Adobe Photoshop CS6/CS6 PL
Oficjalny podręcznik + DVD-ROM
Adobe Photoshop to najpopularniejszy program do obróbki grafiki rastrowej. Rozwijany
od wielu lat, co roku zaskakuje kolejnymi innowacjami. Jego możliwości są
ponadprzeciętne, a graficy nie wyobrażają sobie świata bez Photoshopa. Nie inaczej
jest z jego najnowszą wersją CS6. Kolejne nowości i ulepszenia pozwolą Ci na jeszcze
przyjemniejszą i bardziej wydajną pracę z Twoimi zdjęciami.
Dzięki tej książce masz szansę błyskawicznie opanować nowości z ostatniej
wersji oraz funkcje od lat dostępne w Photoshopie.
Została ona napisana przez najlepszych specjalistów z firmy Adobe, co gwarantuje
najwyższą jakość informacji. W trakcie lektury dowiesz się, jak skonfigurować swój
obszar roboczy, korygować zdjęcia, korzystać z potencjału mechanizmu warstw oraz
wydajnie używać zaznaczeń. W kolejnych rozdziałach zdobędziesz informacje na temat
masek, kanałów i ścieżek. Adobe Photoshop może również przydać się do edycji
materiałów wideo — temu tematowi został poświęcony cały rozdział. Nauczysz się
stąd tworzyć elementy trójwymiarowe czy przygotowywać plik na potrzeby internetu.
Przekonasz się też, że uzyskanie zgodności kolorów na ekranie i wydruku nie musi być
takie trudne. To idealny podręcznik dla wszystkich użytkowników programu, którzy chcą
poznać Photoshop CS6 lub poszerzyć swoje umiejętności. Nie pożałujesz tego zakupu!
Dzięki tej książce:
poznasz nowości z wersji CS6
opanujesz obsługę Photoshopa
skorygujesz swoje zdjęcia
wzbogacisz się o nowe doświadczenia!
Wprowadzenie (1)
- O książce (1)
- Co nowego w tym wydaniu (2)
- Photoshop Extended (2)
- Wymagania wstępne (3)
- Instalacja programu Adobe Photoshop (3)
- Uruchamianie programu Adobe Photoshop (4)
- Kopiowanie plików do ćwiczeń (4)
- Przywracanie ustawień domyślnych (4)
- Dodatkowe źródła informacji (6)
- Certyfikaty firmy Adobe (7)
1. Zapoznanie się z obszarem roboczym (8)
- Rozpoczynanie pracy w programie Adobe Photoshop (10)
- Korzystanie z narzędzi (14)
- Korzystanie z paska opcji i paneli (22)
- Cofanie wykonanych operacji w Photoshopie (26)
- Dostosowanie przestrzeni roboczej do własnych potrzeb i upodobań (33)
- Korzystanie z pomocy Photoshopa (37)
- Sprawdzanie aktualizacji (37)
2. Podstawowa korekta fotografii (44)
- Strategia retuszu (46)
- Rozdzielczość i wymiary obrazu (47)
- Rozpoczynamy pracę (48)
- Poprawianie kolorystyki obrazu w Camera Raw (49)
- Prostowanie i kadrowanie obrazu w Photoshopie (51)
- Zastępowanie kolorów (53)
- Korygowanie nasycenia za pomocą narzędzia Sponge (Gąbka) (54)
- Retuszowanie za pomocą narzędzia Clone Stamp (Stempel) (55)
- Korzystanie z narzędzia Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) (57)
- Stosowanie narzędzia Patch (Łatka) w trybie uwzględniania zawartości obrazu (58)
- Stosowanie filtra Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) (60)
- Zapisywanie obrazu na potrzeby druku czterokolorowego (61)
3. Zaznaczenia (66)
- Zaznaczenia i narzędzia do ich tworzenia (68)
- Rozpoczynamy pracę (69)
- Stosowanie narzędzia Quick Selection (Szybkie zaznaczanie) (69)
- Przesuwanie zaznaczonego obszaru (70)
- Manipulowanie zaznaczeniami (71)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (78)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzi typu Lasso (80)
- Obracanie zaznaczenia (81)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne) (82)
- Kadrowanie obrazu i usuwanie zaznaczonego fragmentu (84)
4. Podstawowe informacje o warstwach (90)
