Kiedy złość rani
Jak uciszyć wewnętrzne burze?
Złość jest odpowiedzią na stres i frustrację.
Wyrzucanie jej z siebie przejściowo pomaga pokonać poczucie bezradności, jednak
niszczy relacje z innymi ludźmi i na dłuższą metę powoduje jeszcze większe napięcie
i stres. To błędne koło.
Złości można się oduczyć, choć wymaga to czasu.
Niniejsza książka jest skierowana do osób, które chciałyby zmniejszyć ilość
agresji w swoim życiu rodzinnym i zawodowym oraz nauczyć się asertywnego wyrażania
emocji.
Autorzy, doświadczeni psychologowie, pomagają w opanowaniu skutecznych umiejętności
kontrolowania złości i technik redukowania napięcia.
Złość jest kwestią wyboru. Zależy przede wszystkim od naszego myślenia.
Wyrzucanie z siebie złości rzadko przynosi prawdziwą ulgę. Jego skutkiem jest
jeszcze większe napięcie i złość.
Złość dużo kosztuje: niszczy relacje z bliskimi, staje się źródłem poczucia
winy, ma poważne konsekwencje dla zdrowia.
Złość nie czyni silnym i bezpiecznym, ale wystawia na ataki innych. Złość
rodzi złość.
Można nauczyć się żyć bez złości ? i żyć zdrowiej.
Dr Mathew McKay jest doświadczonym psychologiem, członkiem Instytutu
Wrighta w Berkeley. Prowadzi własną praktykę terapeutyczną, jest autorem ponad
dwudziestu pięciu książek, z których w Polsce ukazały się m.in.: Kiedy twoja
złość krzywdzi dziecko (Wydaw. MiND 2012), Sztuka skutecznego porozumiewania
się (z Marthą Davis i Patrickiem Fanningiem, GWP 2001), Kiedy złość niszczy
twój związek (z Kim Paleg, GWP 2003), Poczucie własnej wartości (z
Patrickiem Fanningiem, Rebis 2003).
Peter D. Rogers pracuje w poradni psychologicznej w San Francisco.
Był dyrektorem Programu dla Osób Uzależnionych od Alkoholu i Narkotyków w Kaiser
Permanentne w Kalifornii. Jest autorem wielu książek, m.in. poradnika Nastolatki i
narkotyki (z Leą Goldstein, GWP 2007).
Judith McKay pracuje z pacjentami szpitala onkologicznego w Alta Bates
Cancer Center w Kalifornii. Jej wkład w niniejszą książkę obejmuje m.in.
wszechstronne badania nad metodami wychowywania dzieci oraz psychologicznymi skutkami
złości. Wyniki i wnioski z tych badań zostały także opublikowane w książce Poczucie
własnej wartości (M. McKay, P. Fanning, Rebis 2003).
Przedmowa do wydania drugiego
1. Jak korzystać z tej książki?
2. Mity na temat złości
3. Fizjologiczne koszty złości
4. Interpersonalne koszty złości
5. Jak oszacować koszty złości?
6. Złość jest wyborem. Dwustopniowy model powstawania złości
7. Kwestia odpowiedzialności
8. Kontrola złości przez jedną dobę
9. Jak zwalczać myśli-zapalniki?
10. Kontrola stresu krok po kroku
11. Rozwiązywanie problemów
12. Jak nie dopuścić do eskalacji złości?
13. Siła zdrowego myślenia
14. Szczepienie przeciw złości
15. Ćwiczenie reagowania na prowokację
16. Skuteczna komunikacja
17. Złość jako reakcja obronna
18. Złość a dzieci
Bibliografia
400 stron, Format: 13.5x21.0cm, oprawa miękka