|
EDUKACJA W ZAKRESIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
KOKOCIŃSKA M. NOWAK H. - DOŚWIADCZENIA POLSKI I HISZPANII wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 49.50 Twoja cena 47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja w zakresie przedsiębiorczości
Doświadczenia Polski i Hiszpanii
Głównym przesłaniem książki jest konieczność wzmocnienia roli edukacji w
zakresie przedsiębiorczości w programach nauczania akademickiego.
Opracowanie ma stanowić wkład do dyskusji nad rolą edukacji w zakresie kształcenia
umiejętności przedsiębiorczych w polskich warunkach społeczno-gospodarczych. Ponadto,
książka ma na celu ukazanie związku pomiędzy szeroko rozumianym otoczeniem
edukacyjnym, obejmującym kontekst społeczno-kulturowy, a tworzeniem i rozwojem
przedsiębiorstw.
Nakreślono główne elementy podejścia edukacyjnego w zakresie przedsiębiorczości
w Polsce na poziomie akademickim, zestawiając polskie doświadczenia z inicjatywami
edukacyjnymi oraz podłożem kulturowym dla przedsiębiorczości w Hiszpanii.
Książka zawiera prezentacje doświadczeń nabytych przez kadrę akademicką Uniwersytetu
Ekonomicznego w Poznaniu w pracach nad rozwojem i wdrożeniem programu specjalności pt.
Przedsiębiorczość w małej i średniej firmie, z uwzględnieniem rozwijanej
współpracy z uniwersytetami w Hiszpanii.
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. EDUKACJA A PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W OTOCZENIU EKONOMICZNYM I
SPOŁECZNO-KULTUROWYM POLSKI I HISZPANII
Rozdział 1. Kontekst ekonomiczno-społeczny Polski i Hiszpanii z perspektywy sektora
małych i średnich przedsiębiorstw
Małgorzata Kokocińska
Pozostałe wskaźniki makroekonomiczne i różnice regionalne
Różnice strukturalne
Rozdział 2. Dyskusja nad rolą edukacji w rozwoju przedsiębiorczości
Hanna Nowak
Przedsiębiorczość jako zespół cech wrodzonych i nabytych
Dylematy edukacji w zakresie przedsiębiorczości w świetle badań międzynarodowych
Rozdział 3. Kultura przedsiębiorczości w Polsce i Hiszpanii
Hanna Nowak
Wybrane wskaźniki przedsiębiorczości w Polsce i Hiszpanii w badaniach GEM
Podłoże społeczno-kulturowe dla rozwoju przedsiębiorczości w Polsce
Podłoże społeczno-kulturowe dla rozwoju przedsiębiorczości w Hiszpanii
Rozdział 4. Potencjał badawczy i dydaktyczny ośrodków akademickich w Polsce i
Hiszpanii w zakresie przedsiębiorczości
Hanna Nowak
Edukacja w zakresie przedsiębiorczości w krajach europejskich
Podejście edukacyjne oraz oferta kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Polsce
Podejście edukacyjne oraz oferta kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w Hiszpanii
Ocena kształcenia i potrzeby edukacyjne studentów
Część II. Wybrane elementy kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w
Polsce
Rozdział 5. Źródła kreatywności jako przesłanki kształcenia
przedsiębiorczości
Alicja Hadryś-Nowak
Osobowość
Rodzina
Metody kształtowania kreatywności
Myślenie projektowe w edukacji
Rozdział 6. Gra biznesowa jako narzędzie kształcenia - ujęcie retrospektywne
Jacek Jankiewicz
Definicje i terminologia
Rewolucja technologiczna i pomiar efektywności gier biznesowych
Typy gier i ich zastosowania
Rozdział 7. Przydatność symulacji biznesowych w kształtowaniu umiejętności
przedsiębiorczych
Jacek Jankiewicz
Symulacje biznesowe - ocena przydatności w edukacji szkolnej
Praktyka prowadzenia symulacji biznesowych
Rozdział 8. Biznesplan jako narzędzie oceny pomysłów biznesowych
Jacek Jastrzębski
Istota biznesplanu
Funkcje biznesplanu w kontekście oceny pomysłów biznesowych
Ocena pomysłu biznesowego przez odmiennych adresatów biznesplanu
Rozdział 9. Rola biznesplanu w edukacji biznesowej
Jacek Jastrzębski
Struktura biznesplanu a jego funkcja edukacyjna
Zróżnicowane efekty dydaktyczne przedmiotu "Biznesplan" w edukacji biznesowej
Budowa planu finansowego
Rozdział 10. Rynkowe i pomocowe źródła finansowania działalności i wzrostu
małych i średnich przedsiębiorstw
Lech Wojciechowski
Źródła finansowania dostępne na rynku bankowym
Finansowanie wzrostu przedsiębiorstwa w systemie pozabankowym
Fundusze Unii Europejskiej jako źródło finansowania małych i średnich
przedsiębiorstw
Podsumowanie
Bibliografia
Autorzy
188 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|