ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.19 45,78   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

W KIERUNKU UNIWERSYTETU PRZEDSIĘBIORCZEGO


DOBROWOLSKA E.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 48.19 Twoja cena  45,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego


Książka stanowi próbę odpowiedzi na pytania dotyczące zagadnień współpracy międzyorganizacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy uczelni technicznych z przedsiębiorstwami.

Autorka wychodzi od przedstawienia zmieniającej się roli uniwersytetu na przestrzeni stuleci, jako instytucji pełniącej rolę ośrodka edukacyjnego, naukowego, kulturotwórczego i wspierającego rozwój innowacji. Wskazuje kierunki zmian w dążeniu do upowszechnienia założeń koncepcji uniwersytetu przedsiębiorczego, zakładającej m.in. poszukiwanie możliwości zmian, alternatywnych źródeł finansowania działalności, poszerzanie osiągnięć badawczych i dydaktycznych, a także rozwijanie współpracy z przemysłem w zakresie transferu wiedzy.

Wstęp

Rozdział 1. Ewolucja koncepcji uniwersytetu oraz jego rola w rozwoju nauki i innowacji
1.1. Uniwersytet średniowieczny - uniwersytet pierwszej generacji
1.2. Uniwersytet liberalny - uniwersytet drugiej generacji
1.3. Uniwersytet przedsiębiorczy - uniwersytet trzeciej generacji w koncepcjach Burtona R. Clarka i Ronalda Barnetta
1.4. Ewolucja roli uniwersytetu w społeczeństwie jako instytucji mającej wpływ na rozwój intelektualny, gospodarczy i cywilizacyjny

Rozdział 2. Współpraca jako efekt wielopłaszczyznowych relacji międzyorganizacyjnych
2.1. Współpraca międzyorganizacyjna w teorii nauk o zarządzaniu
2.2. Podmioty i relacje w sieci współpracy
2.3. Wybrane koncepcje relacji międzyorganizacyjnych
2.3.1. Relacje a teoria kosztów transakcyjnych
2.3.2. Relacje a teoria wymiany społecznej
2.3.3. Relacje a podejście zasobowe
2.3.4. Relacje a podejście relacyjne
2.4. Czynniki determinujące nawiązywanie i rozwój relacji międzyorganizacyjnych
2.5. Czynniki ograniczające rozwój relacji międzyorganizacyjnych

Rozdział 3. Modele procesu innowacji oraz uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw
3.1. Klasyfikacje innowacji w teorii organizacji i zarządzania
3.2. Modele procesu innowacji
3.2.1. Podażowy i popytowy model procesu innowacji
3.2.2. Modele procesu innowacji trzeciej generacji
3.2.3. Modele procesu innowacji czwartej generacji
3.2.4. Modele procesu innowacji piątej i szóstej generacji
3.3. Model tworzenia innowacji szóstej generacji na podstawie koncepcji Open Innovation
3.4. Uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw

Rozdział 4. Diagnoza stanu współpracy polskich uczelni technicznych z przedsiębiorstwami - wyniki badań empirycznych
4.1. Metodyka badawcza
4.2. Kontekst działania badanych podmiotów
4.3. Analiza i synteza wyników badań jakościowych
4.4. Identyfikacja oraz analiza wielopłaszczyznowa modelu współpracy polskich uczelni technicznych z przedsiębiorstwami - synteza wyników badań

Rozdział 5. Kierunki rozwoju współpracy polskich uczelni technicznych z ekosystemem biznesowym oraz kierunki przyszłych badań eksploracyjnych
5.1. Współpraca uczelni z ekosystemem biznesowym na przykładzie Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Montana State University
5.1.1. Przypadek I. W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego - Wydział Farmaceutyczny Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
5.1.2. Przypadek II. Montana State University - przykład współpracy Center for Biofilm Engineering z przemysłem
5.1.3. Gdański Uniwersytet Medyczny i Montana State University na drodze wdrażania koncepcji uniwersytetu przedsiębiorczego
5.2. Konieczne zmiany w kontekście działania uczelni technicznych
5.3. Kierunki rozwoju dotychczasowego modelu współpracy polskich uczelni technicznych z przedsiębiorstwami w zakresie transferu technologii
5.4. Kierunki przyszłych badań nad modelami współpracy uczelni technicznych w obszarze tworzenia i komercjalizacji wynalazków

Zakończenie
Wykaz źródeł i opracowań
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Załączniki

314 stron, Format: 160 x 220 mm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022