|
KONTEKSTY AKTYWNOŚCI ARTYSTYCZNEJ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
PLOCH L. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 75.90 Twoja cena 72,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Konteksty aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością
Przedmiotem publikacji jest wieloaspektowo ujęta działalność ukierunkowana na
aktywność artystyczną osób z niepełnosprawnością.
Warto wiedzieć, że udział w działaniach artystycznych jeszcze do niedawna nie był
dany tej grupie osób; nie doceniano, lekceważono i marginalizowano wszelkie tego rodzaju
próby. Okazuje się, że aktywność ta może stanowić specyficzną relację
międzyludzką, w ramach której postawa prospołeczna, komunikacja, empatia oraz
tolerancja znajdują swoje cenne, niepowtarzalne ujście.
Podstawowym założeniem autora stały się studia nad wspomnianą grupą osób,
uwikłanych w nurtujące sprawy realiów działań artystycznych, oraz nad możliwymi
perspektywami rozwoju i aktywności twórczej tych osób, zarówno w wyniku
intencjonalnych procesów edukacyjnych, terapeutycznych, myślenia twórczego, kreatywnej
postawy, jak i spontanicznie zróżnicowanych procesów oraz uwarunkowań w ich
aktywizacji twórczej lub/i odtwórczej w kulturze.
Wstęp
Rozdział 1. Wyzwania i wyznaczniki rozwoju aktywności artystycznej osób z
niepełnosprawnością
1.1. Wokół identyfikacji pojęcia aktywność artystyczna
1.2. Struktura form aktywności artystycznej
1.3. Koncepcja uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
1.4. Aktywność artystyczna z perspektywy pedagogiki specjalnej
1.5. Zagrożenia aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością
1.6. Determinanty aktywności artystycznej w życiu i edukacji
Rozdział 2. Kierunki biegu aktywności artystycznej osób z
niepełnosprawnością
2.1. Podmiotowość biegu uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.2. Bieg rozwoju kompetencji zaangażowania twórczego osób z niepełnosprawnością
2.3. Uwarunkowania zewnętrzne uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.4. Osobowe uwarunkowania uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.5. Obiektywizacja działań twórczych uczestników aktywności artystycznej
2.6. Równowaga przeżyć osobistych uczestników aktywności artystycznej
Rozdział 3. Teoretyczno-praktyczne możliwości kreowania aktywności
artystycznej osób z niepełnosprawnością
3.1. Wybrane aspekty uwarunkowań rozwoju aktywności artystycznej osób z
niepełnosprawnością (na przykładzie pracy placówek specjalnych)
3.2. Niektóre inicjatywy wspierające rozwój aktywności artystycznej osób z
niepełnosprawnością
3.2.1. Fenomen dźwięku jako cenne źródło rozwoju aktywności osób z
niepełnosprawnością
3.2.2. Technika dialogu światła i muzyki w inspiracji muzycznej osób z
niepełnosprawnością
3.2.3. Edukacja pozaszkolna w orkiestrze
3.2.4. Gościnne koncerty orkiestry Mazowiacy
3.2.5. Bajki muzyczne
3.2.6. Pantomimiczne układy choreograficzne
Rozdział 4. Pedagogiczno-etyczne aspekty włączania osób z
niepełnosprawnością do kultury artystycznej
4.1. Aspekty pedagogiczne uwrażliwiania środowisk sztuką artystyczną osób z
niepełnosprawnością
4.2. Wybrane uwarunkowania etyczne postępowania aktywizującego artystycznie osoby z
niepełnosprawnością
Zakończenie
Bibliografia
388 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|