- O warstwach (92)
- Rozpoczynamy pracę (92)
- Panel Layers (Warstwy) (93)
- Zmiana kolejności warstw (98)
- Nakładanie gradientu na warstwę (108)
- Stosowanie stylów warstw (109)
- Dodanie warstwy dopasowania (113)
- Aktualizacja efektu warstwy (115)
- Dodawanie obramowania (116)
- Spłaszczanie i zapisywanie obrazu (118)
5. Poprawianie i doskonalenie fotografii cyfrowych (124)
- Rozpoczynamy pracę (126)
- Wewnętrzny format aparatu (RAW) (129)
- Przetwarzanie plików w Camera Raw (129)
- Zaawansowana korekta kolorów (141)
- Poprawianie fotografii cyfrowych w Photoshopie (151)
- Korygowanie zniekształceń (155)
- Powiększanie głębi ostrości (158)
6. Maski i kanały (166)
- Praca z maskami i kanałami (168)
- Rozpoczynamy pracę (168)
- Tworzenie maski (169)
- Poprawianie maski (170)
- Tworzenie szybkiej maski (174)
- Manipulowanie obrazem za pomocą funkcji Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe) (177)
- Praca z kanałami (178)
7. Projekt typograficzny (186)
- Tekst - wiadomości wstępne (188)
- Rozpoczynamy pracę (188)
- Tworzenie maski przycinającej z tekstu (189)
- Układanie tekstu wzdłuż ścieżki (194)
- Zniekształcanie tekstu (196)
- Projektowanie tekstu akapitowego (197)
8. Techniki rysunku wektorowego (206)
- O obrazach bitmapowych i grafice wektorowej (208)
- O ścieżkach i narzędziu Pen (Pióro) (209)
- Rozpoczynamy pracę (209)
- Stosowanie ścieżek (210)
- Tworzenie obiektów wektorowych (218)
- Rysowanie dowolnych kształtów (224)
- Importowanie obiektów inteligentnych (227)
9. Komponowanie zaawansowane (232)
- Rozpoczynamy pracę (234)
- Komponowanie pocztówki (234)
- Stosowanie filtrów (243)
- Ręczne kolorowanie zaznaczonych obszarów warstwy (246)
- Stosowanie filtrów inteligentnych (252)
- Dodawanie cieni i obwódki (254)
- Ujednolicenie schematu kolorów w kilku obrazach (256)
- Automatyzacja zadań wieloetapowych (258)
- Tworzenie panoramy (262)
- Prace wykończeniowe (264)
10. Edycja wideo (268)
- Rozpoczynamy pracę (270)
- Tworzenie nowego filmu (271)
- Animowanie tekstu za pomocą klatek kluczowych (274)
- Tworzenie efektów (276)
- Dodawanie przejść (281)
- Podkład muzyczny (282)
- Wyciszanie niepożądanych dźwięków (283)
- Renderowanie filmu (284)
11. Malowanie pędzlem mieszającym (288)
- O pędzlu mieszającym (290)
- Rozpoczynamy pracę (290)
- Ustalanie parametrów pędzla (291)
- Mieszanie kolorów (295)
- Konfigurowanie własnych pędzli (298)
- Mieszanie kolorów pędzla z kolorami fotografii (300)
12. Grafika trójwymiarowa (308)
- Rozpoczynamy pracę (310)
- Tworzenie trójwymiarowego kształtu z warstwy (310)
- Manipulowanie obiektami trójwymiarowymi (312)
- Dodawanie kolejnych obiektów 3D (314)
- Scalanie warstw 3D, aby współdzieliły tę samą przestrzeń (318)
- Ustawianie obiektów w scenie (319)
- Nakładanie materiałów na obiekty 3D (326)
- Oświetlanie sceny 3D (332)
- Renderowanie sceny 3D (334)
13. Przygotowywanie plików dla potrzeb internetowych (338)
- Rozpoczynamy pracę (340)
- Tworzenie plasterków (343)
- Stosowanie funkcji Zoomify (354)
- Tworzenie galerii internetowej (355)
14. Jak uzyskać zgodność kolorów na ekranie i na wydruku (360)
- Reprodukcja kolorów (362)
- Rozpoczynamy pracę (364)
- Definiowanie ustawień zarządzania kolorem (364)
- Testowanie obrazu (365)
- Identyfikacja kolorów spoza danej przestrzeni (366)
- Korekta obrazu i wydruk próbny (368)
- Zapisywanie obrazu w pliku CMYK EPS (370)
- Drukowanie (371)
Skorowidz (373)
376 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka