ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ACTION RESEARCH W PRAKTYCE NAUCZYCIELSKIE REFLEKSJE W DZIAŁANIU I NAD DZIAŁANIAMI AUTORSKIMI


NOWAK-ŁOJEWSKA A. RED.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 37.49 Twoja cena  35,62 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Action research w praktyce

Nauczycielskie refleksje „w” działaniu i „nad” działaniami autorskimi


Propozycja wydania pracy zbiorowej pod redakcją Agnieszki Nowak-Łojewskiej pojawia się w momencie szczególnym dla kondycji oświaty. Po okresie strajków nauczycieli domagających się profesjonalnego uznania, po okresie zdalnej edukacji – ujawniającej z jednej strony odpowiedzialność osobistą nauczycieli za jakość oferowanej edukacji, a z drugiej coraz bardziej natarczywe próby centralizacji programowej i odgórną kontrolę – oddanie głosu nauczycielom w sprawie uwiarygodnienia ich kompetencji refleksyjno-krytycznych w zmienianiu kultury edukacji uznaję za ważne wydarzenie – jeśli nie równe, to zbliżone wagą do opublikowania pod redakcją Soni Nieto dwóch głośnych w Stanach Zjednoczonych książek napisanych wspólnie z nauczycielami – Dlaczego uczymy (Why We Teach) w 2005 roku i po ograniczeniu względnej autonomii w edukacji w roku 2014 – Dlaczego uczymy teraz (Why We Teach Now).

Opublikowanie auto-rekonstrukcji refleksji nauczycieli – odchodzących we własnej praktyce od dominujących w oświacie paradygmatów – wniesie nie tylko nową wiedzę do nauki o nauczaniu i nauczycielach, ale z całą pewnością może też wnieść znaczenie dla tytułowych bohaterów współkreujących zbiorową „opowieść”, osób związanych z nimi w środowiskach ich profesjonalnego zaangażowania, i last but not least, potencjalnych czytelników, reprezentujących zarówno światy praktyków, edukatorów, jak i profesjonalnych badaczy.

Z recenzji dr hab. Doroty Gołębniak, prof. DSW

Wprowadzenie

Część I O badaniach w działaniu

Agnieszka Nowak-Łojewska
Badania w działaniu - podstawy teoretyczne i egzemplifikacje

Część II Autorskie rozwiązania z wykorzystaniem action research

Monika Wiśniewska-Kin
"Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie". Nauka czytania wyzwalająca myślenie z perspektywy autorki projektu

Weronika Kisiel
"Skutecznie zdziwiona" - nauczycielskie refleksje nad działaniami autorskimi

Jolanta Gałecka
Jak uczyłam hiszpańskiego dzieci anglojęzyczne - moje action research

Marta Kwella
Plan daltoński w przestrzeni edukacji leśnej

Anna Blokus-Szkodzińska
"Inteligencje personalne w pracy z dzieckiem". Autorski program dla nauczycieli i studentów pedagogiki

Sylwia Sergot
Filozofowanie z dziećmi. Autorski program zajęć "Jestem dzieckiem. Myślę"

Anna Gajewska
Edukacja przyrodnicza dzieci wczesnoszkolnych. Autorskie rozwiązanie z wykorzystaniem aktywności badawczej

Marlena Dudek
Autorski program "Uczymy się przez zajęcia praktyczne" dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Zakończenie - refleksje nad refleksjami

236 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022