ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIĘDZY FILMEM A TEATREM II NAPIĘCIE I POZNANIE


BOBOWSKI SŁ. RUDZKI P.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 49.50 Twoja cena  47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Między filmem a teatrem II Napięcie i poznanie

O inter-, multi- i transkulturowej komunikacji w sztukach widowiskowych


Warunkiem harmonijnej koegzystencji człowieka jest „odkrywanie innego”.
Świat współczesny — coraz bardziej zglobalizowany, multikulturowy — wymaga od ludzi coraz więcej tolerancji, cierpliwości, zrozumienia dla inności.
Tymczasem konfrontacja z innością może być w istocie niełatwa i problematyczna. Sztuki widowiskowe i naukowy namysł nad nimi mają ogromny udział w dziele otwierania się na Innego/Obcego oraz odkrywania go. Właśnie o nich — w kontekście problematyki Obcości/Inności — traktują artykuły w zawarte drugim tomie Między filmem a teatrem.


Wstęp

CZĘŚĆ I. Spotkanie kultur

Barry Keith Grant, The monstrous mundane: The new verité horror film and digital anxiety
Ewa Wąchocka, Przestrzenie dialogu kulturowego w dramatach Williama Butlera Yeatsa
Terumichi Tsuda, Spotkanie rodzimej tradycji teatralnej z teatrem europejskim w twórczości Terayamy Shuji
Patrycja Włodek, „Raj revival” — pomiędzy konserwatyzmem a „przepisywaniem” kolonializmu w brytyjskim kinie dziedzictwa
Bartłomiej Nowak, Na granicy kultur. O filmach Fatiha Akina
Bogumiła Fiołek-Lubczyńska, Andrzej Fidyk — „antropolog” z kamerą
Jacek Nowakowski, Wizerunek buddyzmu tybetańskiego we współczesnym zachodnim filmie dokumentalnym

CZĘŚĆ II. Wielokulturowość

Grzegorz Pełczyński, Wieś kontra miasto w kinie PRL-u
Łucja Demby, „Swoi” i „obcy”. O podziałach wewnętrznych społeczeństwa polskiego w serialu Z biegiem lat, z biegiem dni Andrzeja Wajdy
Dorota Skotarczak, Stare i nowe w filmie socrealistycznym
Andrzej Dębski, Trzy okresy filmowego zainteresowania Niemców Polską
Ewa Fiuk, Kobieta — Inna, Obca. Bohaterki i autorki współczesnego niemieckiego kina migracyjnego
Magdalena Podsiadło, Poznaj Innego swego — swój i obcy w perspektywie II wojny światowej w polskim filmie fabularnym po roku 1989
Krystyna Latawiec, „W garderobie natury”. Ciała obnażanie we współczesnym teatrze
Irina Lappo, Translacja kultury na przykładzie teatralnych hybryd czechowowsko-mrożkowych
Beata Popczyk-Szczęsna, Konflikt słów — zderzenie kultur. O napięciach w tekstach scenicznych Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk
Zofia Wojtusik, Człowiek czy dzieło? — Recepcja Domu Bernardy Alba Federica Garcíi Lorki na scenach polskich

CZĘŚĆ III. Obcość w kulturze: film, teatr i media

Sławomir Bobowski, Napięcie i brak poznania. Biali i Indianie w westernie amerykańskim (do końca lat siedemdziesiątych)
Małgorzata Kamecka, Od obcości do bliskości w London River Rachida Bouchareba
Przemysław Kaniecki, Eastwood o Iwo Jimie. Japońska obrona wyspy w amerykańskim filmie
Seth Baumrin, Theatre ethics and the performer’s amoral duties: An axiology for the actor
Monika Kostaszuk-Romanowska, Romantyzm i „wykluczeni” w rozpoznaniu współczesnego teatru polskiego
Piotr Rudzki, Opresja made in Poland: Utwór o Matce i Ojczyźnie Jana Klaty oraz Tęczowa Trybuna 2012 Moniki Strzępki
Magdalena Gołaczyńska, Obcy przymusowo oswojony — legnicki Łemko
Marta Steiner, Stage character as the other. Images of the Chinese in Euroamerican drama of the 18th, the 19th and the beginning of the 20th century
Małgorzata Różewicz, Żydzi i żydowskość w Sędziach Stanisława Wyspiańskiego
Ewelina Topolska, “Because black people are also people, right?” Angélica Liddell and her cry against Europe’s indifference
Dobrosława Marszałkowska, Sztuka Yasumasy Morimury — performans jako opowieść o przemianach we współczesnej kulturze Japonii
Aleksander Woźny, Interfejs kina w telewizyjnych serwisach informacyjnych
Bartosz Hlebowicz, Shadow catching with the Oneidas. On a photo project in a First Nation community in Canada
Małgorzata Choczaj, Konflikt kultur, konflikt mediów. W sieci kłamstw Ridleya Scotta

Indeks osobowy


444 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022