ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 74.10 70,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ BUDOWANIA EDUKACYJNEGO DIALOGU


STOKOWSKA-ZAGDAN E. CĘCELEK G. WOŹNICKA E. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 74.10 Twoja cena  70,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Szkoła jako przestrzeń budowania edukacyjnego dialogu


Publikacja odpowiada na ciągle aktualną i niezaspokojoną potrzebę budowania edukacyjnego dialogu w polskiej szkole.

Fundamentem i podstawowym warunkiem niezbędnym dla realizacji w środowisku szkolnym procesu uczenia się jako obiecującej perspektywy kształcenia są bowiem właściwe relacje uczestników tego procesu, oparte na szeroko rozumianym, budującym i wartościowym dialogu, w obszarze którego wzajemne oddziaływania nauczyciela i ucznia przeplatają się, uzupełniają oraz wzbogacają. Relacje takie są niezbędne dla organizowania procesu wszechstronnego rozwoju wychowanków oraz budowania solidnych podstaw umożliwiających ich wartościowe, świadome i racjonalne przyszłe uczestnictwo społeczne. Autorzy publikacji zaprezentowali problematykę budowania dialogu edukacyjnego z perspektywy społecznej, aksjologicznej i epidemicznej, wskazując na liczne szanse, ale także bariery występujące w procesie rozwijania wartościowych, dialogowych relacji szkolnych. Treści monografii mogą być pomocne w budowaniu wśród wszystkich uczestników procesu edukacyjnego otwartości na zmiany, w dążeniach do nieustannego kreowania i współtworzenia nowych, znaczących dla procesu wychowania młodego pokolenia sytuacji edukacyjnych oraz w podejmowaniu krytycznej refleksji nad przebiegiem i rezultatami dialogu w środowisku szkolnym, służącej nieustannemu jego doskonaleniu.

Wstęp  

CZĘŚĆ I. MIEJSCE I SPECYFIKA DIALOGU EDUKACYJNEGO W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ

1. Grażyna Cęcelek
Specyfika funkcjonowania szkoły jako przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych

2. Kamila Witerska
Dialog jako podstawowy warunek, narzędzie i efekt metod performatywnych w edukacji

3. Teresa Janicka-Panek
Dialog dorosłego z dzieckiem jako źródło wiedzy o rozwoju wychowanka oraz jego środowisku wychowawczym

4. Daria Modrzejewska
Profilaktyka szkolna jak sposób na budowanie dialogu edukacyjnego

5. Małgorzata Piasecka
Rola dialogu nauczyciel-uczeń w ograniczaniu zachowań ryzykownych wśród uczniów

6. Piotr Klimczyk
Użyteczność psychologii narracyjnej w badaniach nad edukacją

CZĘŚĆ II. SZKOŁA UCZENIA SIĘ W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ

7. Teresa Myjak
Opinie studentów o praktykach zawodowych i proponowanych kierunkach zmian w obszarze merytorycznym i organizacyjnym

8. Konrad Rokoszewski
Wybrane aspekty współpracy szkół z otoczeniem w tworzeniu warunków edukacji obywatelskiej w kontekście możliwości Programu Erasmus+

9. Alojzy Pilich
Bezpieczeństwo państwa a kształcenie pracowników wywiadu

10. Zdzisław Jezierski
Rola szkoły w działaniach edukacyjno-wychowawczych dla społeczności lokalnych

CZĘŚĆ III. ŚWIAT WARTOŚCI I DIALOGU MŁODEGO CZŁOWIEKA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM

11. Dorota Kulik-Nowak
Aksjologiczny wymiar zajęć wychowania do życia w rodzinie

12. Mirosław Wójcik
Refleksje nad szkołą jako przestrzenią aksjologiczną uczennic i uczniów

13. Danuta Kocurek
Wybrane aspekty wychowania do wartości we współczesnym procesie dydaktycznym (w świetle dokumentów szkolnych)

14. Aleksandra Stankiewicz
Kompetencje, wartości, postawa a rola nauczyciela w oczach uczniów pokolenia Alfa

CZĘŚĆ IV. DIALOG EDUKACYJNY W CZASIE PANDEMII I NIEPEWNOŚCI JUTRA

15. Agata Jopkiewicz
Zdrowie psychiczne młodzieży szkolnej w czasie lockdownu w pandemii COVID-19

16. Agnieszka Gołębiewska-Wesołowska
Blaski i cienie zdalnego nauczania w dobie pandemii jako bliskie spotkanie ze światem wirtualnym

17. Małgorzata Gajak-Toczek
Wybrane aspekty nauczania zdalnego na lekcjach języka polskiego w szkole średniej

18. Aleksandra Szczygieł
„Między słowami” – wieloaspektowość komunikacji uczeń–nauczyciel w kontekście cyfryzacji życia i nauczania online

Noty o autorach

296 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022