ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 102.90 97,76   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAWNA KONCEPCJA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO


SZYDŁO M.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 102.90 Twoja cena  97,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prawna koncepcja zamówienia publicznego


Monografia pt. Prawna koncepcja zamówienia publicznego autorstwa wybitnego specjalisty w poruszanej dziedzinie prof. nadzw. dr hab. Marka Szydło stanowi analizę poszczególnych elementów prawnej konstrukcji zamówienia publicznego, którymi są:

  • cele zamówienia publicznego, które to cele są jednocześnie celami całego prawnego reżimu zamówień publicznych;

  • podmioty zamówienia publicznego, tj. zamawiający oraz wykonawcy, publiczne podmioty weryfikujące działalność podmiotów zamówienia publicznego, czyli organy publicznego nadzoru nad rynkami zamówień publicznych, a także organy rozstrzygające spory prawne pomiędzy zamawiającymi a wykonawcami;

  • przedmiot oraz treść zamówienia publicznego;

  • metoda regulacji zamówienia publicznego.

Autor, w niniejszej pracy, w oparciu o powyżej przedstawione elementy prawnej konstrukcji zamówienia publicznego, dokonał analizy kryteriów, za pomocą których można stwierdzić, czy dane zmówienie publiczne ma charakter publicznoprawny czy też prywatnoprawny.

Rozważania zawarte w monografii pozwalają na odniesienie oraz zastosowanie ich do wszelkich porządków prawnych – krajowych i/lub ponadnarodowych – regulujących instytucję zamówień publicznych. Równocześnie w celu uczynienia rozważań w prezentowanej pracy bardziej konkretnymi i dającymi się praktycznie wykorzystać, twierdzenia ilustrowane są odwołaniami do konkretnych przykładów normatywnych, czerpanych zwłaszcza z prawa polskiego oraz z prawa Unii Europejskiej.

Analiza pojęcia zamówienia publicznego jest szalenia ważna dla praktyki udzielania zamówień publicznych. W praktyce bowiem nie do końca wiadomo, gdzie są granice poszczególnych zamówień publicznych i czy dwie lub więcej umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowią jedno zamówienie publiczne czy też dwa lub więcej odrębnych zamówień publicznych. Rozstrzygnięcie tej kwestii jest kluczowe dla praktyki, zwłaszcza z uwagi na zakaz dzielenie zamówienia publicznego na części.

W niniejszej monografii została dokonana analiza instytucji prawnych zawartych w nowych unijnych dyrektywach o zamówieniach publicznych przyjętych 26.2.2014 r., które Polska musi wdrożyć do 18.4.2016 r.

Czytelnik w kolejnych rozdziałach ma możliwość zapoznania się z takimi zagadnieniami jak m.in.:

  • efektywność ekonomiczna dokonywanych w ramach zamówień publicznych zakupów;

  • sprawiedliwość proceduralna postępowania  o udzielenie zamówienia publicznego;

  • instytucje zamawiające jako podmioty zamówienia publicznego;

  • wykonawcy jako podmioty zamówienia publicznego;

  • treść zamówienia publicznego – szczególne obowiązki wykonawcy oraz jego wynagrodzenie;

  • metoda regulacji zamówienia publicznego;

  • zastosowanie kryteriów podziału na prawo publiczne i prywatne do zamówień publicznych.

 

Niniejsza pozycja jest pracą, która pozwala w szerszy sposób spojrzeć na problematykę prawa zamówień publicznych, zapoznać się z przedstawieniem doktryny oraz orzecznictwa. Dzieło to nie tylko poszerzy wiedzę praktyków prawa – adwokatów, radców prawnych, sędziów lecz również teoretyków prawa oraz aplikantów zawodów prawniczych, studentów pragnących pogłębić swoją wiedzę, a także urzędników zajmujących się udzielaniem zamówień publicznych oraz przedsiębiorców.


