ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 97.20 92,34   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MODELOWANIE DLA BIZNESU REGRESJA LOGISTYCZNA REGRESJA POISSONA SURVIVAL DATA MINING CRM CREDIT SCORING


FRĄTCZAK E. RED.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 97.20 Twoja cena  92,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Modelowanie dla biznesu

Regresja logistyczna

Regresja Poissona

Survival data mining

CRM

Credit scoring


Monografia Modelowanie dla biznesu przedstawia istotę i modelowanie z zakresu analityki biznesowej w wybranych obszarach zastosowań. Autorami lub współ­autorami kolejnych rozdziałów są pracownicy Zakładu Analizy Historii Zdarzeń i Analiz Wielopoziomowych, nasi magistranci lub absolwenci Podyplomowych Studiów "Analizy Statystyczne i Data Mining w Biznesie", za które merytorycznie odpowiada Zakład. Monografia rozpoczyna cykl publikacji Modelowanie dla biz­nesu, serii, która będzie prezentować różnorodne przykłady modelowania bizne­sowego z wykorzystaniem różnych metod analizy, włączając za każdym razem modelowanie predykcyjne.

Przedmowa

Ewa Frątcząk
Rozdział 1. Regresja logistyczna - podstawy teorii i modelowania
Wprowadzenie
1.1. Regresja logistyczna - początki
1.2. Regresja logistyczna - podstawy teorii
1.3. Model regresji logistycznej a model regresji liniowej
1.4. Estymacja parametrów modelu regresji logistycznej (na przykładzie regresji binarnej)
1.5. Interpretacja wyników estymacji
1.6. Model uporządkowany i model o postaci wielomianu
1.6.1. Regresja logistyczna - model uporządkowany
1.6.2. Regresja logistyczna o postaci wielomianu - uogólnione logity
1.7. Znaczenie kodowania zmiennych jakościowych w modelach regresji logistycznej
1.8. Istota wnioskowania statystycznego w modelach regresji logistycznej
1.8.1. Ocena istotności oszacowanych parametrów
1.8.2. Ocena dobroci modelu
1.9. Predykcja i modelowanie predykcyjne z wykorzystaniem regresji logistycznej
1.10. Modele predykcyjne - diagnostyka - wybrane miary
1.10.1. Macierz pomyłek
1.10.2. Krzywa ROC i AUC (pole pod krzywą ROC)
1.10.3. Krzywa wzrostu lift
1.10.4. Współczynnik Giniego
1.10.5. Statystyki wpływu (DFBETAS, DIFDEV, DIFCHISQ, LEVERAGE)
Podsumowanie
Bibliografia

Aleksandra Iwanicka
Rozdział 2. Analiza tablic kontyngencji - ocena zależności cech jakościowych
Wprowadzenie
2.1. Testowanie niezależności na podstawie tablic dwudzielczych
2.1.1. Testy chi-kwadrat: Pearsona i ilorazu wiarygodności
2.1.2. Testy skorygowane i dokładne
2.1.3. Miary zależności oparte na statystyce chi-kwadrat Pearsona
2.2. Testowanie niezależności na podstawie zbioru tablic dwudzielczych
2.2.1. Statystyka ogólnej asocjacji
2.2.2. Statystyka różnicy średnich w wierszach
2.2.3. Statystyka korelacji
2.3. Pomiar siły asocjacji
2.3.1. Miary asocjacji dla cech dychotomicznych
2.3.2. Miary asocjacji dla cech porządkowych
2.3.3. Miary asocjacji dla cech nominalnych
2.4. Przykłady zastosowań
2.4.1. Badanie związku pomiędzy cechami dychotomicznymi
2.4.2. Badanie zależności pomiędzy cechami nominalnymi
2.4.3. Badanie zależności pomiędzy cechami porządkowymi
2.4.4. Badanie zależności w przypadku stratyfikacji
Podsumowanie
Bibliografia

Barbara Szewczak, Wojciech Skwirz
Rozdział 3. Regresja logistyczna - model deskryptywny i model predykcyjny
Wprowadzenie
3.1. Opis procedur SAS
3.1.1. Procedury SAS
3.1.2. Autorskie makra SAS
3.2. Model deskryptywny
3.2.1. Metodyka budowy modelu
3.2.2. Analiza braków danych występujących w zmiennych objaśniających
3.2.3. Analiza korelacji oraz wstępna ocena predykcyjności zmiennych objaśniających
3.2.4. Analiza współliniowości zmiennych objaśniających
3.2.5. Selekcja zmiennych objaśniających
3.2.6. Analiza obserwacji wpływowych i odstających
3.2.7. Finalny model - postać i interpretacja
3.2.8. Interpretacja parametrów modelu
3.2.9. Istotność zmiennych w modelu
3.2.10. Ilorazy szans z modelu
3.2.11. Istotność czynników w modelu
3.2.12. Globalny test na istotność modelu
3.2.13. Kryteria informacyjne modelu
3.2.14. Analiza współliniowości zmiennych w modelu
3.2.15. Statystyki mocy dyskryminacyjnej modelu oraz analizy graficzne
3.2.16. Finalny model - podsumowanie
3.3. Model predykcyjny
3.3.1. Motywacja do budowy modelu predykcyjnego
3.3.2. Etapy budowy modelu
3.3.3. Finalny model - postać i interpretacja
3.3.4. Porównanie modelu deskryptywnego i modelu predykcyjnego
Bibliografia
Załącznik

