ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.60 51,87   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ POLSKICH IMIGRANTÓW W USA


GLINKA B. - ETNICZNIE LOKALNIE GLOBALNIE ?

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 54.60 Twoja cena  51,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorczość polskich imigrantów w USA

Etnicznie, lokalnie, globalnie?


Książka jest poświęcona przedsiębiorczości polskich imigrantów w Stanach Zjednoczonych.

Od przeszło dwudziestu lat systematycznie poszerzamy wiedzę o przedsiębiorcach prowadzących swoje firmy w Polsce. Nasza wiedza na temat tego, co robią przedsiębiorcy polskiego pochodzenia działający za granicą wciąż jest jednak niewielka. Tę właśnie lukę stara się wypełnić książka prof. Beaty Glinki.

W polskiej literaturze przedsiębiorczość imigrantów jest praktycznie nieobecna lub pojawia się jako poboczny wątek w studiach migracyjnych, co sprawia, że istnieje potrzeba opisu tego zjawiska z perspektywy nauk o zarządzaniu. Poza tym, na temat polskich imigrantów w USA i działań przez nich podejmowanych funkcjonuje wiele stereotypów, podczas gdy nasza wiedza na ich temat jest nikła – w szczególności w obszarze ich przedsiębiorczej aktywności. Grupa ta jest bardzo zróżnicowana i bardzo interesująca, zaś upraszczające ze swej natury stereotypy nie oddają jej charakteru.

Polscy imigranci w USA (zwłaszcza pierwszego pokolenia), przesiąknięci wartościami kraju rodzinnego i przyzwyczajeni do jego kontekstu trafili na grunt amerykański, który przez wiele lat stanowił dla Polaków marzenie, oferował wolność i bogactwo. Imigranci łączą zatem, na różne sposoby, fragmenty polskich i amerykańskich symboli, wartości i wzorów działania.

Errata: W Aneksie książki na stronie 295 zostało omyłkowo zmienione imię jednego z rozmówców Autorki: powinno być Jerzy Orkiszewski, a nie Paweł Orkiszewski.


Beata Glinka – dr hab., prof. UW, wykładowca na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W 2012 r. przebywała przez rok w USA, gdzie przeprowadziła badania nad fenomenem przedsiębiorczości polskich imigrantów (były to pierwsze badania tego typu).


WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ 1. KULTUROWE UWARUNKOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Badanie przedsiębiorczości - człowiek i kontekst
Kultura a przedsiębiorczość - ogólna charakterystyka
Analiza kulturowego kontekstu przedsiębiorczości - inspiracje
Znaczenie kulturowego kontekstu dla działań przedsiębiorczych
Kulturowy kontekst przedsiębiorczości w Polsce i w USA
Kulturowy kontekst przedsiębiorczości w Polsce - wybrane elementy
Kulturowy kontekst przedsiębiorczości w USA - wybrane elementy
Polska i USA - dwie skrajności?
Transfer wzorców i adekwatność kulturowa

ROZDZIAŁ 2. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ IMIGRANTÓW
Podstawowe pojęcia
Przedsiębiorczość imigrantów - podstawy teorii
Socjologiczne koncepcje wyjaśniające przyczyny przedsiębiorczej
aktywności imigrantów
Przedsiębiorcy-imigranci w gospodarce: od mniejszości pośredniczących do gospodarek etnicznych i transmigrantów
Formy migracji - klasyfikacje migrantów
Przyczyny i formy aktywności przedsiębiorczej imigrantów i mniejszości etnicznych - próba podsumowania
Przedsiębiorczość imigrantów - kierunki badań i ich rozwoju
Budowanie relacji - przedsiębiorczość zakorzeniona w relacjach społecznych
Zrzeszanie się przedsiębiorców-imigrantów
Strategie przedsiębiorcze imigrantów
Wokół asymilacji i asymilacji ekonomicznej
Aktywność przedsiębiorcza różnych grup imigrantów
Przedsiębiorczość i migracje w porównawczych badaniach GEM i OECD
Badania przedsiębiorczości imigrantów - podsumowanie
Polscy imigranci w USA - historia i współczesność
Imigranci w Ameryce - wczoraj i dziś
Polacy w USA

ROZDZIAŁ 3. POLSCY PRZEDSIĘBIORCY W USA - WYNIKI BADAŃ
Koncepcja badania i wykorzystane metody
Studenci o polskich biznesach w USA
Polski przedsiębiorca w USA - opinie i skojarzenia
Typowe biznesy Polaków w USA
Przedsiębiorcy polskiego pochodzenia - badanie jakościowe
Geneza: dawno temu w Ameryce (i w biznesie)
Pierwsze kroki w biznesie
Mrówki i słonie, czyli codzienność prowadzenia biznesu w USA oczami przedsiębiorców
Dobry przedsiębiorca w Polsce i w USA
Przyszłość prowadzonych firm: plany i oczekiwania
Uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce i USA
Polacy i Amerykanie - my i oni w biznesie i w życiu
Etnicznie, lokalnie, globalnie? Klienci, firmy współpracujące, pracownicy
Polak, Amerykanin?
Polonia amerykańska z perspektywy przedsiębiorcy
Życie przedsiębiorcy-imigranta

ROZDZIAŁ 4. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ POLSKICH IMIGRANTÓW. PODSUMOWANIE I WNIOSKI
Opowieści przedsiębiorców
Uwarunkowania działań przedsiębiorców-imigrantów
Przedsiębiorca
Kontekst
Działanie
Przedsiębiorcy-imigranci: charakterystyka
Przedsiębiorcy-imigranci: próba klasyfikacji
Przedsiębiorcy na emigracji i w Polsce
Uwagi do dalszych badań

ZAKOŃCZENIE
ANEKS
BIBLIOGRAFIA


280 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022