Tworzenie aplikacji iOS na urządzenia iPhone,
iPod touch oraz iPad
Przewodnik dla projektantów serwisów WWW
Jak używać kodu HTML, stylów CSS i języka Java Script w projektowaniu natywnych
aplikacji?
Jak korzystać z możliwości obiektowej platformy NimbleKit?
Jak wizualizować, planować, projektować i dystrybuować aplikacje iOS?
Są z nami praktycznie wszędzie. Podczas zakupów, jazdy samochodem, w trakcie
joggingu…
a nawet na basenie. Zmieniły nasz sposób pozyskiwania informacji, poszukiwania rozrywki
i komunikacji ze światem. Dzięki urządzeniom takim jak iPhone czy iPad możesz w jednej
chwili sfotografować niezwykłą scenę i rozesłać zdjęcie wszystkim znajomym, by
potem wspólnie wymieniać na jego temat opinie, jednocześnie sprawdzając prognozę
pogody i to, jak daleko jesteś od celu, do którego zmierzasz… Możliwości mobilnych
aplikacji pracujących pod kontrolą iOS ogranicza dziś jedynie ludzka wyobraźnia!
Jednak nic nie przemawia do niej tak, jak twarde dane: tylko do połowy 2010 roku
sprzedanych zostało ponad 85 milionów urządzeń pracujących w tym systemie, a w iTunes
App Store dostępnych było ponad 250 tysięcy aplikacji… pobranych ponad 15 miliardów
razy!
Oto książka poświęcona projektowaniu atrakcyjnych, zgodnych ze standardami
sieciowymi aplikacji działających pod kontrolą systemu iOS aplikacji, które
można udostępniać lub sprzedawać za pośrednictwem iTunes App Store.
Podręcznik stanowi doskonałe wprowadzenie w świat kodu HTML, stylów CSS i języka
Java Script, z którymi zaprojektujesz niezawodne natywne aplikacje, działające na
iPhone’ach, iPodach touch oraz iPadach. Dzięki niemu nauczysz się korzystać z
platformy obiektowego C (o nazwie NimbleKit). Platforma ta jest kolekcją bibliotek
elementów umożliwiających tworzenie programów za pomocą obiektowego języka C, bez
konieczności samodzielnego pisania jakiegokolwiek kodu. Książka ta jest ponadto
wszechstronnym przewodnikiem po kwestiach wizualizowania, planowania, tworzenia i
dystrybucji aplikacji iOS oraz szczegółową instrukcją projektowania rozmaitych
aplikacji.
Z tej niezwykłej książki dowiesz się m.in., jak samodzielnie:
pobrać i zainstalować bezpłatne oprogramowanie do tworzenia aplikacji iOS
używać środowiska Xcode do zarządzania zasobami projektu, testowania aplikacji i
pakowania plików binarnych
implementować standardowe elementy i działania iOS w celu zapewnienia
użytkownikom urządzeń firmy Apple interfejsu zgodnego z ich oczekiwaniami oraz
przyzwyczajeniami
ulepszać projekty swoich aplikacji dzięki możliwościom oferowanym przez języki
HTML5 i CSS3
budować solidne podstawy do tworzenia aplikacji WWW, które mogą być używane na
innych smartfonach i urządzeniach mobilnych
projektować treści tekstowe, graficzne, audio i wideo, przeznaczone do prezentacji
na sprzęcie mobilnym
Podziękowania (9)
O autorze (11)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Wielkie znaczenie niewielkich rozmiarów (17)
- Mobilna magia i komputery kieszonkowe (18)
- Treść - i kontekst - są wszystkim (19)
- Aplikacje mobilne ? aplikacje biurkowe (21)
- Magia transformacji (22)
- Projektowanie zaczyna się od ludzi, a kończy na kodzie (25)
- Podsumowanie (27)
Rozdział 2. Zakładanie studia projektowania aplikacji (29)
- Uzyskiwanie Apple Developer ID (30)
- Pobieranie i instalowanie pakietu iOS SDK (35)
- Pobieranie i instalowanie pakietu NimbleKit (37)
- Podsumowanie (39)
Rozdział 3. Podstawy iOS SDK (41)
- Rozpoczynanie nowego projektu Xcode (42)
- Testowanie i budowanie wykonywalnego pliku aplikacji (55)
- Podsumowanie (65)
Rozdział 4. Interfejs użytkownika i funkcjonalność iOS (67)
- Czym jest pasek stanu? (68)
- Implementowanie paska tytułu (71)
- Projektowanie z wykorzystaniem pasków kart (72)
- Nawigacja z wykorzystaniem widoków tabeli (75)
- Podsumowanie (82)
Rozdział 5. Koncentracja na treści - tekst i grafika (83)
- Strukturyzowanie tekstu (84)
- Dołączanie treści społecznościowych (90)
- Praca z obrazami (95)
- Podsumowanie (103)
Rozdział 6. Koncentracja na treści - mapy (105)
- Metoda pierwsza: użycie przycisku NKButton (107)
- Przypadek iPada (119)
- Podsumowanie (123)
Rozdział 7. Koncentracja na treści - dźwięk (125)
Dołączanie dźwięku za pomocą elementu NKAudioPlayer (128) Podsumowanie (132) Rozdział
8. Koncentracja na treści - wideo (133)
Dostarczanie treści wideo za pomocą elementu NKVideoPlayer (140) Podsumowanie (146)
Więcej możliwości projektowych dzięki kodowi CSS3 (155) Podsumowanie (178) Rozdział
10. Inne platformy do tworzenia aplikacji mobilnych (179)
- Emulowanie działania systemu iOS za pomocą rozwiązań PhoneGap i jQTouch (180)
- Tworzenie natywnych aplikacji za pomocą platformy Titanium Mobile (186)
- Tworzenie aplikacji WWW za pomocą platformy Sencha Touch (189)
- Podsumowanie (191)
Rozdział 11. Promowanie aplikacji (193)
- Kim jesteś - wybór tożsamości w App Store (194)
- Korzystanie z możliwości marketingowych oferowanych przez firmę Apple (197)
- Tworzenie własnych kanałów marketingowych związanych z aplikacją (201)
- Podsumowanie (210)
Rozdział 12. Próbna instalacja i dystrybucja aplikacji (211)
- Korzystanie z iOS Dev Center (212)
- Korzystanie z iTunes Connect (221)
- Dodawanie aplikacji i zarządzanie nimi (223)
- Podsumowanie (230)
Dodatek A. Dodatkowe wytyczne dotyczące projektowania (231)
- Strategia tworzenia treści (232)
- Planowanie aplikacji (237)
- Funkcjonalność aplikacji (242)
Przypisy końcowe (249)
Skorowidz (251)
264 strony, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka