ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ARTETERAPIA W PRACY PEDAGOGA


GŁADYSZEWSKA-CYCULKO J.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 32.80 Twoja cena  31,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Arteterapia w pracy pedagoga

Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę


Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwe wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń.

Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska...

W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych.

Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie ( a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki.

W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym. Książka dostępna w wersji elektronicznej w następujących witrynach:


ROZDZIAŁ I – TEORETYCZNE PODSTAWY ARTETERAPII
1.1. Arteterapia i jej miejsce w edukacji i terapii
1.2. Cele i zadania terapii przez sztukę
1.3. Perspektywy i problemy arteterapii
1.4. Sylwetka arteterapeuty


ROZDZIAŁ II – GŁÓWNE ZAGADNIENIA TERAPII PEDAGOGICZNEJ
2.1. Definicja i pojęcie terapii pedagogicznej
2.2. Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego
2.3. Zasady prowadzenia terapii pedagogicznej


ROZDZIAŁ III - WYBRANE METODY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE WYKORZYSTUJĄCE MUZYKĘ, PLASTYKĘ I RUCH
3.1. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
3.2. Metoda malowania dziesięcioma palcami Ruth F. Shaw
3.3. Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
3.4. Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja Marianny i Christophera Knillów
3.5. Poranny krąg, czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku Hedwig Abel
3.6. Relaksacja Aktywna Maurice Martenot i Christine Saito w adaptacji Samy Boski
3.7. System percepcyjno-motoryczny Newella C. Kepharta
3.8. Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Denissona
3.9. Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych Teresy Danielewicz, Anny Koźmińskiej, Janiny Magnuskiej
3.10. Spójrz inaczej – program zajęć wychowawczo-profilaktycznych Andrzeja Kołodziejczyka i Ewy Czemierowskiej
3.11. Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej


ROZDZIAŁ IV - WYKORZYSTANIE TECHNIK ARTETERAPEUTYCZNYCH  W TERAPII I WSPOMAGANIU ROZWOJU DZIECKA
4.1. Arteterapia w diagnozie modalności zmysłowej
4.1.1. Systemy reprezentacji – definicje i pojęcia
4.1.2. Wykorzystanie technik arteterapii w diagnozie modalności zmysłowych u dziesięcioletniej dziewczynki
4.2. Integracja zespołu klasowego tworzonego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym
4.2.1. Rozwój społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym
4.2.2. Analiza wybranych konspektów zajęć
4.2.3. Wykorzystanie technik arteterapii w integracji zespołu klasowego tworzonego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym
4.3. Zaburzenia integracji sensorycznej
4.3.1. Integracja sensoryczna – definicje i pojęcie
4.3.2. Analiza wybranego konspektu zajęć
4.3.3. Wykorzystanie wybranych technik arteterapii w terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej na przykładzie ośmioletniego chłopca
4.4. Zaburzenia dyslektyczne
4.4.1. Dysleksja – definicje i pojęcia
4.4.2. Analiza wybranych konspektów zajęć
4.4.3. Wykorzystanie technik arteterapii w terapii dziecka z zaburzeniami dyslektycznymi na przykładzie sześcioletniej dziewczynki
4.5. Wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka nieśmiałego
4.5.1. Nieśmiałość – definicje i pojęcia
4.5.2. Analiza wybranych konspektów zajęć
4.5.3. Wykorzystanie technik arteterapii w terapii dziecka nieśmiałego na przykładzie jedenastoletniej dziewczynki

Zakończenie
Bibliografia

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- ARTETERAPIA W MEDYCYNIE I EDUKACJI
KAROLAK W.KACZOROWSKA B. RED.

- ARTETERAPIA I WARSZTATY EDUKACJI TWÓRCZEJ
STAŃKO-KACZMAREK M.

- RYSUNEK W PSYCHOTERAPII
OSTER G.D. GOULD P.

- ARTETERAPIA SCENARIUSZE ZAJĘĆ
PIKAŁA A. SASIN M.

- ARTETERAPIA PODRĘCZNIK
MALCHIODI C.A. RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022