Z talentem do gwiazd
Jak robić karierę w show-biznesie
Masz talent? Śpiewem potrafisz wzruszyć nawet kamień? Parodiujesz wszystkich
dookoła i wywołujesz przy tym salwy śmiechu? Masz radiowy głos? Telewizyjną
prezencję? Innymi słowy - masz zadatki na gwiazdę i chcesz wykorzystać swoją szansę?
Świetnie, znasz już swój życiowy cel! Teraz pozostaje Ci podjąć wyzwanie i zacząć
działać: ciężką pracą ludzie się bogacą, a sukces przychodzi przy okazji. Albo i
nie - pamiętaj bowiem, że utalentowanych ludzi mamy na pęczki, jednak prawdziwą,
także finansową karierę robią nieliczni. Fortuna najbardziej sprzyja tym, którzy
wiedzą, jak pomóc samym sobie. Zanim więc wyruszysz w drogę ku sławie, dowiedz się,
„jak to się robi w show-biznesie”, od ludzi, którzy naprawdę wiedzą JAK.
Autorzy, menedżerowie i współojcowie sukcesu wielu polskich gwiazd, dzielą się z
Tobą na kartach tej książki wiedzą i doświadczeniem, jakie zdobyli w trakcie
wieloletnich obserwacji rynku muzycznego i artystycznego.
Na początku pomogą Ci odpowiedzieć na pytanie, czy na pewno chcesz wieść życie
artysty. Jeśli będziesz na „tak”, podpowiedzą, czy warto korzystać z usług
menedżera, czy lepiej samodzielnie dbać o kontrakty. Odkryją przed Tobą tajemnice
przemysłu fonograficznego i działalności scenicznej, pokażą, jak właściwie dbać o
wizerunek, i wyjaśnią prawne aspekty „bycia artystą”, a więc doradzą w kwestiach
zawierania umów, negocjacji finansowych i prawa autorskiego.
Od autorów (5)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Kariera (11)
- Czy zajmować się rozrywką (11)
- Czynniki sukcesu artysty (14)
- Początek kariery (19)
- Plan kariery (22)
- Budowanie kariery (25)
- Kryzys kariery (30)
- Z menedżerem lub bez (33)
Rozdział 2. Menedżer (39)
- Zadania menedżera (39)
- Kiedy zatrudniać menedżera (43)
- Kto może być menedżerem (45)
- Jak nawiązać kontakt z menedżerem (47)
- Jak wybierać menedżera (52)
- Jak ustalać warunki współpracy z menedżerem (70)
- Zespół współpracowników (72)
- Ocena działalności menedżera (78)
- Zmiana menedżera (81)
- Optyka menedżera (82)
Rozdział 3. Nagrania (89)
- Fonografia (89)
- Przemysł fonograficzny (93)
- Struktura firmy fonograficznej (102)
- Jak wydać płytę (107)
- Repertuar (112)
- Demo (117)
- Nawiązanie współpracy z firmą fonograficzną (122)
- Budżet nagraniowy (128)
- Premiera albumu (130)
Rozdział 4. Koncerty (135)
- Estrada (135)
- Rider techniczny (140)
- Planowanie trasy koncertowej (142)
- Przygotowanie trasy koncertowej (148)
- Road manager (154)
- Współpraca z promotorem (157)
- Rozliczanie (162)
Rozdział 5. Pieniądze (165)
- Finanse artysty (165)
- Planowanie finansowe (169)
- Zarządzanie majątkiem artysty (172)
- Doradca finansowy (176)
Rozdział 6. Wizerunek (179)
- Znaczenie wizerunku (179)
- Nazwa i pseudonim (185)
- Kreacja wizerunku (190)
- Media promocji (192)
- Sprzedaż wizerunku (200)
Rozdział 7. Copyright (211)
- Własność intelektualna (211)
- Prawa osobiste i majątkowe (215)
- Prawa autorskie i pokrewne (217)
- Organizacje zbiorowego zarządzania (219)
- Publishing (223)
- Plagiat (235)
Rozdział 8. Umowy (243)
- Kontrakt fonograficzny (243)
- Umowa menedżerska (262)
- Umowa koncertowa (303)
Bibliografia (307)
O autorach (311)
312 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka