|
W KIERUNKU UNIWERSYTETU PRZEDSIĘBIORCZEGO
DOBROWOLSKA E. wydawnictwo: WUG , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 48.19 Twoja cena 45,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W kierunku uniwersytetu
przedsiębiorczego
Książka stanowi
próbę odpowiedzi na pytania dotyczące zagadnień
współpracy międzyorganizacyjnej, ze szczególnym
uwzględnieniem współpracy uczelni technicznych z
przedsiębiorstwami.
Autorka wychodzi od przedstawienia zmieniającej się roli uniwersytetu
na przestrzeni stuleci, jako instytucji pełniącej rolę ośrodka
edukacyjnego, naukowego, kulturotwórczego i wspierającego
rozwój innowacji. Wskazuje kierunki zmian w dążeniu do
upowszechnienia założeń koncepcji uniwersytetu przedsiębiorczego,
zakładającej m.in. poszukiwanie możliwości zmian, alternatywnych
źródeł finansowania działalności, poszerzanie osiągnięć
badawczych i dydaktycznych, a także rozwijanie współpracy z
przemysłem w zakresie transferu wiedzy.
Wstęp
Rozdział 1. Ewolucja
koncepcji uniwersytetu oraz jego rola w rozwoju nauki i innowacji
1.1. Uniwersytet średniowieczny - uniwersytet pierwszej generacji
1.2. Uniwersytet liberalny - uniwersytet drugiej generacji
1.3. Uniwersytet przedsiębiorczy - uniwersytet trzeciej generacji w
koncepcjach Burtona R. Clarka i Ronalda Barnetta
1.4. Ewolucja roli uniwersytetu w społeczeństwie jako instytucji
mającej wpływ na rozwój intelektualny, gospodarczy i
cywilizacyjny
Rozdział 2. Współpraca
jako efekt wielopłaszczyznowych relacji międzyorganizacyjnych
2.1. Współpraca międzyorganizacyjna w teorii nauk o
zarządzaniu
2.2. Podmioty i relacje w sieci współpracy
2.3. Wybrane koncepcje relacji międzyorganizacyjnych
2.3.1. Relacje a teoria kosztów transakcyjnych
2.3.2. Relacje a teoria wymiany społecznej
2.3.3. Relacje a podejście zasobowe
2.3.4. Relacje a podejście relacyjne
2.4. Czynniki determinujące nawiązywanie i rozwój relacji
międzyorganizacyjnych
2.5. Czynniki ograniczające rozwój relacji
międzyorganizacyjnych
Rozdział 3.
Modele procesu innowacji oraz uwarunkowania innowacyjności
przedsiębiorstw
3.1. Klasyfikacje innowacji w teorii organizacji i zarządzania
3.2. Modele procesu innowacji
3.2.1. Podażowy i popytowy model procesu innowacji
3.2.2. Modele procesu innowacji trzeciej generacji
3.2.3. Modele procesu innowacji czwartej generacji
3.2.4. Modele procesu innowacji piątej i szóstej generacji
3.3. Model tworzenia innowacji szóstej generacji na
podstawie koncepcji Open Innovation
3.4. Uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw
Rozdział 4. Diagnoza
stanu współpracy polskich uczelni technicznych z
przedsiębiorstwami - wyniki badań empirycznych
4.1. Metodyka badawcza
4.2. Kontekst działania badanych podmiotów
4.3. Analiza i synteza wyników badań jakościowych
4.4. Identyfikacja oraz analiza wielopłaszczyznowa modelu
współpracy polskich uczelni technicznych z
przedsiębiorstwami - synteza wyników badań
Rozdział 5. Kierunki
rozwoju współpracy polskich uczelni technicznych z
ekosystemem biznesowym oraz kierunki przyszłych badań eksploracyjnych
5.1. Współpraca uczelni z ekosystemem biznesowym na
przykładzie Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Montana State
University
5.1.1. Przypadek I. W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego - Wydział
Farmaceutyczny Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
5.1.2. Przypadek II. Montana State University - przykład
współpracy Center for Biofilm Engineering z przemysłem
5.1.3. Gdański Uniwersytet Medyczny i Montana State University na
drodze wdrażania koncepcji uniwersytetu przedsiębiorczego
5.2. Konieczne zmiany w kontekście działania uczelni technicznych
5.3. Kierunki rozwoju dotychczasowego modelu współpracy
polskich uczelni technicznych z przedsiębiorstwami w zakresie transferu
technologii
5.4. Kierunki przyszłych badań nad modelami współpracy
uczelni technicznych w obszarze tworzenia i komercjalizacji
wynalazków
Zakończenie
Wykaz źródeł i opracowań
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Załączniki
314
stron, Format: 160 x 220 mm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|