ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FINANSOWANIE KULTURY W RAMACH SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZALNOŚCI BIZNESU


KOPEĆ K.D.

wydawnictwo: LIBRON , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 37.40 Twoja cena  35,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu


Książka Katarzyny Kopeć dotyczy zagadnienia zaangażowania przedsiębiorstw we wsparcie dla kultury. Autorka przeprowadziła swoją analizę z dwóch perspektyw. Pierwszą jest pozabudżetowe finansowanie kultury, ze szczególnym wskazaniem na jego narzędzia. Druga – i co należy podkreślić – dominująca to koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Na przecięciu tych perspektyw autorka ukazała zagadnienie wybrane w pracy jako kluczowe, czyli narzędzia pozabudżetowego finansowania kultury stosowane przez przedsiębiorstwa w ramach ich aktywności na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Temat pracy i przyjęcie takiej perspektywy badawczej zasługują na wysoką ocenę ze względu na swoją klarowność i aktualność. Powoli wychodząca z kryzysu Europa poszukuje nowych rozwiązań między innymi poprzez aktywizację pozabudżetowych źródeł finansowania kultury. Mówi się na ten temat wiele, ale raczej ogólnikowo. Tymczasem autorka dostarcza nam analizy szczegółowej i w dodatku osadzonej na solidnych fundamentach w postaci bardzo dobrego rozpoznania dwóch perspektyw badawczych. Zasadniczym celem pracy […] jest identyfikacja narzędzi pozabudżetowego finansowania kultury stosowanych w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Cele bezpośrednie to […] opracowanie studiów przypadków prezentujących zastosowanie tych narzędzi. Tak postawione zadanie zostało zrealizowane konsekwentnie i zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu. Powstała ciekawa mapa CSR w kulturze.

Z recenzji prof. Doroty Ilczuk


Katarzyna Dorota Kopeć – doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu (Uniwersytet Jagielloński). Absolwentka zarządzania kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższej Szkoły Zittau/Görlitz w Niemczech (studia pod patronatem UNESCO i Institut für kulturelle Infrastruktur Sachsen). Stypendystka międzynarodowego programu Departamentu Stanu USA „International Visitor Leadership Program”. Autorka publikacji poświęconych kwestiom zarządzania w sektorze kreatywnym, interakcjom biznes – kultura, prosumpcji w kulturze oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Obecnie pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.


wprowadzenie 7

rozdział 1
Społeczna odpowiedzialność biznesu 13
1.1. Geneza pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu 14
1.2. Definicje CSR w ujęciu historycznym 19
1.3. Krytyczne ujęcie społecznej odpowiedzialności biznesu 38
1.4. Motywy podejmowania działań społecznie odpowiedzialnych 45
1.5. Wpływ społecznej odpowiedzialności na działalność przedsiębiorstw 47
1.6. Zaangażowanie biznesu w sferze kultury (corporate cultural involvement – CCI) jako kategoria działań w ramach CSR 51

rozdział 2
Narzędzia pozabudżetowego finansowania kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu 57
2.1. Instytucjonalne narzędzia finansowania kultury 66
2.2. Finansowe narzędzia finansowania kultury 85
2.3. Marketingowe narzędzia finansowania kultury 99
2.4. Społeczne narzędzia finansowania kultury 120

rozdział 3
Prokulturalne zaangażowanie przedsiębiorstw – wyniki badań 135
3.1. Analiza zawartości stron internetowych badanych podmiotów 138
3.2. Działania prokulturalne podejmowane przez badane podmioty 164

rozdział 4
Narzędzia pozabudżetowego finansowania kultury – studia przypadków 183
4.1. Działalność własna firmy jako przykład instytucjonalnego narzędzia finansowania kultury. Studium przypadku Galerii YES 183
4.2. Fundacja korporacyjna jako przykład instytucjonalnego narzędzia finansowania kultury. Studium przypadku Fundacji Sztuki Polskiej ING 190
4.3. Sponsoring jako przykład marketingowego narzędzia finansowania kultury. Studium przypadku firmy Kärcher sp. z o.o. 205
4.4. Wolontariat pracowniczy jako przykład społecznego narzędzia finansowania kultury. Studium przypadku firmy IBM sp. z o.o. 217

zakończenie 229

spis tabel, wykresów i rysunków 233
bibliografia 235
summary
Culture Funding within Corporate Social Responsibility 253


256 stron, Format: 23.0x16.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022