ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 74.10 70,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ODPORNOŚĆ ORGANIZACJI CYFRYZACJA BEZPIECZEŃSTWO INNOWACJE


TARAPATA J. WOŹNIAK J. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 74.10 Twoja cena  70,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Odporność organizacji

Cyfryzacja, bezpieczeństwo, innowacje


Książka przedstawia przemiany zachodzące w funkcjonowaniu współczesnych gospodarek w obszarze zarządzania organizacjami ze szczególnym uwzględnieniem ich odporności.

Autorzy opisują trzy zasadnicze wymiary odporności: bezpieczeństwo (nie tylko finansowe, ale również kadrowe, informacyjne, relacyjne itd.), innowacje i procesy innowacyjne oraz cyfryzację (ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań Industry 4.0 oraz cyberbezpieczeństwa).

Publikacja zawiera wyniki zarówno badań literaturowych, jak i empirycznych – proponując wnioski i zalecenia dla praktyki zarządzania.

Wprowadzenie. Kilka słów o „odporności” organizacji we współczesnym świecie 
Jolanta Tarapata, Jacek Woźniak

Bibliografia

Rozdział 1. Wyzwania i uwarunkowania cyfryzacji współczesnych organizacji
Jolanta Tarapata, Celina Sołek-Borowska

Wprowadzenie
1.1. Istota gospodarki cyfrowej
1.2. Transformacja cyfrowa i cyfryzacja jako filar gospodarki cyfrowej
1.3. Determinanty rozwoju cyfryzacji procesów biznesowych w świetle budowania przewagi konkurencyjnej organizacji
1.4. Wyzwania cyfryzacji w aspekcie zapewnienia bezpieczeństwa organizacji
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Determinanty bezpieczeństwa organizacji w warunkach gospodarki współdzielenia i cyfryzacji procesów
Jacek Woźniak

Wprowadzenie
2.1. Bezpieczeństwo organizacji w warunkach „cyfrowego świata biznesu”
2.2. Czynniki ryzyka w warunkach gospodarki współdzielenia i cyfryzacji procesów
2.3. Determinanty bezpieczeństwa organizacji – perspektywa badania empirycznego
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Środowisko czwartej rewolucji przemysłowej w aspekcie elastyczności i mobilności współczesnej organizacji
Sebastian Łukasik, Piotr Zaskórski

Wprowadzenie
3.1. Istota czwartej rewolucji przemysłowej
3.2. Chmura obliczeniowa jako medium integracji organizacji rozproszonych
3.3.  Systemy Big Data w analizie zachowań potencjalnych klientów
3.4. Internet rzeczy w integracji ludzi i rzeczy
3.5. Sztuczna inteligencja w kreowaniu skutecznego funkcjonowania współczesnej organizacji
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4. Działalność innowacyjna organizacji w warunkach cyfryzacji świata 
Roman Tylżanowski

Wprowadzenie
4.1. Innowacje i ich znaczenie we współczesnej gospodarce
4.2. Innowacje cyfrowe i ich rola w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
4.3. Przykłady innowacyjnych działań przedsiębiorstw w obszarze cyfryzacji
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Cyfryzacja organizacji a wyzwania zarządzania finansami 
Kamil Gemra

Wprowadzenie
5.1. Zarządzanie strukturą kapitału
5.2. Determinanty struktury kapitału w badaniach naukowych
5.3. Branża a struktura kapitału
5.4. Specyfika zarządzania strukturą kapitału w  zależności od typu przedsiębiorstwa
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Współczesne koncepcje zarządzania kosztami a bezpieczeństwo finansowe przedsiębiorstw
Monika Szczerbak, Agnieszka Wikarczyk

Wprowadzenie
6.1. Zarządzanie kosztami – istota, cel, definicje
6.2. Rachunek kosztów a zarządzanie kosztami
6.3. Rachunek kosztów działań – zastosowanie i etapy
6.4. Rachunek kosztów docelowych
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 7. Narzędzia zarządzania bezpieczeństwem finansowym przedsiębiorstwa: rachunek kosztów klienta
Agnieszka Wikarczyk, Monika Szczerbak

Wprowadzenie
7.1. Koszty a rachunek kosztów klienta – pojęcie i rola
7.2. Rachunek kosztów klienta – etapy wdrażania, klasyfikacja kosztów i podejście modelowe
7.3. Rachunek kosztów klienta – przykład praktycznego zastosowania wielopoziomowego i wieloblokowego rachunku kosztów
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej banków  w warunkach cyfryzacji usług finansowych
Stanisław Kasiewicz, Jacek Woźniak

Wprowadzenie
8.1. Charakterystyka konkurencji cyfrowej w sektorze bankowym
8.2. Dojrzałość cyfrowej transformacji banków
8.3. Aktualne problemy polskich banków
8.4. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej banków w Polsce – perspektywa badania empirycznego
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. Cyfryzacja pracy zespołów rozwiązujących problemy kreatywnie
Katarzyna Gurmińska

Wprowadzenie
9.1. Zespoły pracujące online – perspektywa teoretyczna
9.2. Analiza pracy zespołów rozwiązujących problemy kreatywnie
9.3. Perspektywa uczestników
9.4. Wnioski i dyskusja
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. Zespoły oparte na kooperacji ludzi i inteligentnych maszyn: newralgiczne obszary pracy zespołowej
Magdalena Morze

Wprowadzenie
10.1. Human Robot Interaction (HRI)
10.2. Obszary istotne w HRI
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 11. Bezpieczeństwo cyberprzestrzeni jako determinanta sprawności zarządzania w sytuacjach kryzysowych
Marcin Dąbrowski, Piotr Zaskórski

Wprowadzenie
11.1. Identyfikacja zagrożeń i sytuacji kryzysowych w państwie
11.2. Źródła ryzyka utraty informacyjnej ciągłości działania we współczesnej organizacji w warunkach zagrożeń
11.3. Ewaluacja i ocena zagrożeń według wybranych kategorii
11.4. Zapewnienie bezpieczeństwa informacyjnego w cyberprzestrzeni w aspekcie wpływu na sprawność procesów zarządzania
11.5. Ewolucja zagrożeń i kierunki rozwoju metod i technik cyberbezpieczeństwa
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 12. Realizacja celów biznesowych i poczucie bezpieczeństwa organizacji w aspekcie cyberbezpieczeństwa
Grzegorz Mąkosa

Wprowadzenie
12.1. Metoda badawcza
12.2. Charakterystyka firm pod względem wdrożonych rozwiązań informatyzacji i cyberbezpieczeństwa
12.3. Realizacja celów biznesowych i poczucie bezpieczeństwa a wdrożone rozwiązania informatyzacji i cyberbezpieczeństwa
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 13. Zarządzanie cyberbezpieczeństwem w przedsiębiorstwach branży logistycznej
Joanna Antczak

Wprowadzenie
13.1. Charakterystyka branży TSL
13.2. Podejście do definiowania cyberbezpieczeństwa
13.3. Cyberbezpieczeństwo w przedsiębiorstwach z branży logistycznej
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 14. Czynniki zaufania do chatbotów w komunikacji organizacji z klientem
Aleksandra Popiel

Wprowadzenie
14.1. Zaufanie do chatbotów stosowanych w komunikacji z klientem
14.2. Czynniki zaufania do chatbotów w świetle badań literaturowych
14.3. Dyskusja
Podsumowanie
Bibliografia

Wykaz rysunków
Wykaz tabel

282 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022