Nadzwyczajna usługa
Jak przekuć zaangażowanie klienta w sukces twojej firmy
Czy zaspokajasz zapotrzebowanie klientów na świetną usługę – i czy potrafisz na
tym zaoszczędzić?
Jeśli nie, to znajdujesz się w bardzo niekorzystnej sytuacji, ponieważ nie udało ci
się stworzyć zrównoważonego modelu działalności, który przynosiłby zyski, dawał
się skalować i gwarantował doskonałość na co dzień.
W książce Nadzwyczajna usługa pani profesor z Harvard Business School, Frances
Frei, wspólnie z Anne Morriss przedstawiają światu dość prowokującą nową myśl:
że firmy muszą odważyć się na słabość w imię wielkości – że muszą podjąć
strategiczną decyzję o zaniżeniu wyników w pewnych obszarach po to, by zyskać
energię niezbędną do uzyskania przewagi w dziedzinie usług.
Zdaniem autorek „nadzwyczajną usługę” tworzy się poprzez dokonanie pewnych
określonych wyborów dotyczących podstawowych założeń modelu biznesowego. Nie chodzi
w nim o to, aby klient był zadowolony. Chodzi o to, aby wszyscy – a nie tylko
najwybitniejsi – pracownicy organizacji rutynowo świadczyli usługi na doskonałym
poziomie. Wyróżniająca się organizacja usługowa tak kształtuje swoją ofertę,
strategię finansowania, systemy oraz kulturę, aby jej ludzie osiągali doskonałość
bez nadzwyczajnego wysiłku.
Autorki przedstawiają kwestię świadczenia usług w zupełnie nowym świetle,
prezentując model organizacji uwzględniający trudne wybory, jakich firmy muszą
dokonywać w czterech obszarach działalności biznesowej: Oferta. Jak klienci definiują
„doskonałość” w odniesieniu do twojej oferty?
Mechanizm finansowania usług. Jak sfinansować doskonałość? System zarządzania
pracownikami. Jak przygotować pracowników do świadczenia doskonałej usługi na co
dzień?
System zarządzania klientami. Jak przekonać klientów do podejmowania zachowań,
które będą w pozytywny sposób wpływać na ich doświadczenie korzystania z usługi
– by nikt na tym nie ucierpiał? Tworząc kulturę organizacyjną, która ułatwia
podejmowanie trafnych decyzji w tych czterech obszarach, firma może osiągnąć
niekwestionowaną przewagę usługową nad konkurentami.
Na potwierdzenie swoich tez Frei i Morriss przytaczają przykłady firm odnoszących
sukcesy w bardzo różnych sektorach gospodarki, w tym w branży usług finansowych,
lotnictwa komercyjnego, ochrony zdrowia czy handlu detalicznego. Nadzwyczajna usługa
to książka praktyczna i jednocześnie wciągająca. Promuje nowe, systematyczne
podejście do kwestii obsługi klienta, przedstawiając je jako sposób na
bezprecedensową kreatywność i rentowność.
Frances Frei jest profesorem Harvard Business School. Zajmuje się
zarządzaniem usługami. Jako prezes MBA Required Curriculum przyczynia się do
przeobrażenia doświadczenia studiów na HBS.
Anne Morriss jest dyrektorem zarządzającym Concire Leadership
Institute, firmy konsultingowej, która pomaga liderom identyfikować i przezwyciężać
bariery utrudniające osiąganie dobrych wyników
PODZIĘKOWANIA
Wprowadzenie
Skoro żyjemy w gospodarce usługowej, to dlaczego ciągle na coś czekam?
Rozdział 1
Prawda numer 1. Nie można być dobrym we wszystkim
Rozdział 2
Prawda numer 2. Ktoś musi za to zapłacić
Rozdział 3
Prawda numer 3. Wina nie leży po stronie pracowników
Rozdział 4
Prawda numer 4. Klientami również trzeba zarządzać
Rozdział 5
Pora pomnożyć to wszystko przez kulturę
Rozdział 6
Na większą skalę
WNIOSKI
O AUTORKACH
240 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka