Marka, media, komunikacja
Dziennikarstwo i Media 4.
W czwartym tomie „Dziennikarstwa i Mediów” opublikowano prace autorów
reprezentujących różne ośrodki badawcze w Polsce, w tym także teksty pracowników
naukowych Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego
oraz doktorantów przygotowujących swoje rozprawy pod okiem profesorów IDiKS.
Tom poświęcony został szerokiemu zagadnieniu wzajemnych relacji między marką,
mediami i komunikacją.
Autorzy poruszają zagadnienia związane między innymi z komunikowaniem wizerunku,
mechanizmami komunikacji, zarządzaniem kryzysem w sytuacji wyjątkowej, a także ze
współczesnym dziennikarstwem, a zwłaszcza ze zmianami wynikającymi z ewolucji
technologicznej.
Igor Borkowski, Karina Stasiuk-Krajewska, Wstęp
I. Marka
Dominik Lewiński, Snakeskin jacket. O medializacji gospodarki
Michał Ulidis, Wizerunek krajów Europy Wschodniej na przykładzie komunikacji
reklamowej wybranych państw: Ukrainy oraz Rosji
Michał Grala, Branding miast
Michał Grech, Najlepsze uniwersytety na świecie w opinii mieszkańców Polski
Maurycy Graszewicz, Michał Ulidis, Motocykliści jako grupa komunikacyjna.
Wizerunek wewnętrzny na podstawie badań empirycznych
Marek Gajda, Community relations w cieniu familoków. O organizowaniu
społeczności lokalnej w perspektywie budowania relacji między
instytucją a otoczeniem. Casus Programu Aktywności Lokalnej w kolonii Emma w Radlinie
Igor Borkowski, Zarządzanie sytuacją kryzysową w instytucjach konfesyjnych.
Studium przypadku rzecznika prasowego
Dariusz Tworzydło, Public relations a media — konflikt interesów czy korzyści
wynikające z synergii?
II. Media
Leszek Pułka, Księgarnia jako model świata. Exempla w kulturze polskiej i
niemieckiej
Agnieszka Barczyk, Archiwum Telewizji Łódzkiej — na skrzyżowaniu kultury,
techniki i komunikacji
Kamil Bałuk, „Do licha! Ileż tu informacji!”. Infografika jako gatunek
dziennikarski
Marek Palczewski, Twitter — ponowoczesne źródło informacji
Kamila Sowińska, Obecność twórców pokolenia ’56 we współczesnej kulturze
popularnej i mediach
Dawid Szkoła, Ścieżki nocy Stanisława Czycza i Anda
III. Komunikacja
Anita Filipczak-Białkowska, Zmiana punktu widzenia jako strategia perswazji w
reklamie społecznej dotyczącej problemów dzieci (na przykładzie kampanii „Stop
pedofilom!”, „Małe jest kruche”, „Dziecko w sieci” i „Dzieciństwo bez
przemocy”)
Rafał Siekiera, Kreowanie medialnego obrazu świata przez narzucanie odbiorcy
punktu widzenia nadawcy
Karina Stasiuk-Krajewska, O dyskursie, dyskursach i komunikacji (w kulturze
popularnej)
264 strony, Format: 16.5x23.0cm, oprawa miękka