|
WOKÓŁ PRZEMIAN AKADEMICKIEGO ŚRODOWISKA PEDAGOGÓW W POLSCE
CIERZNIEWSKA R. wydawnictwo: UKW BYDGOSZCZ , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 65.20 Twoja cena 61,94 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wokół przemian akademickiego środowiska pedagogów w Polsce
Autorka podjęła ważną problematykę dla pedagogów i ukazała obszary własnych
zainteresowań badawczych.
Książka jest doskonałym materiałem empirycznym i stanowi ważny głos w debacie na
temat kondycji akademickiego środowiska pedagogów.
Publikacja pozwala zobaczyć i zrozumieć, co się wydarzyło w środowisku
akademickim wciągu dwudziestu lat od przełomu ustrojowego.
WSTĘP
PODZIĘKOWANIE
CZĘŚĆ I TEORETYCZNOMETODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ NAD ZMIANAMI
ZACHODZĄCYMI W AKADEMICKIM ŚRODOWISKU PEDAGOGÓW
Wprowadzenie
Rozdział 1. Konteksty akademickości
1.1.Akademickość w tradycji - konteksty społeczno-kulturowe
1.2.Instytucjonalne wymiary akademickości - konteksty legitymizacji
1.3.Uwikłana akademickość - konteksty zarządzania nauką i szkołami wyższymi
Rozdział 2. Między zmianą społeczną a jej poznawaniem - dyskurs teoretyczny
2.1.Zmiana społeczna
2.2.W kręgu teorii poznania - racjonalność opisu przemian zachodzących w środowisku
uczonych
Rozdział 3. Drogowskazy w odczytywaniu przemian zachodzących w akademickim
środowisku pedagogów
3.1.Inspiracje Kuhnowskie
3.2."Kategorie pulsujące" - teoretyczny model Joanny Rutkowiak (połączenie
dwóch perspektyw)
Rozdział 4. Odczytywanie "kategorii pulsujących" w zmianach
zachodzących w pedagogice
4.1.Pedagodzy w pierwszych latach transformacji
4.2.Mapa pedagogiki i "kategorie pulsujące" w obiektywie eksperckich opinii
4.3.Perspektywy rozwojowe
Rozdział 5. Ustalenia metodologiczne
5.1.Przedmiot, cel i problematyka badań
5.2.Sposoby gromadzenia materiału badawczego
5.3.Sposoby postępowania z danymi jakościowymi
5.4.Analiza danych ilościowych
5.5.Teren badań i charakterystyka badanej zbiorowości
5.6.Opis przebiegu badań i kwestie ich etyczności
CZĘŚĆ II AKADEMICKIE ŚRODOWISKO PEDAGOGÓW W UJĘCIU DYSKURSYWNYM
Wprowadzenie.
Rozdział 1. Legitymizacja akademickości - konteksty przemian
1.1.Uprawnienia akademickie
1.2.Warunki legislacyjno-instytucjonalne
1.3."Uwolnienie" i otwarcie
1.4.Przemiany tożsamości społecznej pedagogów akademickich
Rozdział 2. "Świat życia" pedagogów akademickich z edukacją
"w cieniu" aktywności naukowej
2.1.Ramy systemowe kształcenia pedagogów i nauczycieli
2.2."Świat życia", a w nim nieuświadomiona przemoc symboliczna
2.3."Niestabilność" a sprywatyzowanie nauki
2.4.Fragmentacja badań
Rozdział 3. Wspólnotowość środowiska naukowego pedagogów
3.1.W "świecie życia" akademickiego - wspólnota estetyczna
3.2.Środowisko naukowe - wspólnota ludzi nauki
3.3.Zaufanie w "świecie życia" pedagogów akademickich
Uogólnienia i wnioski
Bibliografia
Spis załączników i tabel
Załączniki
Summary
Contents
426 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|