Wykaz skrótów

Wykaz literatury

Wprowadzenie

Rozdział I. Cele zamówienia publicznego
§ 1. Cele zamówienia publicznego jako aprobowane społecznie wartości
§ 2. Efektywność ekonomiczna zakupów dokonywanych w ramach zamówień publicznych
§ 3. Cele drugoplanowe lub drugorzędne
§ 4. Sprawiedliwość proceduralna postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
§ 5. Etyczna uczciwość zachowań uczestników rynków zamówień publicznych
§ 6. Zagwarantowanie należytego wykonywania przez wykonawców świadczeń stanowiących przedmiot zamówień publicznych
§ 7. Publiczny charakter celów zamówienia publicznego

Rozdział II. Podmioty zamówienia publicznego oraz publiczne organy weryfikujące działalność podmiotów zamówienia publicznego
§ 1. Instytucje zamawiające jako podmioty zamówienia publicznego
I. Instytucje zamawiające jako podmioty mające podmiotowość prawną w prawie zamówień publicznych
II. Rozróżnienie na instytucje zamawiające będące podmiotami publicznymi oraz podmiotami prywatnymi
III. Rodzaje działalności wykonywanej przez instytucje zamawiające oraz znaczenie rodzaju wykonywanej działalności dla uzyskania statusu instytucji zamawiającej
IV. Sposoby wskazywania przez prawo zamówień publicznych instytucji zamawiających
§ 2. Wykonawcy jako podmioty zamówienia publicznego
§ 3. Organy publicznego nadzoru nad rynkami zamówień publicznych
I. Nadzór publicznych organów nad rynkami zamówień publicznych jako administracyjny nadzór materialnoprawny
II. Status organów publicznego nadzoru nad rynkami zamówień publicznych
§ 4. Organy rozstrzygające spory prawne pomiędzy instytucjami zamawiającymi a wykonawcami

Rozdział III. Przedmiot oraz treść zamówienia publicznego
§ 1. Świadczenie wykonawcy jako przedmiot zamówienia publicznego
I. Ogólna definicja świadczenia wykonawcy oraz konstytutywne elementy tego świadczenia
II. Świadczenie wykonawcy jako zachowanie się zaspokajające potrzebę zamawiającego
III. Świadczenie wykonawcy jako zachowanie się powodujące powstanie po stronie zamawiającego bezpośredniego przysporzenia o charakterze gospodarczym
§ 2. Treść zamówienia publicznego
I. Elementy konstytuujące treść zamówienia publicznego
II. Obowiązki zamawiającego
III. Obowiązki wykonawcy
IV. Uprawnienie wykonawcy do wynagrodzenia
§ 3. Wykonywanie zamówienia publicznego jako zadanie publiczne
§ 4. Granice (zakres) oraz odrębność lub tożsamość poszczególnych zamówień publicznych
I. Kryteria wyodrębniania lub tożsamości poszczególnych zamówień publicznych
II. Potrzeby zamawiającego jako kryterium wyodrębniania lub tożsamości poszczególnych zamówień publicznych
III. Bezpośrednie przysporzenie gospodarcze uzyskiwane przez zamawiającego jako kryterium wyodrębniania lub tożsamości poszczególnych zamówień publicznych
IV. Gospodarcza i techniczna funkcja świadczenia wykonawcy jako kryterium wyodrębniania lub tożsamości poszczególnych zamówień publicznych
V. Postanowienia przedmiotowo istotne umowy w sprawie zamówienia publicznego jako kryterium wyodrębniania lub tożsamości poszczególnych zamówień publicznych
VI. Przesłanki aktualizujące zakaz zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego jako kryterium wyodrębniania lub tożsamości poszczególnych zamówień publicznych

Rozdział IV. Metoda regulacji zamówienia publicznego
§ 1. Metoda regulacji jako kategoria prawna
§ 2. Cywilnoprawna metoda regulacji zamówienia publicznego
§ 3. Administracyjnoprawna metoda regulacji zamówienia publicznego
§ 4. Hybrydowa metoda regulacji zamówienia publicznego

Rozdział V. Publicznoprawny i prywatnoprawny charakter zamówienia publicznego
§ 1. Kryteria podziału prawa na prawo publiczne i prawo prywatne
§ 2. Zastosowanie kryteriów podziału na prawo publiczne i prawo prywatne do prawa zamówień publicznych
§ 3. Zastosowanie kryteriów podziału na prawo publiczne i prawo prywatne do poszczególnych zamówień publicznych

Zakończenie

Indeks rzeczowy


260 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022