Flash CS5 PL Professional
Æwiczenia praktyczne
Rysowanie, pos³ugiwanie siê symbolami i ró¿ne metody animacji
Sterowanie odtwarzaniem filmu i dodawanie elementów interaktywnych
Publikowanie filmów Flasha na stronie WWW i w postaci samodzielnej prezentacji
Flash CS5 PL ¶wiêci dzi¶ triumfy jako znakomite i niezbyt skomplikowane w obs³udze
narzêdzie do tworzenia animowanych filmów, gier i wszelkich interaktywnych elementów
stron WWW. Ten ¶wietny i uniwersalny program mo¿e byæ z powodzeniem wykorzystywany
zarówno przez zupe³nych nowicjuszy, jak i bardziej zaawansowanych u¿ytkowników.
Najwiêksze atuty Flasha to w³a¶nie jego przystêpno¶æ, a tak¿e mo¿liwo¶æ ³atwego
³±czenia elementów wizualnych, animacji i d¼wiêku oraz zapewnianie ¶wietnej
komunikacji z odbiorcami. Je¶li wiêc poszukujesz narzêdzia, które pozwoli Ci bez trudu
wyposa¿yæ stronê WWW w bogaty zestaw efektów multimedialnych, pora nauczyæ siê w
koñcu w³a¶ciwie u¿ywaæ Flasha.
"Flash CS5 PL Professional. Æwiczenia praktyczne" to zestaw zadañ dla
u¿ytkowników dopiero zapoznaj±cych siê z funkcjami i mo¿liwo¶ciami tego programu.
Znajdziesz tu proste æwiczenia pozwalaj±ce oswoiæ ¶rodowisko pracy, by nastêpnie
opanowaæ kwestie dotycz±ce rysowania i edycji obiektów. Nauczysz siê tworzyæ sceny,
warstwy i hierarchie obiektów oraz poznasz wszystkie dostêpne we Flashu typy animacji.
Odkryjesz te¿ zasady, na jakich dzia³aj± ró¿ne interaktywne elementy strony, i
zrozumiesz, jak mo¿na wykorzystaæ je do w³asnych celów. No i rzecz najwa¿niejsza —
poznasz sposoby eksportowania wyników swojej pracy i publikowania ich w sieci. Je¶li
chcesz zatem szybko opanowaæ podstawy potê¿nego Flasha CS5 PL, trafi³e¶ najlepiej,
jak mog³e¶!
Przygotowanie do pracy — typy plików Flasha i interfejs programu
Rysowanie — kszta³ty wektorowe, wype³nienia, w³a¶ciwo¶ci linii,
transformacje, tekst
Sceny, warstwy i obiekty
Animacja — listwa czasowa, automatyczna animacja, obiekty filmowe i graficzne
Interaktywne elementy filmu
Publikowanie plików Flasha
Wstêp (5)
Rozdzia³ 1. Przygotowanie do pracy (7)
- Operacje na plikach (7)
- Interfejs Flasha (14)
Rozdzia³ 2. Rysowanie (21)
- Kszta³ty wektorowe (22)
- Ró¿ne typy wype³nieñ (38)
- W³a¶ciwo¶ci linii (45)
- Transformacje (51)
- Tekst (65)
Rozdzia³ 3. Sceny, warstwy i obiekty (67)
- Warstwy (67)
- Obiekty (81)
- Sceny (94)
Rozdzia³ 4. Animacja (99)
- Listwa czasowa (99)
- Automatyczna animacja (109)
- Akcje steruj±ce listw± czasow± (138)
- Obiekty filmowe a graficzne (145)
- Uwagi ogólne (148)
Rozdzia³ 5. Interaktywne elementy filmu (151)
Rozdzia³ 6. Publikowanie plików Flasha (183)
192 strony, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miêkka