|
SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ BUDOWANIA EDUKACYJNEGO DIALOGU
STOKOWSKA-ZAGDAN E. CĘCELEK G. WOŹNICKA E. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 74.10 Twoja cena 70,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkoła jako przestrzeń
budowania edukacyjnego dialogu
Publikacja odpowiada na
ciągle aktualną i niezaspokojoną potrzebę budowania edukacyjnego
dialogu w polskiej szkole.
Fundamentem i podstawowym warunkiem niezbędnym dla realizacji w
środowisku szkolnym procesu uczenia się jako obiecującej perspektywy
kształcenia są bowiem właściwe relacje uczestników tego
procesu, oparte na szeroko rozumianym, budującym i wartościowym
dialogu, w obszarze którego wzajemne oddziaływania
nauczyciela i ucznia przeplatają się, uzupełniają oraz wzbogacają.
Relacje takie są niezbędne dla organizowania procesu wszechstronnego
rozwoju wychowanków oraz budowania solidnych podstaw
umożliwiających ich wartościowe, świadome i racjonalne przyszłe
uczestnictwo społeczne. Autorzy publikacji zaprezentowali problematykę
budowania dialogu edukacyjnego z perspektywy społecznej, aksjologicznej
i epidemicznej, wskazując na liczne szanse, ale także bariery
występujące w procesie rozwijania wartościowych, dialogowych relacji
szkolnych. Treści monografii mogą być pomocne w budowaniu
wśród wszystkich uczestników procesu edukacyjnego
otwartości na zmiany, w dążeniach do nieustannego kreowania i
współtworzenia nowych, znaczących dla procesu wychowania
młodego pokolenia sytuacji edukacyjnych oraz w podejmowaniu krytycznej
refleksji nad przebiegiem i rezultatami dialogu w środowisku szkolnym,
służącej nieustannemu jego doskonaleniu.
Wstęp
CZĘŚĆ I. MIEJSCE
I SPECYFIKA DIALOGU EDUKACYJNEGO W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ
1. Grażyna Cęcelek
Specyfika funkcjonowania szkoły jako przestrzeni uczenia się i
wyrównywania szans edukacyjnych
2. Kamila Witerska
Dialog jako podstawowy warunek, narzędzie i efekt metod performatywnych
w edukacji
3. Teresa Janicka-Panek
Dialog dorosłego z dzieckiem jako źródło wiedzy o rozwoju
wychowanka oraz jego środowisku wychowawczym
4. Daria Modrzejewska
Profilaktyka szkolna jak sposób na budowanie dialogu
edukacyjnego
5. Małgorzata Piasecka
Rola dialogu nauczyciel-uczeń w ograniczaniu zachowań ryzykownych
wśród uczniów
6. Piotr Klimczyk
Użyteczność psychologii narracyjnej w badaniach nad edukacją
CZĘŚĆ II. SZKOŁA
UCZENIA SIĘ W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ
7. Teresa Myjak
Opinie studentów o praktykach zawodowych i proponowanych
kierunkach zmian w obszarze merytorycznym i organizacyjnym
8. Konrad Rokoszewski
Wybrane aspekty współpracy szkół z otoczeniem w
tworzeniu warunków edukacji obywatelskiej w kontekście
możliwości Programu Erasmus+
9. Alojzy Pilich
Bezpieczeństwo państwa a kształcenie pracowników wywiadu
10. Zdzisław Jezierski
Rola szkoły w działaniach edukacyjno-wychowawczych dla społeczności
lokalnych
CZĘŚĆ III. ŚWIAT
WARTOŚCI I DIALOGU MŁODEGO CZŁOWIEKA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM
11. Dorota Kulik-Nowak
Aksjologiczny wymiar zajęć wychowania do życia w rodzinie
12. Mirosław Wójcik
Refleksje nad szkołą jako przestrzenią aksjologiczną uczennic i
uczniów
13. Danuta Kocurek
Wybrane aspekty wychowania do wartości we współczesnym
procesie dydaktycznym (w świetle dokumentów szkolnych)
14. Aleksandra Stankiewicz
Kompetencje, wartości, postawa a rola nauczyciela w oczach
uczniów pokolenia Alfa
CZĘŚĆ IV. DIALOG
EDUKACYJNY W CZASIE PANDEMII I NIEPEWNOŚCI JUTRA
15. Agata Jopkiewicz
Zdrowie psychiczne młodzieży szkolnej w czasie lockdownu w pandemii
COVID-19
16. Agnieszka Gołębiewska-Wesołowska
Blaski i cienie zdalnego nauczania w dobie pandemii jako bliskie
spotkanie ze światem wirtualnym
17. Małgorzata Gajak-Toczek
Wybrane aspekty nauczania zdalnego na lekcjach języka polskiego w
szkole średniej
18. Aleksandra Szczygieł
„Między słowami” – wieloaspektowość
komunikacji uczeń–nauczyciel w kontekście cyfryzacji życia i
nauczania online
Noty o autorach
296
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|