Social media to ściema
Social media to wielka marketingowa rewolucja! Dzięki nim jesteś bliżej swoich
klientów i współpracowników - z ich pomocą możesz wprawić w ruch wielką machinę
reklamową! Czyżby? A co Ci podpowiada zdrowy rozsądek? Czy zastanawiałeś się nad
tym, kto naprawdę zarabia na tym interesie? Jeśli masz wątpliwości co do prawd
objawionych serwowanych Ci przez pięciominutowych internetowych guru i szemranych
konsultantów ds. PR, zapraszamy Cię za kulisy tego biznesu.
Twitter, Facebook czy YouTube nie są ani dobre, ani złe, ani przydatne, ani
bezużyteczne.
Pozwoliliśmy jednak, żeby zadowoleni z siebie chciwi ludzie stworzyli mit, który
sugeruje, że wystarczy wejść z firmą na jakąś platformę społecznościową, a
wszystkie nasze marzenia się spełnią. A przez cały ten czas korporacje i marketingowcy
rozpowszechniający ten mit napychają swoje kieszenie. Masz dość brania udziału w tym
podejrzanym procederze?
W tej książce znajdziesz wiedzę i narzędzia, których faktycznie potrzebujesz do
nawiązywania trwałych relacji z klientami, rozwijania swojej marki oraz wykorzystania
pełnego potencjału internetu bez wydawania na to grubej kasy.
B.J. Mendelson pisał dla „The Huffington Post”, „Forbesa”, O Music
Award w MTV i CNN. Cytowano go w czasopismach „Newsweek”, „The New York Times”,
„Los Angeles Times”, „Psychology Today” i „SmartMoney”. Był dyrektorem ds.
nowych mediów w programie telewizji ABC i prowadził dział poświęcony przetrwaniu na
studiach w CBS College Sports.
Wprowadzenie. Podstawy wciskania ściemy (7)
1. Nasza okropna, straszna, niedobra i beznadziejna strona internetowa (9)
2. Zdumiewające opowieści o przeciętności (13)
3. "Napisałem tę książkę dla Pepsi" (17)
4. Social media to ściema (23)
CZĘŚĆ PIERWSZA. SOCIAL MEDIA TO ŚCIEMA
5. Nic zgoła nowego nie ma pod słońcem... ani w internecie (29)
6. Szufle i nowa pańszczyzna (37)
7. Tak, to jest klucz! (43)
8. Teraz już wiesz, czyli brakująca część opowieści (55)
9. Ekonomia bazująca na dupkach (67)
10. "Wpływowi" ludzie to bzdura (77)
11. Przeanalizuj to (89)
CZĘŚĆ DRUGA. POZNAJ LUDZI, KTÓRZY STOJĄ ZA ŚCIEMĄ
12. A może dla korporacji media społecznościowe także nie są aż taką
rewelacją? (97)
13. Zakochana para: Facebook i Kia... (113)
14. Jak marketingowcy, cyberhipsterzy i inni radzą sobie z krytyką (podpowiedź:
niezbyt dobrze) (125)
CZĘŚĆ TRZECIA. JAK BEZ WIĘKSZEGO WYSIŁKU SPRZEDAWAĆ ŚCIEMĘ?
15. Tworzenie i rozpowszechnianie ściemy w siedmiu prostych krokach (137)
16. A odpowiedź brzmi... (145)
CZĘŚĆ CZWARTA. CO NAPRAWDĘ DZIAŁA W INTERNECIE?
17. Wszystko, co kiedykolwiek trzeba Ci będzie wiedzieć o marketingu (161)
18. Podsumowanie (179)
19. Manifest przeciwko mediom społecznościowym (187)
Podziękowania (199)
Przypisy (205)
240 stron, oprawa miękka