|
STRATEGIA MARKI KROK PO KROKU CZYLI JAK Z MAREK MAŁYCH ZROBIĆ MARKI WIELKIE
WADAS K. wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 59.90 Twoja cena 56,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Strategia marki krok po kroku,
czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
Chcesz,
by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli
z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim
razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że
aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z
grubymi milionami w portfelu dużo łatwiej i szybciej można wykreować
brand, ale nie jest to ani jedyny, ani, co więcej, niezbędny czynnik
sukcesu. Wszystko zależy od Ciebie - i od tego, czy budowanie marki
zaczniesz od podstaw. Od tego, jak dobrze poukładasz klocki i czy będą
one do siebie pasować.
Tak samo jak dom budowany bez fundamentów, tak samo brand
bez porządnej strategii przejdzie do historii, gdy tylko silniej
zawieje wiatr. Chyba nie tego oczekujesz? Każdego dnia marki krzyczą do
nas z reklam: wspaniała jakość, produkty premium, najwyższa klasa
obsługi klienta... Tylko co z tego, jeśli za tymi przekazami zupełnie
nic nie stoi. Jeśli to tylko wydmuszka, stworzona, by krzyczeć, bez
pomysłu, bez podstaw... bez fundamentów. Ty je zbuduj. I
przekonaj się, jak wiele korzyści może przynieść dobrze skonstruowana
strategia marki. Nie idź na skróty. Nie powielaj
schematów. Znajdź swoją drogę. Stwórz brand,
który zajmie określone miejsce w świadomości
konsumentów, dzięki czemu zdystansuje konkurencję i będzie
czytelny, akceptowany, wreszcie - wybierany przez
konsumentów. O tym właśnie jest ta książka.
Celem
tego poradnika jest przeprowadzenie Cię - krok po kroku - przez cały
proces, w którym Ty podejmiesz decyzję, o czym powinna
opowiadać Twoja marka. Nie ma to jednak być jedynie myśl czy pomysł. Ma
to być wynikowa Twojej pracy, poznania rynku, konsumenta, konkurencji,
swojej marki. Autor książki, doświadczony marketer, psycholog i trener
biznesu, pokaże Ci, jak stworzyć brand, jak opracować zapis jego
pozycjonowania. Odkryje przed Tobą, czym jest insight, przeprowadzi Cię
przez świat archetypów, wskaże, kiedy warto pomyśleć o
rebrandingu i dlaczego nie ogranicza się on wyłącznie do zmiany logo.
Przekonasz się, jak ważna jest strategia marki i jaki ma wpływ na
system identyfikacji wizualnej, a także strategię komunikacji.
Zdobędziesz więc kompleksową wiedzę, dzięki której do
budowania własnej marki podejdziesz przygotowany, z planem działania,
ze świadomością, które rozwiązania są właściwe, a
których należy unikać w procesie budowania marek i ich
przekształcania - z małych w wielkie.
Podziękowania
Wstęp. Marketing to sztuka wyboru
Rozdział 1.
Marka jako znak z większą lub mniejszą mocą
O tym, jak Kanadyjczyk w T-shircie z Hugo Bossa twierdził, że marka nie
ma znaczenia
Znak, który ułatwia decyzje i budzi emocje
Na początek określ, jaką moc ma Twoja marka
Marka, której jeszcze nie ma
Marka, która nie zauważyła, że staje się marką
Marka, która znalazła się po ciemnej stronie mocy
Marka, która ma wielką moc
Znają markę czy nie znają? Oto jest pytanie
Rozdział 2. Diabeł
tkwi w. strategii
Czym się różni strategia marki od strategii komunikacji?
Jedna strategia czy wiele strategii marki w obrębie jednej firmy?
Co wspólnego z podrywem ma proces strategiczny?
Rozdział 3.
Najciemniej pod latarnią, czyli o tym, jak poznać swoje
podwórko
Musisz - tak, musisz wiedzieć, do kogo chcesz trafić: określenie grupy
docelowej
Musisz wiedzieć, z kim konkurujesz
Musisz przeprowadzić autodiagnozę
Rozdział 4. Pozycjonowanie
- sposób na to, żeby zostać w świadomości konsumenta na
dłużej
O co chodzi z tym całym pozycjonowaniem i dlaczego nie chodzi tutaj o
Google'a - przykładów kilka
Pozycjonowanie swoje, a wizerunek swoje
Klucz do pozycjonowania marki, czyli jak to zrobić krok po kroku
Brand key
Wiem, wiem, nie ma to jak przykład
Rozdział 5. Przetarg
zawsze uczciwy, brief zawsze kompletny
Bądź uczciwy wobec innych i wobec siebie
Kogo zaprosić do przetargu
Tyle dostaniesz, ile włożysz
Jak uniknąć rozczarowania, czyli jakie elementy musi zawierać brief
Znajdź czas, żeby pogadać
Rozdział 6. Koniec
to dopiero początek
Tak jak nie ma dymu bez ognia, tak nie powinno być logo bez
pozycjonowania
Łamać kody czy nie łamać kodów? Oto jest pytanie
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Zasady zobowiązują także wtedy, kiedy mówimy o logo
Sztywność versus kreatywność
Przyszła pora, żeby pozycjonowanie wdrożyć w życie
Mów "sprawdzam" przy każdej możliwej okazji
Rozdział 7. Nie
stój w miejscu! Zwiększaj moc marki
Rozszerzenie o produkt a rozszerzenie o nową kategorię
Skąd wiedzieć, kiedy się rozszerzać?
Bądź na czasie
Rebranding to nie tylko zmiana wizualna, to coś więcej - znacznie więcej
Rewolucja czy ewolucja?
Nie zawsze się udaje, ale po upadku trzeba się podnieść
Już naprawdę na koniec
230
stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|