Narzędzia informatyczne komunikacji ze społeczeństwem
15.4. Zagrożenie w budowie społeczeństwa informacyjnego - cyberterroryzm

Rozdział 16. Ekonomiczny kontekst zastosowań ICT
16.1 O ekonomicznej ocenie, czyli efekty i bariery zastosowań ICT
16.2. Proces decyzyjny wyboru wariantu realizacji ICT
16.3. Ocena efektywności ekonomicznej zastosowań informatyki
16.4. Systemowa ocena efektywności ekonomicznej zastosowań ICT

Rozdział 17. Prawny kontekst zastosowań technologii informacyjnej

Rozdział 18. Postęp w technologii i zagrożenie kulturowe, czyli przetwarzanie w chmurze

Literatura


480 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022