|
METODY TERAPEUTYCZNE STOSOWANE W PRACY Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCH I ROZWÓJ
SZMALEC J. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 71.89 Twoja cena 68,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metody terapeutyczne stosowane
w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
Ruch
i rozwój
Książka przedstawia metody
terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi
niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania
zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną
metodę w terapii.
Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care,
ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę,
równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację
wzrokowo-ruchową.
W
publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące:
–
integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością;
–
nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia);
–
diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu;
–
wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda
Peto);
–
narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym
dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha);
–
terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z
przepukliną oponowo-rdzeniową;
–
wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji
(arteterapia z elementami sensoplastyki);
–
umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z
autyzmem.
Książka skierowana jest do rodziców, terapeutów
pracujących z dziećmi, nauczycieli przedszkolnych i edukacji
wczesnoszkolnej, logopedów oraz fizjoterapeutów.
Wstęp
1.
Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
Jacek Szmalec
Integracja sensoryczna
Joanna Burzyńska
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa
matki
2. Metody
terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka
Jacek Szmalec
Masaż Shantala Specjal Care
Aleksandra Dyrka, Jacek Szmalec
Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z
nieprawidłowym rozwojem ruchowym
Lucyna Śmieszek-Formela, Maciej Kołodziejski
Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów
3. Diagnoza
i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu
Jacek Szmalec
Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z
jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje
wstępne
Anna Riviere, Grzegorz Bilińśki
Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami
mózgu
Jacek Szmalec
Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój
psychomotoryczny dziecka
Jacek Szmalec
Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z
dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości
funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku
4. Metody
terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z
niepełnosprawnością
Monika Zalewska, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd
wybranych oddziaływań terapeutycznych
Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Beata Skotnicka, Paulina Łangowska
Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię
dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji
5. Trening
funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością
Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec
Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży.
Funkcje poznawcze
246
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|