ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.60 35,72   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AGRESJA ELEKTRONICZNA I CYBERBULLYING


PYŻALSKI J. - JAKO NOWE RYZYKOWNE ZACHOWANIA MŁODZIEŻY

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 37.60 Twoja cena  35,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży


[...] Książka jest merytorycznie znakomita, nowatorska, a przedstawione w niej wyniki własnych badań potwierdzają wdrażanie przez autora najwyższych standardów metodologii badań empirycznych. Przez najbliższe lata kolejne pokolenia badaczy będą się do nich odwoływać, gdyż nie da się pominąć tej książki w dalszych studiach nad przemocą wśród młodzieży i z udziałem nowych narzędzi komunikacyjnych. Niewątpliwie wpłynie ona także na potrzebę konstruowania nowych teorii socjalizacji i wychowania, a jeśli tak się stanie, to będzie najwyższej rangi wkładem Jacka Pyżalskiego w pedagogikę ponowoczesnej doby. Tę publikację nie tylko warto, można, ale należy jak najszybciej przeczytać, jeśli chce się dostrzec to, co naprawdę młodzież wyczynia w wirtualnej przestrzeni, usiłując zarazem wpłynąć na tę rzeczywistą.[...]

z recenzji prof. Bogusława Śliwerskiego

Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych).

Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach.

Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania.

Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe).

Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.


Wstęp

1.Charakterystyka świata nowych mediów
1.1.Czym są nowe media?
1.2.Cechy nowych mediów

2.Komunikacja zapośredniczona przez komputer
2.1.Komunikacja tekstowa
2.2.Komunikacja wizualna i dźwiękowa
2.3.Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer

3.Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli cztowiek w komunikacji zapośredniczonej
3.1.Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej
3.2.Instrumenty mediów społecznych

4.Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców
4.1.Wykorzystanie nowych mediów
4.2.Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych

5.Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież
5.1.Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież
5.2.Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów
5.3.Uzależnienie od internetu i telefonów komórkowych

6.Normatywność w internecie
6.1.Normy grupowe w internecie
6.2.Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie

7.Bullying jako specyficzny rodzaj przemocy rówieśniczej
7.1.Typologie agresji
7.2.Bullying (tradycyjny mobbing)
7.3.Cyberbullying

8.Teoria ABACUS w wyjaśnianiu cyberbullyingu
8.1.Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu
8.2.Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu
8.3.Ofiary bullyingu i cyberbullyingu
8.4.Sprawco-ofiary bullyingu i cyberbullyingu
8.5.Bullying a cyberbullying - wspótwystępowanie zjawisk

9.Nie tylko cyberbullying - w kierunku innych typów agresji elektronicznej
9.1.Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych
9.2.Agresja elektroniczna wobec celebrytów
9.3.Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying)
9.4.Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna)

10.Metodologia badań
10.1.Badanie "Cyberbullying 2010"
10.2.Badanie "Nauczyciele 2009"
10.3.Badanie "Studenci 2009"

11.Cyberbullying i agresja elektroniczna jako ryzykowne zachowania młodzieży - badania własne
11.1.Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną
11.2.Spostrzeganie zagrożeń związanych z użytkowaniem nowych mediów (w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli
11.3.Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk
11.4.Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów
11.5.Poza agresję rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej
11.6.Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu
11.7.Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność
11.8.Charakterystyka motywaqi i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej
11.9.Konsekwencje doświadczania agresji elektronicznej i cyberbullyingu
11.10.Reagowanie pracowników szkoły i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną
11.11.Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu
11.11.1.Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullying
11.11.2.Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying
11.11.3.Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying
11.11.4.Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying
11.11.5.Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying

12.Wnioski z przeprowadzonych badań w kontekście dziatań pedagogicznych mających na celu profilaktykę i interwencję w zakresie agresji elektronicznej

Bibliografia

Aneks
Załącznik I. Kwestionariusz zastosowany w badaniu "Cyberbullying 2010"
Załącznik II. Kwestionariusz zastosowany w badaniu "Nauczyciele 2009"
Załącznik III. Właściwości psychometryczne skal zastosowanych w etapie ilościowym badania "Cyberbullying 2010"


318 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022