|
MARKETINGOWE ZARZĄDZANIE CENĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE
WANIOWSKI P. wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 58.80 Twoja cena 55,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketingowe zarządzanie ceną w przedsiębiorstwie
Przedmiotem zainteresowania autora są różne obszary marketingowego zarządzania
ceną, zarówno w przedsiębiorstwach, jak i wśród nabywców dóbr oraz usług.
Autor reprezentuje tu podejście holistyczne, co oznacza, że proces ten tworzy pewną
złożoną całość, podlegającą pewnym prawidłowościom, której nie można
sprowadzać tylko do sumy ich części składowych.
Ostateczne decyzje cenowe są efektem wielu działań podejmowanych, z uwzględnieniem
różnych uwarunkowań, przez ośrodki decyzyjne wewnątrz przedsiębiorstwa, które nie
zawsze efektywnie ze sobą współpracują. Podstawowym celem pracy jest przedstawienie
różnych aspektów procesu marketingowego zarządzania cenami składającego się z
decyzji strategicznych i operacyjnych wraz z jego uwarunkowaniami i skutkami.
W warstwie teoretycznej celem jest również uporządkowanie rozproszonej wiedzy z
zakresu podejmowania decyzji cenowych w wybranych obszarach. Cel empiryczny natomiast to
identyfikacja i ocena obszarów decyzji cenowych na podstawie badań polskich
przedsiębiorstw.
Wstęp
1. Proces zarządzania ceną i jego determinanty
1.1. Podstawy zarządzania cenami w przedsiębiorstwie
1.1.1. Cena we współczesnym marketingu
1.1.2. Kształtowanie cen w przedsiębiorstwie - ujęcie modelowe
1.1.3. Cele strategii cenowych przedsiębiorstw
1.1.4. Zarządzanie ceną na różnych rynkach
1.1.5. Ceny online i offline
1.1.6. Częstotliwość i skala zmian cen w przedsiębiorstwach i ich konsekwencje
1.1.7. Uwarunkowania procesów kształtowania cen w przedsiębiorstwie
1.2. Prawne aspekty kształtowania cen
1.2.1. Cena w polskim systemie prawnym
1.2.2. Przeciwdziałanie zmowom cenowym i inne regulacje cenowe w prawie polskim i
europejskim
1.3. Metody badań cen
1.3.1. Uwagi wstępne
1.3.2. Wtórne źródła informacji o cenach
1.3.3. Metody badań skłonności nabywców do zaakceptowania danej ceny i
prawdopodobieństwa zakupu po danej cenie
2. Wybrane obszary zarządzania cenami
2.1. Cena w procesie zarządzania produktem
2.1.1. Uwagi wstępne
2.1.2. Cena a cykl życia produktu
2.1.3. Cena a marka
2.1.4. Cena a jakość
2.1.5. Ceny produktów prestiżowych i oferowanych po cenach promocyjnych
2.2. Przekazywanie informacji o cenach i ich postrzeganie przez nabywców
2.2.1. Wiedza nabywców o cenach
2.2.2. Źródła informacji o cenach i ich percepcja
2.2.3. Postrzeganie cen przez nabywców jako efekt celowego kształtowania informacji
przez przedsiębiorstwa.
2.2.4. Przekazywanie informacji o cenach promocyjnych
2.2.5. Postrzeganie informacji o cenach w kontekście działań marketingowych
2.3. Problem uczciwej ceny w działaniach podmiotów rynkowych
2.3.1. Interpretacja uczciwości cenowej przez nabywców
2.3.2. Koncepcja fair trade jako wyraz dążenia do uczciwych cen
2.3.3. Wpływ nowych trendów w konsumpcji i nowoczesnych technik komunikacyjnych na
uczciwość cen
3. Zarządzanie cenami w polskich przedsiębiorstwach
3.1. Zarządzanie ceną w przedsiębiorstwie jako przedmiot badań
3.1.1. Cena w polskim piśmiennictwie z zakresu konsumpcji, rynku i marketingu
3.1.2. Zakres i przedmiot badań własnych oraz dobór próby
3.2. Pozyskiwanie informacji o cenach przez polskie przedsiębiorstwa
3.3. Ograniczenia samodzielności cenowej i przekroje czasowe podejmowania decyzji
cenowych
3.4. Podział kompetencji w zakresie ustalania cen
3.5. Metody ustalania cen w polskich przedsiębiorstwach
3.5.1. Uwagi wstępne
3.5.2. Zakres wykorzystania metod stanowienia cen w polskich przedsiębiorstwach
3.5.3. Ceny a koszty
3.5.4. Związki między metodami kosztową, popytową i opartą na cenach konkurencji
3.6. Strategiczne wybory przedsiębiorstw w zakresie cen
3.6.1. Podział strategii cenowych
3.6.2. Strategie cen średnich
3.6.3. Strategie cen niskich
3.6.4. Strategie cen wysokich
3.6.5. Strategie cenowe w sieciach handlowych
4. Operacyjne aspekty decyzji cenowych w przedsiębiorstwach
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Promocje cenowe
4.3. Różnicowanie cen jako wyraz orientacji na klienta
4.3.1. Przekroje różnicowania cen
4.3.2. Różnicowanie cen na szczeblu detalu
4.3.3. Kształtowanie cen asortymentu
4.3.4. Różnicowanie cen w obrębie jednego rodzaju działalności
4.4. Downsizing
4.5. Dyskonta
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
279 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|