ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MNIEJSZOŚCI NARODOWE ETNICZNE I RELIGIJNE W PRZEKAZIE MEDIÓW


HESS A. SZYMAŃSKA A.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 43.80 Twoja cena  41,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w przekazie mediów


Książka jest wynikiem udziału autorek w projekcie pilotażowym, którego celem było wypracowanie metodologii umożliwiającej analizę medialnych wizerunków mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych w różnych państwach członkowskich UE.

Publikacja wpisuje się w niemal nieobecny w Polsce nurt opracowań metodologicznych dotyczących badań szczegółowych czy też zawężonych do konkretnych obszarów tematycznych. W tym sensie mogłaby stanowić interesujące uzupełnienie znakomitego tomu The Handbook of Comparative Communication Research (red. F. Esser, T. Hanitzsch, Routledge, New York–London 2012). Książka Agnieszki Szymańskiej i Agnieszki Hess jest ważnym opracowaniem dla każdego, kto w swoich planach naukowych zakłada realizację międzynarodowych badań porównawczych w zakresie nauki o mediach.

Z recenzji dr hab. Doroty Piontek, prof. UAM


Wstęp

1. Znaczenie mediów w komunikacji międzynarodowej i międzykulturowej
1.1. Zakres znaczeniowy pojęć komunikacja międzynarodowa i komunikacja międzykulturowa
1.2. Mediatyzacja codzienności - medialne konstrukcje rzeczywistości i ich znaczenie w obszarze komunikacji międzykulturowej

2. Tradycja badań nad mniejszościami narodowymi i etnicznymi i zjawiskiem migracji. Zakres defi nicyjny wybranych pojęć i obowiązujący stan prawny dotyczący kwestii mniejszości
2.1. Tradycja badań nad mniejszościami
2.2. Podstawowe pojęcia stosowane w obszarze badań nad etnicznością. Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce i ich prawa podstawowe

3. Metodologia badań przekazu mediów na temat mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych w międzynarodowych analizach porównawczych
3.1. Pola zainteresowań badawczych w studiach nad komunikowaniem masowym
3.2. Interdyscyplinarność badań nad komunikowaniem masowym
3.3. Analiza zawartości i analiza dyskursu jako metody i techniki opisu zawartości periodycznych kanałów masowych
3.3.1. Analiza zawartości
3.3.2. Analiza dyskursu
3.4. Badania zawartości mediów jako metoda w międzynarodowych analizach porównawczych

4. Problemy metodologiczne w międzynarodowych badaniach porównawczych posługujących się analizą zawartości - studium przypadku Pilot Media Project - experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA - European Union Agency for Fundamental Rights)
4.1. Podstawowe informacje i założenia Pilot Media Project - experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA)
4.2. Struktura badań i konstrukcja narzędzia pomiaru zastosowanego w Pilot Media Project - experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA)
4.3. Zastrzeżenia metodologiczne dotyczące założeń badawczych i narzędzia pomiaru zastosowanego w Pilot Media Project - experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA)
4.4. Postulaty zmian technicznych i metodologicznych dotyczące założeń badawczych i narzędzia pomiaru zastosowanego w Pilot Media Project - experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA)

Zakończenie
Spis ilustracji
Bibliografia
Aneks


138 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022