Edukacja dla bezpieczeństwa wobec specyfiki szkolenia grup dyspozycyjnych - wybrane
aspekty
Tom Socjologia 55 pod redakcją Barbary Wiśniewskiej-Paź zawiera artykuły, które
zostały przygotowane i w znakomitej części wygłoszone w ramach panelu poświęconego
wybranym aspektom edukacji dla bezpieczeństwa oraz specyfice szkolenia grup
dyspozycyjnych.
To już druga publikacja pokonferencyjna poświęcona problematyce edukacji i
kształcenia grup dyspozycyjnych powstała na gruncie wrocławskiej socjologii.
W części pierwszej zostały zamieszczone teksty dotyczące różnych wymiarów oraz
problemów szeroko pojętej edukacji dla bezpieczeństwa.
Część druga poświęcona jest specyfice szkolenia wybranych formacji mundurowych.
Różnorodność problematyki zamieszczonych tomie artykułów, odmiennych perspektyw oraz
ich wielowątkowość zachęca do lektury wszystkich zainteresowanych tą problematyką.
BARBARA WIŚNIEWSKA-PAŹ, Edukacja dla bezpieczeństwa oraz specyfika
kształcenia grup dyspozycyjnych — współczesne wymiary i wyzwania. Tytułem wstępu
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA — WYMIAR INSTYTUCJONALNY I PRAKTYCZNY
TOMASZ HOFFMANN, Nauki o bezpieczeństwie jako nowa forma kształcenia na
uczelniach wyższych
EWA WOLSKA-LIŚKIEWICZ, Inicjatywy podejmowane przez Wyższą Szkołę Informatyki
i Zarządzania w Rzeszowie w zakresie edukowania o bezpieczeństwie
JOLANTA HORYŃ, Grupy prewencyjnego wsparcia szkół — profilaktyka, prewencja,
współpraca
MONIKA BUDNIK, Perspektywy zastosowania modelu Kolba w edukacji dla
bezpieczeństwa
SYLWIA BUDZIANOWSKA, Edukacja wojskowych wobec wyzwań współczesności. Wybrane
problemy
MAŁGORZATA SPYCHAŁA, Wychowanie do wojskowości — cnota versus sukces
ILONA GOLEC, Handel ludźmi w świadomości społecznej na przykładzie opinii
uczniów szkół ponadgimnazjalnych powiatu ząbkowickiego
SPECYFIKA SZKOLENIA PRYKŁADOWYCH GRUP DYSPOZYCYJNYCH
ROBERT PRZYBYŁA, Szkolenie służb granicznych w poszczególnych etapach
transformacji 1987–2007. Analiza porównawcza
BARBARA LORENC-ŻELISKO, Kultura organizacyjna a problemy komunikacji wewnętrznej
w ramach policji dolnośląskiej — raport z badań
BEATA CZUBA, MAREK JAWOROWICZ, Kompetencje społeczne i komunikacyjne w zawodzie
inżyniera w grupach dyspozycyjnych
KRZYSZTOF JĘDRZEJAK, Wnioski z wdrożenia etyczno-sprawnościowego modelu
szkolenia funkcjonariuszy Służby Więziennej na przykładzie grup interwencyjnych
SEBASTIAN PICH, Szkolenie szeregowców specjalizacji ochronnej w służbie
więziennej — analiza praktyki edukacyjnej i propozycje zmian
Noty o redaktorach
Noty o autorach
224 strony, oprawa miękka