Mikołaj Tchorzewski
Rozdział 4. Modelowanie wyników ligi piłkarskiej z wykorzystaniem regresji binarnej i regresji uporządkowanej
Wprowadzenie
4.1. Charakterystyka rozgrywek Premier League
4.2. Opis danych
4.3. Zmienne do modelowania
4.3.1. Zmienne zależne dla modeli ligi angielskiej
4.3.2. Wybrane zmienne objaśniające dla modeli ligi angielskiej
4.3.3. Wybrane kody z etapu przetwarzania danych
4.4. Model regresji binarnej - estymacja i interpretacja wyników
4.4.1. Estymacja modelu regresji binarnej
4.4.2. Kod finalnego modelu regresji binarnej
4.4.3. Model regresji binarnej dla Premier League
4.5. Model regresji uporządkowanej - estymacja i interpretacja wyników
4.5.1. Estymacja modelu regresji uporządkowanej
4.5.2. Kod finalnego modelu regresji uporządkowanej
4.5.3. Model regresji uporządkowanej dla Premier League
Podsumowanie
Bibliografia

Piotr Rozenbajgier
Rozdział 5. Model regresji Poissona
Wprowadzenie
5.1. Estymacja regresji Poissona w SAS
5.2. Problem nadmiernej dyspersji (overdispersion)
5.3. Rozkład ujemny dwumianowy
Bibliografia

Justyna Czaja
Rozdział 6. Modelowanie na użytek kampanii marketingu bezpośredniego
Wprowadzenie
6.1. Marketing bezpośredni - definicje i podstawowe pojęcia
6.2. Rola modeli predykcyjnych w marketingu
6.3. Znaczenie wskaźnika otwarcia dla sukcesu kampanii marketingu bezpośredniego
6.4. Podstawy teoretyczne zastosowanych metod
6.4.1. Model regresji logistycznej - metoda karty scoringowej
6.4.2. Model sztucznej sieci neuronowej
6.4.3. Model drzewa decyzyjnego
6.5. Opis zbioru danych
6.6. Selekcja zmiennych objaśniających do ostatecznych modeli
6.7. Model regresji logistycznej - analiza praktyczna
6.8. Model sztucznej sieci neuronowej - analiza praktyczna
6.9. Model drzewa decyzyjnego - analiza praktyczna
6.10. Porównanie modeli na zbiorze walidacyjnym
6.11. Praktyczne zastosowanie wybranego modelu
Podsumowanie
Bibliografia

Adrianna Wołowiec
Rozdział 7. Modelowanie churnu. Regresja logistyczna i survival data mining
7.1. Wprowadzenie do modelowania churnu
7.1.1. Podstawy teoretyczne zagadnienia churnu
7.1.2. Podejścia stosowane w analizie churnu
7.2. Opis zbioru danych
7.3. Model regresji logistycznej
7.3.1. Wstępna analiza i ocena zmiennych objaśniających
7.3.2. Wyniki modelu regresji logistycznej
7.4. Model survival data mining
7.4.1. Podstawy teoretyczne
7.4.2. Wyniki analizy
7.4.3. Ocena jakości modelu
7.5. Podsumowanie wyników
Podsumowanie
Bibliografia

Marta Jasiewicz-Badowska, Karol Przanowski, Bartosz Staniów, Krystyna Rup
Rozdział 8. Dynamiczne segmentacje klientów korporacyjnych i zespołów sprzedażowych metodami credit scoringu
Wprowadzenie
8.1. Wprowadzenie do credit scoringu
8.1.1. Początki credit scoringu
8.1.2. Etapy budowy modelu scoringowego
8.1.3. Definicja default
8.1.4. Struktura danych - ABT i próby modelowe
8.1.5. Podział zmiennych na kategorie
8.1.6. Selekcja zmiennych i ich raporty
8.1.7. Ocena kandydatów i wybór finalnego modelu
8.1.8. Wdrożenie modelu i monitorowanie poprawności jego działania
8.2. Segmentacja sieci aptecznych metodami credit scoringu
8.2.1. Zarys specyfiki rynku farmaceutycznego
8.2.2. Wzbogacenie procesu zarządzania sieciami z wykorzystaniem klasycznych modeli scoringowych
8.2.3. Obszar aplikacji modelu
8.2.4. Modelowanie rankingu efektywności per apteka
8.2.5. Interpretacja wybranych zmiennych w modelu
8.2.6. Budowa komplementarnego procesu analitycznego - BI i modelowanie predykcyjne
8.2.7. Szkolenie z podstaw teoretycznych, prezentacja narzędzia oraz obszary do zastosowania jako newralgiczny punkt we wdrożeniach innowacyjnych rozwiązań
8.2.8. Dywersyfikacja strategii biznesowych i komunikacja oparta na porządkowaniu rzeczywistości
8.3. Credit scoring dla przedstawicieli medycznych
8.3.1. Wprowadzenie do uwarunkowań biznesowych w zarządzaniu zespołem sprzedażowym dedykowanym do rynku faramaceutycznego
8.3.2. Credit scoring dla przedstawicieli medycznych - przybliżenie business case
8.3.3. Testy pierwszych modeli - wybór właściwego momentu startu
8.3.4. Aktualizacja modelu dla przedstawicieli medycznych
8.3.5. Interpretacja wybranych zmiennych
8.3.6. Segmentacja PM - rola w zarządzaniu zespołami konsultantów medycznych
Bibliografia

Biogramy

419 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022