|
UPÓR POZNAWANIA MEDIA TOŻSAMOŚĆ I SFERA PUBLICZNA
JASTRZĘBSKI J. wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 31.80 Twoja cena 30,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Upór poznawania
Media, tożsamość i sfera publiczna
W zamierzeniu Autora to miała być kolejna książka o dziennikarstwie i mediach.
Okazało się jednak, że nie sposób o nich pisać w oderwaniu od tego, co media robią z
nami i my z nimi.
W miarę pisania przybywało więc tematów i rosła frustracja Autora, który nie
mógł ogarnąć ani nawet zasygnalizować wszystkich, choćby tylko tych najważniejszych
i najbardziej atrakcyjnych wątków i odniesień.
Autor ma świadomość, że media stanowią rdzeń kultury współczesnej, że to ich
języki i narracje oraz systemy wartości i wzory zachowań przez nie wyrażane, narzucane
i utrwalane dominują w cywilizacji XXI wieku. I dopóki tak będzie, trzeba o nich
pisać, bo upór poznania jest być może najważniejszą cechą ludzkiej natury.
Wstęp
Konwergencja mediów jako ideologia
Wielokulturowość, tożsamość i media
Tożsamość i pamięć medialna
Media i sfera publiczna
Targowisko próżności w sferze publicznej. Media, polityka i rynek
„Prywatne” i „publiczne” w mediach
Wydarzenia medialne w epoce globalizacji
Media i dziennikarstwo alternatywne
Mądrość i głupota mediów alternatywnych
Aksjologia dziennikarstwa alternatywnego
Wojna i media
Media i religia
„Medialna” tożsamość religijna
Dziennikarstwo jako literatura
Dziennikarz jako ekspert
Lekcja włoska. Etyka dziennikarska jako przedmiot dyskursu medioznawczego we Włoszech
Wybrane pozycje bibliograficzne
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|