|
TEORIA I PRAKTYKA KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO W POLSCE 1989-2012
APANEL D. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 64.60 Twoja cena 61,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989–2012
Pod adresem współczesnego systemu kształcenia integracyjnego formułuje się różne
zarzuty i słowa krytyki. Są one jednak konsekwencją nie tyle nieefektywnej pracy
nauczycieli, ile całego spektrum zależności politycznych, ekonomicznych, społecznych,
oświatowych. Krytyka polskiej szkoły integracyjnej, z jednoczesnym wskazywaniem
perspektyw i kierunków rozwoju, znalazła szerokie odbicie w piśmiennictwie naukowym i
publicystycznym.
Dyskurs o polityce zmian prowadziło i prowadzi wielu przedstawicieli nauk
pedagogicznych, socjologicznych, psychologicznych, medycznych, ekonomicznych i innych.
[…] Szkoła dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi […] może mieć wiele
wymiarów. Jednak niezależnie od formy kształcenia placówki te powinno coś ważnego
łączyć. Wspólną ich wartością powinna być dbałość o wysoką jakość
dostosowania warunków kształcenia do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi. Podstawowym warunkiem w tym zakresie jest odpowiednie
merytoryczne przygotowanie nauczycieli do trudnych codziennych zadań w procesie
kształcenia, wymagających wysokiego poziomu wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej.
[…] Celem badań [przedstawionych w książce] było ukazanie roli i miejsca
placówek kształcenia integracyjnego w systemie edukacyjnym Polski po przemianach
ustrojowych (lata 1989–2012), zebranie i usystematyzowanie wiedzy na temat
integracyjnych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych
oraz edukacji osób niepełnosprawnych na poziomie szkół wyższych.
Ze Wstępu
563 strony
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|