ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.50 47,03   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

O PRZEDSIĘBIORCZOŚCI HISTORIE NIEZWYKŁE


KOSTERA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 49.50 Twoja cena  47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

O przedsiębiorczości

Historie niezwykłe


Książka jest przede wszystkim podręcznikiem akademickim do wykorzystania na zajęciach konwersatoryjnych i na ćwiczeniach..

Jest dostosowana do prowadzenia ćwiczeń i konwersatoriów z wielu przedmiotów, takich jak: zarządzanie, kultura organizacyjna, etnografia organizacji, socjologia organizacji itd. Wielowątkowość przypadków, gęstość opisu i bogaty kontekst, w jakim przedstawione są problemy zarządzania, dają im szerokie możliwości zastosowania. Nie istnieje jedno właściwe rozwiązanie przypadków, a ambicją autorów jest przedstawienie materiału, który w interesujący sposób można analizować na wiele sposobów przez wiele lat.

Można także po prostu czytać kolejne rozdziały, pomijając zamieszczone na końcu pytania – jak ciekawe i wciągające opowieści o życiu w organizacjach. Zgodnie z postulatami zarządzania humanistycznego (patrz np. Nierenberg, 2013) książka pisana jest staranną polszczyzną, bez użycia charakterystycznego dla wielu polskich tekstów naukowych z dziedziny zarządzania języka, kojarzącego się z językiem urzędowym raczej niż z literackim. Wszystkie przypadki oparte są na autentycznych wydarzeniach i pochodzą z badań terenowych autorów rozdziałów. Widziana w ten sposób publikacja jest po prostu wciągającą lekturą o ważnej części codziennego życia właściwie nas wszystkich – zatrudnionych w organizacjach, zarządzających nimi, uczących się w nich i spędzających w sposób zorganizowany wolny czas.

Przedmowa autorstwa Prof. Bogusława Nierenberga, jednego z najwybitniejszych polskich przedstawicieli nurtu humanistycznego w zarządzaniu oraz praktyka, organizatora i menedżera-humanisty, ukazuje nurt ten w szerszej perspektywie tradycji badawczych i zapotrzebowania praktyki. Mówi o tym, dlaczego warto studiować zarządzanie humanistyczne i czemu takie spojrzenie na świat organizacji jest w dzisiejszych czasach konieczne. Wprowadzenie przybliża metodę krytycznego studium przypadku w dydaktyce i proponuje sposoby korzystania z podręcznika. Każdy merytoryczny rozdział zawiera opis przypadku, do którego przypisana jest lista 4–5 pytań do rozważenia i dyskusji. Pytania te mają postać problemowych tematów do syntezy i pogłębionej refleksji, mogących służyć np. jako tematy eseju egzaminacyjnego, po połączeniu z odpowiednią bazą literaturową.


Przedmowa. Czym jest zarządzanie humanistyczne?
Bogusław Nierenberg

STUDIUM PRZYPADKU Z PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

1. Studium przypadku a edukacja przedsiębiorczości
Monika Kostera
Przypadki w nauce i w dydaktyce zarządzania i przedsiębiorczości
Organizacje a nadawanie sensu
Przedsiębiorczość a niepewność
Opowieść jako forma wiedzy o organizacjach
Krytyczne przypadki humanistyczne
Kilka słów o książce

MAŁA FIRMA - MAŁY KŁOPOT?

2. Magiczna rzeczywistość organizacyjna w polskiej/brytyjskiej budowlance
Martyna Śliwa
Wprowadzenie
Kontekst organizacji
Metoda
Przypadek firmy Wikpol
Zarządzanie zasobami ludzkimi (Human Resource Management)
Zarządzanie relacjami z klientami (Customer Relationship Management)
Problemy i wyzwania
Podsumowanie
Pytania

3. Pech czy szczęście? Rola momentów krytycznych w procesach przedsiębiorczych
Beata Glinka i Svetlana Gudkova
Wprowadzenie
Metoda
Przedsiębiorcy w momentach przełomowych
Seria niefortunnych zdarzeń
American dream?
Czarna robota, czyli niespodziewana sukcesja
Podsumowanie
Pytania

4. Firma dwóch kultur: I jak tu się porozumieć?
Agnieszka Brzozowska
Wprowadzenie
Wietnamski biznes
Metoda
Bar obiadowy
Początki
Organizacja pracy w barze
Moment krytyczny
Epilog
Pytania

5. Otoczenie organizacyjne w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa rodzinnego
Natalia Płomińska
Wprowadzenie
Metoda
Masarnia M
Początki - przypadkowy biznes
Czas zmian
Firma dziś - i co dalej?
Pytania

6. Zwalniać po ludzku: Opowieść o polskiej organizacji, która przezwyciężyła kryzys i zawstydziła Amerykę
Bartosz Sławecki
Wprowadzenie
Organizacja
Metoda
Kryzys bez utraty sensu
Problem, pomysł, cel
Uniknąć najgorszego - redukcje, przesunięcia, wyrzeczenia
Zwolnienia
Refleksje menedżera
Pytania

PRZEDSIĘBIORCZY PROJEKT

7. Hydra lernejska. O zarządzaniu projektami w organizacjach publicznych
Beata Jałocha
Wprowadzenie
Metoda
Projekty i organizacje
Miejska legenda o bibliofilu
Sny o wskaźnikach, czyli jak "wyrobić" niepełnosprawnych
I nie rozliczę cię, nawet po śmierci
Czekajcie, a będzie wam dane
Na zakończenie
Pytania

8. Trzy kroki w przód, dwa kroki wstecz. Wokół organizowania festiwalu tańca współczesnego
Małgorzata Ćwikła
Wprowadzenie
Metoda
Festiwal a projekt
Hasła
Teren
Wydarzenie
Podsumowanie
Pytania

LUDZIE PRZEDSIĘBIORCZY

9. Opowieść o niezwykłej determinacji w służbie lokalnej społeczności
Aneta Milczarczyk
Wprowadzenie
Przedsiębiorstwo społeczne Southend Credit Union
Metoda
Dzieje spółdzielni kredytowej

10. Szkoła z autorytetem
Emilia Nagucka
Wprowadzenie
Metoda
Historia Dyrektora szkoły
Zmiana na stanowisku
Pytania

11. Sprostać oczekiwaniom - wielowymiarowość roli nauczyciela
Olga Symołon
Wprowadzenie
Metoda
Nauczyciel wielowymiarowy
Pytania

12. Opowieść o zwycięstwie nad samym sobą
Agnieszka Postuła
Wprowadzenie
Metoda
Opowieść o pewnym treningu
Epilog
Pytania

13. Doświadczenie czyni mistrza
Marta Szeluga-Romańska
Wprowadzenie
Metoda
Firma w procesie zmian
Być dyrektorem...
Epilog
Pytania

Bibliografia

O autorach


214 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022