|
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWEM
TARGALSKI J. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 64.90 Twoja cena 61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
W opracowaniu dokonano analizy przedsiębiorczości jako głównej determinanty
sukcesu, rozumianej nie tylko jako prowadzenie działalności gospodarczej, lecz także
jako umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.
Aby zapewnić przejrzystość i logikę powiązań zagadnień tematycznych, w
publikacji zastosowano podział na dwie części obejmujące problemy poświęcone
przedsiębiorczości i zarządzaniu małych i średnich przedsiębiorstw.
Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie szerokiego spektrum
tematów poświęconych przedsiębiorczości, zarządzaniu, ekonomii, finansom, prawu i
studiom międzynarodowym w kontekście ponad dwudziestoletnich doświadczeń polskich
przedsiębiorstw. Książka ta stanowi wynik badań naukowych i doświadczeń
dydaktycznych autorów oraz uczestnictwa w procesach przedsiębiorczości i zarządzania,
konsultacji i wywiadów z polskimi przedsiębiorcami.
Autorzy spodziewają się, że przedstawione w pracy wyniki badań, analiz i obserwacji
zainspirują Czytelników do zakładania i prowadzenia własnej działalności oraz do
bardziej profesjonalnego zarządzania własnymi i utworzonymi przez siebie
przedsiębiorstwami.
Opracowanie skierowane jest do przedsiębiorców, studentów, menedżerów, pracowników
instytucji współpracujących z sektorem MŚP. Dla osób poszukujących wiedzy z zakresu
przedsiębiorczości stanowić może użyteczne źródło o jej procesach i metodach.
Publikacja stanowi kolejną pozycję w dorobku dr. hab. Jana Targalskiego i całego
zespołu autorskiego wywodzącego się z Katedry Przedsiębiorczości i Innowacji, Katedry
Strategii Zarządzania i Rozwoju Organizacji oraz Katedry Prawa Międzynarodowego.
Wprowadzenie
Część I. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Rozdział 1. Przedsiębiorczość. Zagadnienia ogólne
1.1. Geneza i definicje pojęcia przedsiębiorczości
1.2. Small business, mikrofirma, małe i średnie przedsiębiorstwo
1.3. Rozszerzone definicje przedsiębiorczości
1.4. Definicja przedsiębiorcy
1.5. Zachowania przedsiębiorców na rynku
1.6. Klasyfikacje przedsiębiorców
1.7. Sposoby mierzenia poziomu przedsiębiorczości
Rozdział 2. Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce narodowej
2.1. Kryteria klasyfikacji wielkości przedsiębiorstw
2.2. Definiowanie małych i średnich przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej
2.3. Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce
2.4. MŚP a wzrost gospodarczy
2.5. MŚP a zatrudnienie
Rozdział 3. Prawne i fiskalne aspekty działalności małych i średnich
przedsiębiorstw
3.1. Wymiar formalno-prawny prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce
3.2. Wymiar fiskalny prowadzenia działalności w Polsce
Rozdział 4. Innowacje jako źródło przedsiębiorczości
4.1. Innowacje - istota i znaczenie
4.2. Charakterystyka działań innowacyjnych małych firm
4.3. Źródła innowacji
4.4. System wspierania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
4.5. Innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach
Rozdział 5. Polityka wspierania przedsiębiorczości
5.1. Polityka gospodarcza wobec przedsiębiorstw sektora MŚP
5.2. Instytucje otoczenia biznesu
5.3. Regionalne i lokalne przedsięwzięcia i inicjatywy na rzecz rozwoju
przedsiębiorczości
5.4. Wsparcie instytucji otoczenia biznesu z funduszy strukturalnych UE
Rozdział 6. Przedsiębiorczość międzynarodowa
6.1. Globalizacja, internacjonalizacja firm i przedsiębiorczość międzynarodowa
6.2. Motywy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
6.3. Sposoby działania na rynkach zagranicznych
6.4. Modele umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
6.5. Główne różnice w działalności na rynkach zagranicznych w porównaniu z rynkiem
krajowym
Rozdział 7. Proces rozwoju przedsiębiorczości w Polsce
7.1. Ocena przedsiębiorczości w okresie przed transformacją
7.2. Klasyfikacja podmiotów sektora prywatnego i publicznego
7.3. Znaczenie sektora prywatnego w gospodarce
7.4. Podstawowe wskaźniki ekonomiczne działalności małych i średnich przedsiębiorstw
7.5. Stan obecny i perspektywy rozwoju przedsiębiorczości
Część II. ZARZĄDZANIE
Rozdział 8. Zarządzanie rozwojem małej i średniej firmy
8.1. Istota rozwoju organizacji
8.2. Model rozwoju małej i średniej firmy
8.3. Zastosowanie metody list kontrolnych do diagnozowania rozwoju małej i średniej
firmy
Rozdział 9. Zarządzanie strategiczne w małej i średniej firmie
9.1. Konieczność zarządzania firmą
9.2. Zarządzanie strategiczne
9.3. Drogi strategicznego rozwoju małej i średniej firmy
9.4. Strategia niszy rynkowej w działalności małych firm
9.5. Kompetencje strategiczne przedsiębiorców
Rozdział 10. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw
10.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako system
10.2. Kształtowanie zdolności do konkurowania w ujęciu sektorowym
10.3. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstwa
10.4. Strategie konkurencji małych i średnich przedsiębiorstw
Rozdział 11. Marketingowe działania małych i średnich firm
11.1. Istota marketingu
11.2. Marketing-mix
11.3. Wybrane zagadnienia marketingowe w planowaniu działalności gospodarczej
11.4. Źródła pozyskiwania informacji o rynku
Rozdział 12. Rentowność i specyfika przedsięwzięć małej i średniej firmy
12.1. Ekonomika działalności
12.2. Próg rentowności
12.3. Płynność finansowa
Rozdział 13. Finansowanie właścicielskie w rozwoju sektora małych i średnich
przedsiębiorstw
13.1. Klasyfikacja źródeł finansowania
13.2. Aniołowie biznesu (Business Angels)
13.3. Fundusze podwyższonego ryzyka (Venture Capital)
13.4. Fundusze podwyższonego ryzyka (Private Equity)
13.5. Emisja akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych
Rozdział 14. Finansowanie kapitałem obcym
14.1. Tradycyjna teoria finansów a finansowanie mniejszych przedsięwzięć
14.2. Kredyt
14.3. Kredyt kupiecki
14.4. Leasing
14.5. Obligacje
Rozdział 15. Międzynarodowe systemy zarządzania środowiskowego w małych i
średnich przedsiębiorstwach
15.1. Uwarunkowania dotyczące zarządzania środowiskiem w małych i średnich
przedsiębiorstwach
15.2. Międzynarodowe systemy wspomagające zarządzanie środowiskiem w
przedsiębiorstwach według ISO 14001 oraz EMAS
15.3. Perspektywy rozwoju zarządzania środowiskiem w przedsiębiorstwach
Literatura
328 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|